Förpackningen för AMD Ryzen Threadripper 2 hittar ut på webben

Permalänk
Medlem

Snygg förpackning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Är inte de här prollarna sjukt stora och strömkrävande?

Skickades från m.sweclockers.com

Stora är de. men strömförbrukningen beror på lasten... mitt TR1950X system lagom undervoltat och överklockat till 3.6 GHz drar runt 80W från nätet i "idle". Då ingår ett GTX 1070 + 1 SSD + 2 HDD i den siffran.

Ca 230W vid full last på CPU:n (32 trådar @ 3.6 GHz) sen om 1070:n jobbar så lägg på 100-120W för den.

Så visst det drar lite mer, jämför:

https://www.sweclockers.com/test/24482-intel-core-i7-8700k-i5...

Permalänk
Medlem

Snygg! men känns rätt otympligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Samlarvärdet lär väl vara bättre tack vare att de inte fortsatte med det? Min fx 9590 kom i en pytteliten kartong som bara var så stor så plastfickan processorn låg i fick plats.

Man tycker ju att Samlarvärdet borde va bättre med plåt då de är mer ovanligt än papplådor, dock är jag inte rätt person att avgöra då jag inte är insatt Samlarvärden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Skrivet av jeffan97:

Man tycker ju att Samlarvärdet borde va bättre med plåt då de är mer ovanligt än papplådor, dock är jag inte rätt person att avgöra då jag inte är insatt Samlarvärden.

Skickades från m.sweclockers.com

Samlarvärdet bör vara högre på de exemplaren som var i plåt tack vare att det var en mer begränsad upplaga, än om de hade fortsatt köra plåtlåda till alla exemplar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Samlarvärdet bör vara högre på de exemplaren som var i plåt tack vare att det var en mer begränsad upplaga, än om de hade fortsatt köra plåtlåda till alla exemplar.

Jo men precis de va lite de jag ville komma till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /