Permalänk
Medlem

144hz på AOC AG271QX fungerar inte

Så har precis skaffat en AOC AG271QX skärm och har ingen aning varför jag inte kan ha 144hz. Gick in och kollade och jag har permanent 59hz, det står att jag kan ändra till 60hz om jag har upplösningen 2560x1440 men även när jag klickar på verkställ så är den kvar på 59hz. Har ett GTX Geforce 780 gpu, 16 gb ram och en i7 4770k. Kollade specsen på grafikkortet och om jag förstått rätt så borde jag ha en dvi-i men vet ej om den pallar 2560x1440 med 144hz.

Gick även ut på AOC hemsida och försökte ladda ner drivrutiner till skärmen och fick en zip fil med en ICC-profil och försökte byta till den och kolla om jag kunde ha 144hz då men det fungerade inte heller. Vet så klart inte om jag gjorde det på rätt sätt. Det som verkar konstigt för mig är att i blidskärmsinställningarna står det att skärmen är en AOC AG271QG4. Tänkte försöka med att skaffa en display port kabel om jag inte hittar någon annan lösning.

Skulle behöva lite hjälp.

Kan komma med mer info om det skulle behövas.

Tack.

Permalänk
Medlem

Du behöver en DisplayPort (1.2+) kabel eller hdmi (2.0+), DVI orkar bara ~60hz på 2560x1440