Kan man lämna in olika delar så att ni kan bygga den?

Permalänk

Kan man lämna in olika delar så att ni kan bygga den?

Hej, jag ville köpa delar till en dator och jag tänkte lämna in den på inet malmö och se om dem kan bygga den åt mig. är det möjligt och göra det?

Visa signatur

Grafikkort: 1070 ti. Processor: Ryzen 7 1800x. Moderkort: Asus Prime b350-plus. Ram: 16gb 2400mhz. Nätaggregat: Fractal design 600w. Kylare: Cryorig h7 quad lumi. Chassi: Phanteks Eclipse p400s tempered glass. SSD: 250GB Samsung M.2. Hårddisk: 2TB seagate barracuda. Operativsystem: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

@Detvardyrt: Köper du delarna på Inet bygger dom även den för en kostnad av 700 kr.
Köper du delarna på annat ställe får du bygga själv eller någon du känner.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

@twit: Ytterst tveksam att det ingår montering av hel dator i de arbetet, du ser även att det ligger under service/reparation.
Om man läser under montering tycker jag det framgår ganska klart att delarna måste beställas från Inet också.
https://www.inet.se/produkt/9990387/montering-och-test-av-dat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@twit: Ytterst tveksam att det ingår montering av hel dator i de arbetet, du ser även att det ligger under service/reparation.
Om man läser under montering tycker jag det framgår ganska klart att delarna måste beställas från Inet också.
https://www.inet.se/produkt/9990387/montering-och-test-av-dat...

Jag vet inte riktigt hur du får för dig att "Övriga arbeten" inte skulle inkludera montering av en hel dator där delarna köpts annorstädes. Under "service/reparation" hittar du även övriga installationstjänster Inet utför.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

@MacAllan: Jag menar att jag ska köpa delarna på komplett sen vill jag att någon professionell ska bygga den. Om man kunde tagit delarna som man har fått hem sen gå till inet och låta dem bygga den. Anledningen till att jag inte köper den på inet och låter dem bygga den för 700kr är för att det var billigare och bättre på komplett.

Visa signatur

Grafikkort: 1070 ti. Processor: Ryzen 7 1800x. Moderkort: Asus Prime b350-plus. Ram: 16gb 2400mhz. Nätaggregat: Fractal design 600w. Kylare: Cryorig h7 quad lumi. Chassi: Phanteks Eclipse p400s tempered glass. SSD: 250GB Samsung M.2. Hårddisk: 2TB seagate barracuda. Operativsystem: Windows 10 Home

Permalänk

@Detvardyrt:
De har säkert en tjänst där de hjälper dig bygga datorn fastän att du köpt delarna genom andra. Räkna inte med att det kommer kosta 700:- bara. Det kommer säkert kosta en hel del mer. Ring/gå till butiken och kolla så får du svar direkt.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detvardyrt:

@MacAllan: Jag menar att jag ska köpa delarna på komplett sen vill jag att någon professionell ska bygga den. Om man kunde tagit delarna som man har fått hem sen gå till inet och låta dem bygga den. Anledningen till att jag inte köper den på inet och låter dem bygga den för 700kr är för att det var billigare och bättre på komplett.

Sparar du 700+ kr på att köpa delarna på Komplett? Varför kan du inte någon av Kompletts färdiga system? Det går att konfigurera mycket själv och sedan få datorn levererad i turnkey skick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag vet inte riktigt hur du får för dig att "Övriga arbeten" inte skulle inkludera montering av en hel dator där delarna köpts annorstädes. Under "service/reparation" hittar du även övriga installationstjänster Inet utför.

Kan vara att jag har fel, men det är stor skillnad på att montera enstaka delar mot en hel dator.
Under montering hänvisar dom till ordern/beställningen vilket jag tolkar som att du måste beställa delarna där.
Det är ju försäljning av delar dom tjänar pengarna på, inte montering av datorer.

Men det är bara att ställa frågan till dom så man svaret.

Edit: Om dom åtar sig att montera en hel dator måste dom även lämna garanti på jobbet så att allt fungerar.
Om då någon del inte fungerar kommer frågan, är det dom som tagit sönder den eller var den kass redan innan?

Men som sagt jag kan ha fel.

Permalänk
Inet
Skrivet av Detvardyrt:

Hej, jag ville köpa delar till en dator och jag tänkte lämna in den på inet malmö och se om dem kan bygga den åt mig. är det möjligt och göra det?

Tjenare!

Om du vill att vi monterar datorn åt dig men delarna är antingen köpta tidigare eller någon annanstans så är det timdebitering som gäller precis som @twit länkar till. Normalt räknar vi med att det tar minst 2h att bygga en dator men det beror ju helt på vad för konfiguration det är etc så bäst är att du kontaktar butiken i Malmö och pratar med dom direkt.

Tips är ju annars om du köper delarna av oss, via t ex datorbyggaren så monterar vi den också och ger 2 års garanti för 699kr. Det går givetvis att bygga ihop en kundvagn 'manuellt' och lägga till monteringstjänsten.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram