ESET NOD32 blockerar Blizzard Battle.net

Permalänk
Medlem

ESET NOD32 blockerar Blizzard Battle.net

Har fått problem med att ESET NOD32 blockerar Blizzard Battle.net och samtliga av dess spel. Har inte haft detta problem tidigare och har inte problem med något annat. Windows Firewall är avaktiverad. Jag har gått in och öppnat upp de bortar som Blizzard rekommenderar och även godkänt applikationerna för kommunikation på samtliga protokoll. Fungerar utmärkt om jag slår av brandväggen och jag har inte problem med några andra applikationer. Har inte lyckats hitta någon lösning när jag har sökt. Någon som har tips eller idéer? Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Om det är eset så kan du lägga in programmen /spelen i undantags listan.
Men tycker det låter väldigt konstigt att eset blockar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lureei:

Om det är eset så kan du lägga in programmen /spelen i undantags listan.
Men tycker det låter väldigt konstigt att eset blockar.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret! Har tidigare manuellt försökt göra detta men det har inte fungerat.

Nu gick jag in och tog bort alla undantag som jag gjort inkl. portöppningar för Blizzard-spelen och Battle.net. Tänkte därefter manuellt göra om allt, men då hittade jag en "Troubleshooting Wizard" under Network protection. Där står en lista på senaste blockerade applikationerna, och där kunde man enkelt avblockera dessa. När detta väl var gjort så fungerar det!

Fungerade även att lösa problemet med Discord Updater som jag precis kom på att jag haft förut.