Problem med Excel - MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Problem med Excel - MacBook Pro

Tjena, jag köpte en ny MacBook Pro för några veckor sedan som inte vill fungera 100% korrekt.
Har upptäckt att Excel inte fungerar korrekt. Jag har ett antal excelfiler som jag skapade på min förra dator, en MacBook Air, där vissa saker inte visas på min nya Pro. Bland annat diagram och textrutor som inte visas. Tabeller för diagrammen finns kvar och när man klickar där diagrammet bör ligga så får jag upp menyn för diagramdesign, men diagrammet syns inte. Någon som har någon aning vad det beror på. Om jag öppnar filen i Numbers så syns diagrammet, så felet bör vara i Excel tänker jag?
Jag har försökt med allt jag kan, har formaterat om datorn, installerat om osx och såklart excel, men det gör ingen skillnad.
Någon som har en idé?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Vad kör du för Office-paket?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Office 2016@DaBone:

Permalänk
Medlem

Hittar inte så mycket mer än om att det börjat fungera igen efter att ha uppdaterat programmet...
Här är en länk.
https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_e...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@Bylla246: Vad kör du för version av Excel på datorn som ursprungligen skapade filerna? Tänker om det kan finnas några kompabilitetsproblem mellan de båda versionerna?
Det du skulle kunna göra annars är att öppna filerna i ett program som fungerar, och sedan spara om dem som ett annat filformat, och se om det löser problemet.

Om du skapar ett nytt dokument, kan du se diagram då?

//G

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

@DaBoneTack för länken, men programmet är redan uppdaterat till senaste versionen

Permalänk
Medlem

Har sålt den gamla datorn, men det bör vara samma version på bägge datorerna då jag använde filerna dagen innan jag sålde datorn. Och ja, jag kan se diagram om jag skapar ett nytt dokument. Då antar jag att det är nåt fel på filerna? @Gorian:

Permalänk
Medlem

@Bylla246: Det är ju bevisligen något som skiljer diagrammen i filerna gentemot en ny fil åt. Skulle som sagt testa att spara dem i andra filformat och se om det avlöser problemet.

Sen bör det också noteras att hela Office-paketet till Mac är lite buggigt jämfört med sin Windows-motsvarighet. Speciellt när det kommer till det grafiska.

//G

Visa signatur

---