Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Det som är typiskt är att man låser sig vid en fråga, en förklaringsmodell och sedan har svårt att diskutera frågan. Det leder till väldigt underliga "diskussioner". En tjej jag känner slutade dricka te för det var cancerframkallande men hon fortsatte att röka. Hur hamnar man där att man reagerar på en mindre risk men blundar för en större?

Varför blunda alls?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Chemtrails, homeopati och antivaccin på ett och samma ställe. Inte illa alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Chemtrails vet jag inget om. Homepati är ofarligt och tycks hjälpa en del. Vacciner behöver diskuteras med tanke på alla vaccinskadade. Så vad är din poäng?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mr.Borka:

Jag misstänker att du skriver i sarkastisk ton, med de fyra punkterna som final för din text. Om det var ditt uppsåt så ber jag dig skriva ut att du skriver i sarkastisk ton då sarkasm annars är i princip möjligt att från genuina dumheter.

Ja i den här tråden är det sarkastiskt.
Besvären jag upplever med wifi är faktiskt på riktigt och brukar vara lätta att reproducera, det är dock diskutabelt om min stress/frustration faktisk beror på strålningen i sig eller om den har andra orsaker men besvären försvinner alltid om jag stänger av wifi och kör allt via kabel så varför då inte göra en koppling direkt mot wifistråning enligt liknade resonemang som en del andra verkar föra, dvs wifi kan skada hälsan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glam:

Varför blunda alls?

Skickades från m.sweclockers.com

Fråga dem som tvärsäkert för fram sina ståndpunkter men inte tål att de ifrågasätts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Spännande att se om detta kommer ge några applikationer i (medicinska) strålbehandlingar framöver.

Jag vet inte... om du citerade rätt inlägg eller om du avsåg att citera något annat.
Jag har sett forskning med starka RF-fält för att bota cancer men det var inte en sån studie som jag länkade till. Kanske du klickade vidare av misstag till något som handlade om det, vad vet jag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Findecanor:

Jag vet inte... om du citerade rätt inlägg eller om du avsåg att citera något annat.
Jag har sett forskning med starka RF-fält för att bota cancer men det var inte en sån studie som jag länkade till. Kanske du klickade vidare av misstag till något som handlade om det, vad vet jag.

Jag citerade dig med avsikt, men kanske fattade jag studien fel

Som jag fattade det hela så visade man att det fanns vissa belägg för att svaga RF-fält kunde göra att tumörerna växte fortare?

Lite OT, men ändå strålningsrellaterat (joniserande) så:
Just att tumören/cancern växer fortare (än friska celler) är ju det som gör att behandling med joniserande strålning funkar. i.e. det är i delningsögonblicket celler är som känsligast för joniserande strålning.

Jag, som lekman, tänker på det som att cancercellerna ("DNA") delar sig, och i delningsögonblicket så saknar DNA-spiralen den inbyggda "redundansen" i DNA-bas-paren .

(i.e. om t.ex. "A" i ett "AC"-baspar (i en ickedelad cell) slås ut så vet cellen mha av det kvarvarandet "C" att det ska vara "A" där det är "tomt" och kan reparera sig själv.

I delningsögonblicket så saknas "redundansen" och därmed kan den joniserade strålningen slå ut hela basparet (och i förlängningen döda cellen))

Kortare sagt:
Det kanske är lite kontra-inuitivt men: strålbehandling (joniserande) är effektivare mot en snabbväxande tumör än mot en långsamt växande (så som jag fattat det hela).

Om man då kan skynda på tumören (cancercellernas delning) med svagt RF-fält borde det ge en mer verksam behandling, speciellt om inte vanliga celler skyndas på...

...men som sagt "Vilda spekulationer" och jag är, som du märker, inte speciellt insatt i frågan.

redaktionellt
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Glam:

Vacciner behöver diskuteras med tanke på alla vaccinskadade.

Jag hade gett upp tråden men den här skrivningen var klart bra!

Tilltron till myndigheter och SMI's totala magplask i samband med fågelinfluensan fick mig att börja fundera (jag tog själv vaccin).

Vad som inte kommer fram är att massvaccinationens huvudsyfte är att skydda en liten svag population och det ledde då till att SMI mer eller mindre i panik gav ut outprovad vaccin med förödande konsekvenser.

http://www.smittskyddsinstitutet.se/

Jag kommer själv aldrig mer att lita på SMI och aldrig utsätta mig för deras mediokra försök.

Människan och alla varelser har sedan en inbyggs mekanism att de svaga ska slås ut, det bara är så. (ref Charles Darwin) Eventuellt hemskt att se det så?

Hursomhelst så är sedan människan helt olika genetiskt programmerade för tex Cancer, vissa är en tidsinställd bomb.

Till WiFi:

Man MÅSTE skilja på strålning!!!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Str%C3%A5lning

För just WiFi är det minimala energinivåer MEN det kanske kan drabba en genetiskt svag människa?

Mitt intryck sedan är att det är deprimerade, mer eller mindre utslagna människor som söker ett svar på deras misslyckande som sprider sådan här misslära.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Avstängd

Kom sedan på att Sverige och Lund förmodligen är världsledande....

https://www.lu.se/forskning/starka-forskningsmiljoer/max-iv-o...

Helt andra energier.....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Det du säger är skillnaden mellan tex micron och Wifi, Mobil, FM, AM och all form av sändning av någon data.
Mao... är det Carry Wave... bärvägen endast, eller en modulering (en förändring) av denna på något sätt.
Analog/Digital - Jerry Williams/Linkin park på analog radio, Hamster dance på YT eller Swclockers forum via Wifi/mobilen spelar ingen roll, alla är någon form av modulerad våg.

Modulationen påverkar hur signalen stör annan utrustning vilket är orsaken till att det är specat vilken/vilka modulation/er man ska använda vid EMC/EMI mätningar.

Skrivet av Paddanx:

Micron, är inte modulerad. Den skickar ingen data,

Skickar inte data men jo den är modulerad med elnätets frekvens. Inses om man studerar schemat på:

https://www.idg.se/2.1085/1.532645/mikrovagsugnens-mysterier/...

Med den spänningsdubblarkopplingen så får magnetronen bara tillräcklig spänning ca halva tiden.
Så mikron sänder/läcker bara ca 50% av tiden, så det går köra wifi nära en läckande mikro på samma frekvens men man får lägre hastighet.

Skrivet av Paddanx:

Den bara öser på med så hög effekt de kan, i hopp om att maten ska ta upp en liten del av denna enegi och värmas upp. Microvågsugnar brukar specificera sin effekt i antal 100W (600-700 tex), medan @anon257891 gav oss en fin nivå mätning på var Wifi/mobiler sänder med i tråden, och vi pratar 0.1W till 0,25W.

Det krävs alltså ca 2500 telefoner på max sändstyrka, bredvid dig, för att ens riskera nå samma effekt. Men trots detta kommer du inte kokas... för telefonerna sänder oberoende, och de finns något som heter Noise-cancelling, där flera vågor (bärvågor tex) tar ut varandra.

Meningen är att den effekten ska stanna inne i ugnen och värma maten, det som läcker ut ska inte motsvara mer än max ett par mobiltelefoner.

Skrivet av Paddanx:

Så om du tar två magnetroner (från micron), och sätter de i samma rum, kommer slutresultatet bli lägre, om du inte perfekt kan synkronisera dessa på micrometern, och i frekvens på nano sekunden.

Tar jag två magnetroner på 1000W i ett rum så blir det 2000W, detta eftersom energi inte kan förstöras. DÄREMOT om de är synkade kommer jag få ett annat strålningsmönster med 0 w/cm^2 åt vissa håll och 4x w/cm^2 åt andra, men fortfarande totalt 2000W. Det är den principen som bla "phase array radar" använder.

Permalänk
Avstängd

Kör man (en eller) två oskyddade magnetroner i rummet så kommer man att dö.
(eller i allafall skada sig allvarligt)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glam:

Chemtrails vet jag inget om. Homepati är ofarligt och tycks hjälpa en del. Vacciner behöver diskuteras med tanke på alla vaccinskadade. Så vad är din poäng?

Att en konspiration (eller pseudovetenskap) sällan kommer ensam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Ska jag posta siffror från patienter som dött från mediciner, felmedicinering, slarv inom hälsovården...

Media älskar att skriva skit om folk som lutar åt alternativmedicin. Media får stora sponsorer från läkemedelsindustrin.

Men ännu ett exempel på att folk i tråden köper allt "etablerat" säger till dom, jo majoriteten är alltid lättstyrda, det är lättare när andra kan tänka åt dom så slipper dom själva, om det sen är äkta info dom får eller ej så spelar det ingen roll.

Jag vakna till FAKE NEWS redan i början av 2000-talet, men det tog 18 år innan majoriteten av folket förstod vad FAKE NEWS var. Nu vet alla vad gammal media och FAKE NEWS är.

Det kan du göra om du vill. Jag har inte den blekaste aning om vad det skulle tillföra ditt argument dock.

Vet inte var kopplingen mellan att "köpa allt etablerat säger åt dem" och att din källa är extremt skakig och inte det minsta trovärdig är. Kan du kanske förtydliga det?

Att du länkar en youtubevideo från någon som är bevisligen okunnig när det gäller medicin och har hittat på en egen simsalabimbehandling mot cancer som ökar dödligheten vet jag inte riktigt hur du kopplar samman med fake news och fårskockar kring etablissemanget. Det låter mer som att du bara häver ur dig ord för att du satt dig på pottkanten och är en för svag människa för att medge det.

Du skulle kunna testa vore att be om ursäkt och ta tillbaka alla dina felaktiga påhitt, du hade verkat lite mer sympatisk och trovärdig jämfört med nu när du bulldozar på om att dina känslor är mer faktabaserade än högvis med studier och att dina källor (en hittepåläkare som behandlar cancer med nötter) är mer trovärdiga än folk som faktiskt håller på med riktig forskning.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Paddanx:

Vill poängtera att bluetooth använder 2,4Ghz med ännu svagare signal än Wifi, samma Wifi som vi haft i ca 25 år nu.

Och det ironiska är att det är samma frekvensområde som vatten vibrerar i, och microvågsugnen vi haft sedan 1980-talet använder med mycket, MYCKET högre uteffekt.

Så vi är tillbaka på effekten av sändningen. Med tillräcklig effekt.. ja det kan skada. Alla radiovågor/strålning kan.
Men som jag sa ovan, kolla upp vad grundstrålningen är när du sitter på ett flyg på 10km höjd... och jämför med strålningen från Wifi, bluetooth osv. Och vi har flugit sedan 1950-talet.

Din kommentar förändrar ingenting av vad jag gick igenom ovan.

Så det är lite oklart för mig vad den syftar till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

Om WIFI-strålning hade varit "farligt" så hade i princip alla vi och/eller våra nära och kära suttit med hjärncancer idag, vilket vi inte gör. Punkt slut.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Om WIFI-strålning hade varit "farligt" så hade i princip alla vi och/eller våra nära och kära suttit med hjärncancer idag, vilket vi inte gör. Punkt slut.

Alla rökare har inte cancer så då är inte heller rökning farligt. Så bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Till WiFi:

Man MÅSTE skilja på strålning!!!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Str%C3%A5lning

För just WiFi är det minimala energinivåer MEN det kanske kan drabba en genetiskt svag människa?

Nej, radiofrekvent strålning kan inte påverka DNA, eller andra molekyler på annat sätt än att värma upp dem. Om de värms upp så mycket att de börjar falla sönder är man i ett strålningsfält som är mycket starkt, typ inne i en mikro eller större radarstation/radiosändare. Dessa fält är inte att jämföra med vad som kommer ut ur en mobil eller WiFi-router/AP.

Joniserande strålning kan påverka kemiska bindningar direkt eller indirekt men detta är en annan diskussion...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Nej, radiofrekvent strålning kan inte påverka DNA, eller andra molekyler på annat sätt än att värma upp dem. Om de värms upp så mycket att de börjar falla sönder är man i ett strålningsfält som är mycket starkt, typ inne i en mikro eller större radarstation/radiosändare. Dessa fält är inte att jämföra med vad som kommer ut ur en mobil eller WiFi-router/AP.

Joniserande strålning kan påverka kemiska bindningar direkt eller indirekt men detta är en annan diskussion...

Det kan du inte veta om du inte studerat fenomenet.

Finns de som har och säger att det gör det. Finns en nyligen rapport som fick fram att DNA i råttors testiklar skadas av WiFi. Synd att folk fortfarande blåförnerkar och hittar på när det tydligen är bevisat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Det kan du inte veta om du inte studerat fenomenet.

Finns de som har och säger att det gör det. Finns en nyligen rapport som fick fram att DNA i råttors testiklar skadas av WiFi. Synd att folk fortfarande blåförnerkar och hittar på när det tydligen är bevisat.

Jag har inte studerat fenomenet, men jag har studerat fysik och kemi och har kontakt med personer som forskar på detta seriöst.

Länk till studien så skall jag gladeligen tala om för dig på vilket sätt den är felaktig och endast ett bevis på hur svag den vetenskapliga granskningsprocessen har blivit.

Energin finns helt enkelt inte tillgänglig i radiofrekvent strålning för att bryta kemiska bindningar.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Jag har inte studerat fenomenet, men jag har studerat fysik och kemi och har kontakt med personer som forskar på detta seriöst.

Länk till studien så skall jag gladeligen tala om för dig på vilket sätt den är felaktig och endast ett bevis på hur svag den vetenskapliga granskningsprocessen har blivit.

Energin finns helt enkelt inte tillgänglig i radiofrekvent strålning för att bryta kemiska bindningar.

Fanns redan en länk, men jag länkar igen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26775760

Ok tala nu om hur fel denna forskningsrapporten blev, du har nu chansen att rädda ditt team som inte tror på strålningsskador, don't blow it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Länk till studien så skall jag gladeligen tala om för dig på vilket sätt den är felaktig och endast ett bevis på hur svag den vetenskapliga granskningsprocessen har blivit.

Energin finns helt enkelt inte tillgänglig i radiofrekvent strålning för att bryta kemiska bindningar.

Du kan kolla också på den andra studien jag länkade till ovan, men du missade kanske den eller valde att ignorera den.
Den handlar inte om att bryta kemiska bindningar i DNA-molekyler.

Skrivet av AplAy:

Om WIFI-strålning hade varit "farligt" så hade i princip alla vi och/eller våra nära och kära suttit med hjärncancer idag, vilket vi inte gör.

Även om Wifi är ofarligt i praktiken så är ditt resonemang byggt på en felaktig uppfattning om cancer.
Cancer kan ta ~tio år på sig att utvecklas från initial mutation till livshotande tumör, och användningen av Wifi har ökat starkt de senaste tio åren.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26199911
CONCLUSION:
Regarding to the progressive privilege of 2.45 GHz wireless networks in our environment, we concluded that there should be a major concern regarding the timedependent exposure of whole-body to the higher frequencies of Wi-Fi networks existing in the vicinity of our living places.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25775055
CONCLUSION:
Long-term exposure of 2.4 GHz RF may lead to adverse effects such as neurodegenerative diseases originated from the alteration of some miRNA expression and more studies should be devoted to the effects of RF radiation on miRNA expression levels.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25529971
CONCLUSION:
900 MHz RF radiation can alter some of the miRNA, which, in turn, may lead to adverse effects. Therefore, further studies should be performed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Du kan kolla också på den andra studien jag länkade till ovan, men du missade kanske den eller valde att ignorera den.
Den handlar inte om att bryta kemiska bindningar i DNA-molekyler.

Även om Wifi är ofarligt i praktiken så är ditt resonemang byggt på en felaktig uppfattning om cancer.
Cancer kan ta ~tio år på sig att utvecklas från initial mutation till livshotande tumör, och användningen av Wifi har ökat starkt de senaste tio åren.

Vi har varit utsatta för radiofrekvent strålning de senaste 150 åren, vid mycket högre nivåer än idag, vad är det som gör just mikrovågor i 0,750-5 GHz bandet så farliga?

@nicoX:

Studien handlar om 8 råttor med 8 råttor i kontrollgruppen, det är alltid lättare att få stor skillnader om man inte har för många datapunkter.

Särskilt vill jag påpeka att att det här med DNA-tail med cometmetoden inte säger ett smack som det är. Anledningen till detta är att det författarna kallar "% DNA damage" i figurerna är ett indirekt mått som är olinjärt med DNA-skadornas mängd (förklarat i Björn Cederwalls doktorsavhandling 1995 och en publikation av Björn och Thomas Radivoyevitch ("Tom") 1996, "Methods for analysis of DNA fragment distributions on pulsed field gel electrophoretic gels. Electrophoresis, Vol. 17(6), 1080-1086).

Mängdandelen DNA (ej DNA-skador), Q, varierar med stråldosen D. Emellertid är det DNA-skadorna (my, μ, DNA-brott per längdenhet DNA) som funktion av dosen D man vill åt. Den sigmoida funktionen, Q=Q(μ), länkar ihop mängdandelen Q med my.

Problemet kan beskrivas med kedjeregeln för partiella derivator enligt:

dQ/dD = (∂Q/∂μ) (∂μ/∂D)

dQ/dD är det författarna mäter men de tolkar det de mäter som om det vore (∂μ/∂D). Ingen (få?) verkar bry sig detta och allt blir en salig röra - problemet är att den sigmoida omvandlingsfunktionen Q=Q(μ) varierar med elektrisk spänning, gelmedium, temperatur, pH, samt körtid! Att låtsas som om detta inte spelar någon roll leder till skräpforskning och skitslutsatser. Säkert finns det minst hundra vetenskapliga artiklar publicerade och som bygger på detta missförstånd - de flesta är säkert skrivna av sådana som inte gillar matematik och dessvärre har de artiklarna granskats av folk som inte heller förstår ganska enkel matematik.

Detta förklarar merparten av de artiklar som stödjer tesen att WiFi skulle vara skadligt för DNA.
Jag hittar referenser till pseudovetenskaparen Henry Lai, som var delansvarig för debaklet i Lund som jag beskrev i början av den här tråden.

Publikationen har låg impact factor, och verkar vara populär bland mikrovågshysteriker att publicera i, förmodligen för att redaktionen inte riktigt är kompetent på området, de verkar inte förstå matematik i alla fall...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Från Vetenskapens värld ett kort avsnitt som tar upp ungdoms depression med sambandet smartphones. Nu pratar de mycket om sociala medier etc. och inte alls strålning. Men jag är säker att det i grunden är strålningen, och lägg sedan till sociala medier och annat, så är detta bara en ökande effekt på grundproblemet, som är att man blir deprimerad av strålning och sedan att internet och sociala medier ökar på detta, då dessa ökar på stressen och oron som strålningen står för.

Printscreen som visar depressionstillståndet från 2012, när det öka rejält, och då smartphones blev vardag för folk i väst.

http://prntscr.com/knyb3z

En annan sak som togs upp var att depression var kraftig uppåt bland barn på 9-12 år, barn som fortfarande inte aktivt deltar på sociala medier som Facebook, YouTube, Instagram... Just det strålningen!

https://www.svtplay.se/video/17656810/vetenskapens-varld/vete...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nicoX:

Från Vetenskapens värld ett kort avsnitt som tar upp ungdoms depression med sambandet smartphones. Nu pratar de mycket om sociala medier etc. och inte alls strålning. Men jag är säker att det i grunden är strålningen, och lägg sedan till sociala medier och annat, så är detta bara en ökande effekt på grundproblemet, som är att man blir deprimerad av strålning och sedan att internet och sociala medier ökar på detta, då dessa ökar på stressen och oron som strålningen står för.

Printscreen som visar depressionstillståndet från 2012, när det öka rejält, och då smartphones blev vardag för folk i väst.

http://prntscr.com/knyb3z

En annan sak som togs upp var att depression var kraftig uppåt bland barn på 9-12 år, barn som fortfarande inte aktivt deltar på sociala medier som Facebook, YouTube, Instagram... Just det strålningen!

https://www.svtplay.se/video/17656810/vetenskapens-varld/vete...

En annan sak som hände 2012 var att arbetarnas hjälte och ungdomsidolen Håkan Juholt avgick. Inte konstigt då att depression, stress och oro bryter ut bland våra unga pionjärer.

Här har jag en youtube-video som bevisar sambandet, lycka till att argumentera mot den.
https://youtu.be/yuWAJs6TXyA

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Från Vetenskapens värld ett kort avsnitt som tar upp ungdoms depression med sambandet smartphones. Nu pratar de mycket om sociala medier etc. och inte alls strålning. Men jag är säker att det i grunden är strålningen, och lägg sedan till sociala medier och annat, så är detta bara en ökande effekt på grundproblemet, som är att man blir deprimerad av strålning och sedan att internet och sociala medier ökar på detta, då dessa ökar på stressen och oron som strålningen står för.

Printscreen som visar depressionstillståndet från 2012, när det öka rejält, och då smartphones blev vardag för folk i väst.

http://prntscr.com/knyb3z

En annan sak som togs upp var att depression var kraftig uppåt bland barn på 9-12 år, barn som fortfarande inte aktivt deltar på sociala medier som Facebook, YouTube, Instagram... Just det strålningen!

https://www.svtplay.se/video/17656810/vetenskapens-varld/vete...

2012 fick vi vårt första barn så jag fick mindre sex vilket är anledningen till depressionen. Beviset är att jag var deppigare vilket givetvis påverkade hela nationen.................

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Från Vetenskapens värld ett kort avsnitt som tar upp ungdoms depression med sambandet smartphones. Nu pratar de mycket om sociala medier etc. och inte alls strålning. Men jag är säker att det i grunden är strålningen, och lägg sedan till sociala medier och annat, så är detta bara en ökande effekt på grundproblemet, som är att man blir deprimerad av strålning och sedan att internet och sociala medier ökar på detta, då dessa ökar på stressen och oron som strålningen står för.

Printscreen som visar depressionstillståndet från 2012, när det öka rejält, och då smartphones blev vardag för folk i väst.

http://prntscr.com/knyb3z

En annan sak som togs upp var att depression var kraftig uppåt bland barn på 9-12 år, barn som fortfarande inte aktivt deltar på sociala medier som Facebook, YouTube, Instagram... Just det strålningen!

https://www.svtplay.se/video/17656810/vetenskapens-varld/vete...

Du får vara hur säker du vill, forskningen visar tydligt sambandet mellan nedstämdhet/depression och det ständigt uppkopplade livet med sociala medier, oron över att missa något, utsattheten och sårbarheten i konstant åtkomst till sina offer för mobbare och den starka kopplingen till att ungdomar sover för lite.

Vanligtvis gör jag inte det här, jag osäkerhetsmarkerar alltid när jag inte är inom min expertis även när jag är hyggligt säker på vad jag talar om... Men..

Du har fel.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Från Vetenskapens värld ett kort avsnitt som tar upp ungdoms depression med sambandet smartphones. Nu pratar de mycket om sociala medier etc. och inte alls strålning. Men jag är säker att det i grunden är strålningen, och lägg sedan till sociala medier och annat, så är detta bara en ökande effekt på grundproblemet, som är att man blir deprimerad av strålning och sedan att internet och sociala medier ökar på detta, då dessa ökar på stressen och oron som strålningen står för.

Printscreen som visar depressionstillståndet från 2012, när det öka rejält, och då smartphones blev vardag för folk i väst.

http://prntscr.com/knyb3z

En annan sak som togs upp var att depression var kraftig uppåt bland barn på 9-12 år, barn som fortfarande inte aktivt deltar på sociala medier som Facebook, YouTube, Instagram... Just det strålningen!

https://www.svtplay.se/video/17656810/vetenskapens-varld/vete...

Skrivet av Yorg:

Du får vara hur säker du vill, forskningen visar tydligt sambandet mellan nedstämdhet/depression och det ständigt uppkopplade livet med sociala medier, oron över att missa något, utsattheten och sårbarheten i konstant åtkomst till sina offer för mobbare och den starka kopplingen till att ungdomar sover för lite.

Vanligtvis gör jag inte det här, jag osäkerhetsmarkerar alltid när jag inte är inom min expertis även när jag är hyggligt säker på vad jag talar om... Men..

Du har fel.

Ska man vara kinkig så vet vi faktiskt inte. Det är som alltid omöjligt att bevisa att något är ofarligt då man omöjligen kan testa för alla tänkbara former av påverkan. Däremot så kan man i nuläget inte dra någon slutsats att strålning = depression. Även om det finns en koppling mellan mobilbruk och depression så finns det många saker det kan bero på. Korrelation är inte samma sak som kausalitet. Länkar till denna klassiska graf:

Även om kurvorna stämmer någorlunda så är det nog ingen som tror att järnvägsolyckorna beror på norsk olja...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Ska man vara kinkig så vet vi faktiskt inte. Det är som alltid omöjligt att bevisa att något är ofarligt då man omöjligen kan testa för alla tänkbara former av påverkan. Däremot så kan man i nuläget inte dra någon slutsats att strålning = depression. Även om det finns en koppling mellan mobilbruk och depression så finns det många saker det kan bero på. Korrelation är inte samma sak som kausalitet. Länkar till denna klassiska graf:http://tylervigen.com/correlation_project/correlation_images/us-crude-oil-imports-from-norway_drivers-killed-in-collision-with-railway-train.png

Även om kurvorna stämmer någorlunda så är det nog ingen som tror att järnvägsolyckorna beror på norsk olja...

...Såvida man inte gräver i det och upptäcker att man skeppade den importerade oljan på järnväg

Finns det en korrelation så finns det ju en anledning att titta närmare på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Nej, radiofrekvent strålning kan inte påverka DNA, eller andra molekyler på annat sätt än att värma upp dem. Om de värms upp så mycket att de börjar falla sönder är man i ett strålningsfält som är mycket starkt, typ inne i en mikro eller större radarstation/radiosändare. Dessa fält är inte att jämföra med vad som kommer ut ur en mobil eller WiFi-router/AP.

Joniserande strålning kan påverka kemiska bindningar direkt eller indirekt men detta är en annan diskussion...

Du missar en viktig aspekt, radiofrekvent strålning kan inducera spänningar som iaf i teorin kan påverka t ex nervsystemet (som ju använder elektriska signaler).