Nvidia arrangerar Geforce-överraskning inför Gamescom den 20 augusti

Permalänk
Melding Plague

Nvidia arrangerar Geforce-överraskning inför Gamescom den 20 augusti

Nvidia bjuder in till evenemang i anslutning till den stundande spelfesten Gamescom i Tyskland. Grafikjätten lovar de senaste spelen flankerade av överraskningar med koppling till Geforce.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var ifrån går bussen?

Permalänk
Medlem

Äntligen! Snart smäller det.

Nvidia, take my money.

Permalänk
Medlem

tror inte jag är så sugen på att köpa en 1180 för 12-15k

Permalänk
Medlem

Överraskningen blir att 1100-serien är en rebrand av 1000-serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

tror inte jag är så sugen på att köpa en 1180 för 12-15k

Jag är inte sugen på att köpa en inbakad pizza för 600kr heller men det är osannolikt att behöva ta ställning till.

Skrivet av Boggus:

Överraskningen blir att 1100-serien är en rebrand av 1000-serien.

Hahaha ja! "I give you; the GTX 1085." med 100Mhz högre base och sämre temps. Eller ett 1090 med 1080-kretsar i SLI och Titan Z's kylare.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Hahaha ja! "I give you; the GTX 1085." med 100Mhz högre base och sämre temps.

Haha Det hade ju varit nått

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Överraskningen blir att 1100-serien är en rebrand av 1000-serien.

Skulle inte 1180 mfl. använda DDR6?

Ser inte det osannolikt att dom lägre korten är rebrandade 1070, 1080s

Så att ett 1070 skulle kunna bli 1150 tex.

Permalänk
Medlem

1080 med SDDR4 nu bara. Kom igen nu Läder-Jönsen, trigga för fa-an!

Vågar man hoppas på att 1180 är minst 50% snabbare än 980 Ti?

Permalänk
Medlem

GTX1080 utan kylare men med Specialdesignad box som innehåller äkthetscertifikat...:)

Permalänk
Medlem

Känner man Nvidia rätt så är det nu dom kommer visa att de verkligen bryr sig om oss gamers.
Troligen något i stil med att de toksänker priset på pascalkort såklart.
Alla ska ju kunna spela.
Vilket party det ska bli.

Permalänk
Medlem

5% högre prestanda än 1080Ti men 12 GB Vram lär göra det en succe

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bigganum:

Känner man Nvidia rätt så är det nu dom kommer visa att de verkligen bryr sig om oss gamers.
Troligen något i stil med att de toksänker priset på pascalkort såklart.
Alla ska ju kunna spela.
Vilket party det ska bli.

Jag tror du kommer bli besviken.

Inget av vad Nvidia gjort under en längre tid har visat att de verkligen bryr sig om gamers.

Permalänk
Medlem

Kommer nog vänya tills december då det ryktas att amd ska släppa nytt, kanske kan bli priskrig då eller att nvidia kort efter släpper nått ännu bättre. Men jag har ingen super stress då mitt 1080 klarar sig bra i 1440p med det mesta uppskruvat på max

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

SIGGRAPH 2018 är ju den 12-16 och det ryktas att Nvidia kommer visa nya quadro kort då, så att de visar de nya geforce korten på gamescom låter iaf rimligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bigganum:

Känner man Nvidia rätt så är det nu dom kommer visa att de verkligen bryr sig om oss gamers.
Troligen något i stil med att de toksänker priset på pascalkort såklart.
Alla ska ju kunna spela.
Vilket party det ska bli.

Ryktas snarare om prishöjning för nästa generation istället för säkning för pascal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sveklockarn:

1080 med SDDR4 nu bara. Kom igen nu Läder-Jönsen, trigga för fa-an!

Vågar man hoppas på att 1180 är närmare 100% snabbare än 980 Ti?

Det kan jag tro på! 4K skärmar är här 144hz, var är fpsen jodå 1180 får man hoppas.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

Det kan jag tro på! 4K skärmar är här 144hz, var är fpsen jodå 1180 får man hoppas.

Blev snurrig i värmen men nu ändrade jag till mer realistiska minst 50% snabbare.

4K är många generationer bort för att orka driva i några tyngre spel med singel-GPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Ryktas snarare om prishöjning för nästa generation istället för säkning för pascal.

Skickades från m.sweclockers.com

Källa på det ryktet? Eller är det baserat på folk som gör sig lustiga i kommentarsfälteten?

Om det skulle bli en ökning så skulle jag tro at det hamnar på max 50dollar ökning på msrp. Dock var det ju ett tag sen MSRP gav en bra fingervisning om svenska putikspriser, och dollarn är väl på väg upp igen så vad det hamnar på här kan ju bli vad som helst.

Permalänk
Medlem

@Eken: FPS:en för 4K dröjer nog minst 2 år till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

dollarn är väl på väg upp igen så vad det hamnar på här kan ju bli vad som helst.

Kronan är på väg ner, snarare. Kolla priser på valutakänsliga grejer som t.ex. drivmedel, eller hur kronan står i förhållande till euron. Så kan det gå när man har skenande offentliga utgifter som "betalas" genom att ta lån och trycka pengar att betala dem med.

Permalänk
Medlem

"Ladies and gentlemen, feast your eyes on the new GTX graphics card of 2018..."

"GTX 1080 Ti Founders Edition with RGB lights!"

Dold text
Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Kronan är på väg ner, snarare. Kolla priser på valutakänsliga grejer som t.ex. drivmedel, eller hur kronan står i förhållande till euron. Så kan det gå när man har skenande offentliga utgifter som "betalas" genom att ta lån och trycka pengar att betala dem med.

Tycker det ser ut som USD stärkts lika mycket mot EURO som mot SEK sen våras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Jag är inte sugen på att köpa en inbakad pizza för 600kr heller men det är osannolikt att behöva ta ställning till.

Om du tror ett företag som typ har monopol på marknaden kommer med bra priser på sina nya produkter så kommer du bli väldigt besviken

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Tycker det ser ut som USD stärkts lika mycket mot EURO som mot SEK sen våras.

Så är det, men det beror på God Emperor Trump.

Att vår köpkraft faller har vi dock huvudsakligen oss själva att skylla för. Det är förvisso ett paradnummer inom ekonomisk politik i vår samtid att sälja ut landet genom att bl.a. devalvera, men icke desto mindre förkastligt för det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

Kronan är på väg ner, snarare. Kolla priser på valutakänsliga grejer som t.ex. drivmedel, eller hur kronan står i förhållande till euron. Så kan det gå när man har skenande offentliga utgifter som "betalas" genom att ta lån och trycka pengar att betala dem med.

Sveriges statsskuld har gått nedåt de senaste åren (sedan 2015). Källa: Riksgälden.

Sverige har inga skenande offentliga utgifter. Faktum är att utgifter som andel av BNP har minskat varje år sedan 2013. Källa: Statskontoret (se diagram Offentliga sektorns utgifter 2007-2017, som andel av BNP).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Om du tror ett företag som typ har monopol på marknaden kommer med bra priser på sina nya produkter så kommer du bli väldigt besviken

Självklart gör de inte det, men gråzonen mellan "bra priser" och 12-15,000 för ett xx80 är bredare än Thanos.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

1080 med SDDR4 nu bara. Kom igen nu Läder-Jönsen, trigga för fa-an!

Vågar man hoppas på att 1180 är minst 50% snabbare än 980 Ti?

Ja, om det inte är 50% snabbare än 980ti är de mer än en besvikelse. Då 1080ti är mer än 50% snabbare.
Om 1180 går in som långsammare än 1080ti så är det ett misslyckande i mina ögon, hoppas det är så i allas ögon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är sjukt ivrig på ett rebrandat 1080 med lätt fabriksöverklockning för endast 2k extra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Needs moar Tegra!

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.