APC Back-UPS Pro 1500 USB kabel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2004

APC Back-UPS Pro 1500 USB kabel

Fick ett par UPS:er från jobbet. Behöver bara byta batterier då de är slut. Upptäckte att USB kabeln som APC har äe borta. Det äe rj45 i ena änden o sen USB i andra. Min fråga är nu om ni tror att jag kan klämma på en rj45 på de 4 kablarna som ska användas? Eller kan det vara nåt annat proprietärt fuffens med kablarna? Surt o pynta 595:- för en kabel annars

$ grep parts /home/pwntato/thermaltake_core_v21
specs: core i7 6700k, 16GB vengeance lpx, asus maximus viii gene, asus strix 980ti, evga 850p2, samsung 850 evo 250GB, samsung 850 evo 1tb, wd green 1TB

$ echo citera gärna om du vill ha svar snabbare >> /home/pwntato/quote

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2007

De kablarna som APC och UPS:er brukar använda är annorlunda. Det kan i några fall vara en RJ50 kontakt och inte en vanlig nätverkskontakt, även om de ser likadana ut. Skillnaden är att en RJ45 har 8 ledningar och RJ50 har 10st. (sett att några skriver RJ45 - 10pin)

Vad jag kan se på bilder (baksidan av UPS:en) ser USB&Serial kontakten storleksmässigt korrekt ut, men inte antal stifft om man jämnför med gigabit interfacet.

Som sagt, jag vet inte vilka ledningar som används och visst du kan prova att klämma en men jag misstänker att det inte kommer funka.

Själv igen expert på kablage utan ovan är baserat på vad jag hittat (nätet) och erfarenhet, dvs betyder inte att jag har rätt.

Däremot på mitt jobb finns två gamla ups:er som ska bytas ut och jag kan minnas mig att jag sett en sådan kabel du efterfrågar.
Jag kollar och återkommer på Tisdag (när jag är plats nästa gång).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där min VPN visar
Registrerad
Jan 2005

Har en likadan (APC Back-UPS Pro 1500), om det är något du vill att jag kollar åt dig kan jag ordna det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2010

Hade samma problem, orkade inte mecka med någon kabel dock..

https://www.ebay.com/itm/APC-ap9827-940-0127B-Simple-Signalin...

CPU: Det finns. GPU: Gammal med fungerar! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2004

Tack för alla svar! Jag klipper den från Ebay!

$ grep parts /home/pwntato/thermaltake_core_v21
specs: core i7 6700k, 16GB vengeance lpx, asus maximus viii gene, asus strix 980ti, evga 850p2, samsung 850 evo 250GB, samsung 850 evo 1tb, wd green 1TB

$ echo citera gärna om du vill ha svar snabbare >> /home/pwntato/quote