PS4 eller PC-spel för par? Några förslag?

Permalänk
Medlem

PS4 eller PC-spel för par? Några förslag?

Jag och damen försöker hitta några roliga spel att kunna lira ihop. Det spelar ingen roll om det är PS4 eller PC men gärna något bra co-op spel med en bra story? Det är bättre om det är något långsamt än full-on krig då det inte riktigt uppskattas av tjejen.

Vi testade precis Warframe men det var alldeles för grindigt och inte riktigt vad vi hade tänkt oss.

Tacksam för förslag!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emce:

Jag och damen försöker hitta några roliga spel att kunna lira ihop. Det spelar ingen roll om det är PS4 eller PC men gärna något bra co-op spel med en bra story? Det är bättre om det är något långsamt än full-on krig då det inte riktigt uppskattas av tjejen.

Vi testade precis Warframe men det var alldeles för grindigt och inte riktigt vad vi hade tänkt oss.

Tacksam för förslag!

Rayman Legends eller Diablo III: Reaper of Souls - Ultimate Evil Edition till PS4 är bra COOP Spel.

Permalänk
Testpilot

Något från denna lista kanske kan vara intressant?
https://www.slant.co/topics/3653/~shared-split-screen-local-m...

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Keeper of Traditions

Divinity 1 & 2, kanske?

Vet inte om det är rollspel ni är ute efter, men bra story har det i alla fall.
https://store.steampowered.com/app/230230/Divinity_Original_S...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

A Way Out, Divinity som nämnt ovan, LEGO (kanske inte någon grym story, men jäkligt underhållande emellanåt), Diablo 3, etc.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

Något från denna lista kanske kan vara intressant?
https://www.slant.co/topics/3653/~shared-split-screen-local-m...

Borderlands är dock sämsta spelet någonsin, enbart bra i teorin.
Förövrigt är listan värdelös då den inte ens nämner Rayman Legends vilket kickar rumpa som COOP jämfört med Tower Fall Ascention & övriga B-Indie spel som sidan promote'ar(Diablo 3 till PS4 undantaget).

Permalänk
Testpilot
Skrivet av r3mpuh:

Borderlands är dock sämsta spelet någonsin, enbart bra i teorin.
Förövrigt är listan värdelös då den inte ens nämner Rayman Legends vilket kickar rumpa som COOP jämfört med Tower Fall Ascention & övriga B-Indie spel som sidan promote'ar(Diablo 3 till PS4 undantaget).

Kan inte hålla med dig om Borderlands alls faktiskt, säkert 6-700h totalt mellan Borderlands-spelen

Listan är bara PS4 spel som även har local co-op, så finns säkerligen spel som saknas. Personligen har jag slutat att ens försöka hitta något spel som går att lira på en o samma PC/PS4, man har lirat klart allt mer eller mindre redan. Förövrigt så tycker jag att Rayman Legends var rätt B, har knappt 2h i spelet tror jag innan det åke upp på hyllan igen

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Tack alla för tipsen!

Vi gick igenom listan och bestämde oss för Trine2 Det verkar suveränt och lite mysigt sådär. Har fått bra recensioner också tydligen.

Permalänk
Medlem

Overcooked och Lovers in a Dangerous Space Time ska vara bra COOP-spel. Har hittills bara testat det förstnämnda och det var mycket roligare än jag förväntade mig

Twincop är ett kommande spel som kanske kan vara värt att hålla lite koll på!

Dock är alla dessa förslag lite "stressiga" så vet inte hur väl de lämpar sig för just er.

Trailers

Permalänk

Jag har spelat "lovers in a dangerous spacetime" några gånger med vänner. Det är löjligt roligt.

Permalänk
Medlem

Spelen från Telltale är ju riktigt bra story. Inte riktigt co-op - men går att köra tillsammans ändå. En styr spelet, och man får sedan rösta på vilka "val" man vill göra genom "Telltale Crowd Play".

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

A way out var kul att göra i coop

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Telltale-spel är det bästa alternativet när det gäller historien. Personligen gillar jag också att spela spelet för historia och inte bara för spel. Också du kan prova GTA-spelserien, den har också en bra berättelse

Permalänk
Lego Master

Under Vanilla-tiden (före expansionerna) spelade jag och dåvarande flickvännen väldigt mycket World of Warcraft tillsammans. Hade guild o allting. Nu vet jag inte om ni bara tänkte lira lite casual, vilket iof funkar det med.

Drar bara upp det som ett förslag, för det finns galet mycket att göra, många skoj quests och det funkar utmärkt att spela tillsammans.
Det är ju dock inte split screen-coop, ifall det var ett underförstått krav? Kräver varsin maskin, däremot måste de inte vara galet kraftfulla.

Annars har jag och en polare haft väldigt mycket roligt med Army of Two och Gears of War, men de är (väl) Xbox-specifika, samt rätt mycket krig som jag förstod att ni inte ville spela.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

körde resident evil co-op med min bättre hälft kan helt klart rekommenderas om man vill ha lite spänning!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

Jag och frugan körde human fall flat för ca ett år sedan. Garva så vi bölade

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av röksvamp:

Jag och frugan körde human fall flat för ca ett år sedan. Garva så vi bölade

Det rekommenderar jag också. Har aldrig skrattat så mycket åt ett spel som när jag körde igenom det med barnen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Overcooked 2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

hej jag är ute efter samma sak fast en tävling alltså att det har med bilar och göra jag och min tjej vill ha en bil tävling och vi vill spela på samma konsol ps4