Permalänk

Problem med Chrome after spelande.

Tjenare, igår så tänkte jag å en polare testa å lira Maplestory igen då vi gjorde det förut i 2004. Och tänkte inte nå mer på det efter att jag lirat klart å stängde av datorn. Nu när jag loggade in så får jag inte upp chrome den liksom fastnar nere i verktygfältet och den är öppen, men den poppar inte upp så man ser den över hela skärmen.

Hur f** fixar man detta, har testat å avinstallerat och installerat igen.

Permalänk
Medlem

Har du flera skärmar? Är Chrome liksom utanför skärmen? I så fall kan du använda dig av Windows-knappen på tangentbordet och pilarna höger och vänster för att flytta fönstret.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk

@johanruda: Tjena, nej jag har inte 2 skärmar men jag har en Acer 32" Predator XZ321QU Curved 144Hz, och den verkar räknas som 2, för jag kan dra muspekaren hur långt som helst till höger men inte till vänster.

Permalänk
Medlem

Men funkade det med det tipset jag gav?

För övrigt låter det ju som du har någon form av "spökskärm". Hur ser det ut i Windows-inställningarna för skärmupplösning?

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk

@johanruda: Sitter på jobbet just nu, ska prova när jag kommer hem. Men om det spökar borde det inte hända så med andra applikationer då också? för spotify andra appar öppnar som dom skall.

Permalänk
Medlem

Inte nödvändigtvis. Antagligen har Chromes position sparats på fel ställe vid ett skifte i upplösning. Ska inte hända, men det händer emellanåt.

Om du lyckas få bort spökskärmen så borde det inte bli problem i framtiden, om det nu är det som det hela beror på.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk

Inte svar på frågan; men hur var MapleStory?? Någon nostalgi?
Det släpptes 2005 förresten, inte 2004.

Permalänk

@johanruda: okej, ja ska kolla detta när jag kommer hem. tackar i förhand

Permalänk

@Oneinalifetime: Test servern till maplestory släpptes 2003 och han jag lirade med fick tillgång till servern 2004. Men iaf det var inte ens i närheten av gamla Maplestory, betydligt mycket mer klasser, högre droprate på saker och lättare å få ihop pengar. och events å sånt fanns inte då Zakum fanns inte ens då Nu kör dom ju till och med ett event där du får 3 lvls i en lvl, tills du dingar 150.

Permalänk
Skrivet av AlexanderOrsa:

@Oneinalifetime: Test servern till maplestory släpptes 2003 och han jag lirade med fick tillgång till servern 2004. Men iaf det var inte ens i närheten av gamla Maplestory, betydligt mycket mer klasser, högre droprate på saker och lättare å få ihop pengar. och events å sånt fanns inte då Zakum fanns inte ens då Nu kör dom ju till och med ett event där du får 3 lvls i en lvl, tills du dingar 150.

Åh, the more you know!

"Tills du dingar 150", det var ingenting man pratade så lättsamt om för 10 år sedan!

Permalänk

@Oneinalifetime: haha nej precis, och jag skrev det så för har du dingat en till 250 förut och du vet vart du ska, så tar det kanske 2 timmar max skulle jag tro på

Permalänk
Skrivet av johanruda:

Har du flera skärmar? Är Chrome liksom utanför skärmen? I så fall kan du använda dig av Windows-knappen på tangentbordet och pilarna höger och vänster för att flytta fönstret.

Detta hjälpte med mitt problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexanderOrsa:

Detta hjälpte med mitt problem!

Fantastiskt!

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra