Serverrum på vinden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av buskevin:

Sådär tillbaka efter semestern!

Har mätt lite mer noggrant, o det är strax över 2kvm samt 2 meter högt. Så jag kör på den idén istället.
Har kikat på detta rackskåp, vad tror ni om det? Är det ett rimligt pris?

Behöver jag göra något med ventilationen tror ni?

Ha en fin dag!

Beror ju på hur mycket effekt du tänkt bränna och hur isolerat det är, men skulle tro max 200W
innan det börjar bli väl varmt på sommaren om du inte fixar med ventilationen, men det kommer ju visa sig när du kör... eller ta en värmefläkt och ställ in och prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Säkert ok pris, jag har några skåp över du kan få men de finns tyvärr i Sthlm:-(

Det vore grymt schysst! Slängde iväg ett pm!

Visa signatur

/////Mvh Kevin

Permalänk
Medlem

Tja, det andra racket är ett Compaq rack men funkar såklart att racka i. Compaq racket är 42u högt medans Dell racket är 48u högt. De är båda 60cm breda o ca 80cm djupa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Hur fyller ni ett fullstort rack som privatperson?
Har ni massvis av gammal hårdvara eller bara väldigt djupa fickor?
Vad används de till? Massiva test och labbsystem eller?

Min fjuttiga hemma "serverpark" bestående av 2 microservrar m.m får plats i en liten ikea bestå i klädkammaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Hur fyller ni ett fullstort rack som privatperson?
Har ni massvis av gammal hårdvara eller bara väldigt djupa fickor?
Vad används de till? Massiva test och labbsystem eller?

Min fjuttiga hemma "serverpark" bestående av 2 microservrar m.m får plats i en liten ikea bestå i klädkammaren.

Det blir snabbt fullt om man som jag bygger in "vanliga" datorer i 4Us chassin. Dessa chassin är nämligen samma mått som en vanlig tower så då behöver man inte lågprofilskort mm.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buskevin:

Sådär tillbaka efter semestern!

Har mätt lite mer noggrant, o det är strax över 2kvm samt 2 meter högt. Så jag kör på den idén istället.
Har kikat på detta rackskåp, vad tror ni om det? Är det ett rimligt pris?

Behöver jag göra något med ventilationen tror ni?

Ha en fin dag!

Kan ju bli trångt med servrar i rack på 2kvm.
tänk på att du behöver komma åt dem både på fram och baksidan, samt att man bara kan sätta in dem framifrån i racket, och då är det ju trevlig med ialla fall en meter till närmaste vägg från framkant på skåpet, går säkert med 60cm men beror ju på hur djupa servrar man har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SNorkSWE:

Kan ju bli trångt med servrar i rack på 2kvm.
tänk på att du behöver komma åt dem både på fram och baksidan, samt att man bara kan sätta in dem framifrån i racket, och då är det ju trevlig med ialla fall en meter till närmaste vägg från framkant på skåpet, går säkert med 60cm men beror ju på hur djupa servrar man har.

Jo trångt blir det, fundera på om det inte ska vara hjul på rackskåpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

Jo trångt blir det, fundera på om det inte ska vara hjul på rackskåpet.

Nja
hjul på ett fullt skåp kommer inte bli bra, golvtrycket blir så stort att det kommer vara svårt att flytta.

Men det är ju en lösning i alla fall