Underligt lagg / flickering / studdering

Permalänk
Medlem

Underligt lagg / flickering / studdering

hej jag har en bekymmer som jag försökt lösa i snart 1 års tid. Ska ge er exempel på olika spel. Låt oss säga att jag nyss startat upp datorn och ska starta tex wow så funkar spelet hyfsat felfritt. Men om ja öppnar tex youtube vid sidan av med musik eller va som så uppför sig musen konstigt. Om ja ska vrida gubben när ja tex håller in höger klick så kan bilden få nåt typ av sneryck och snurra 1-3 varv eller till något helt annat ställe än va jag hade tänkt mig. Eller om jag startar Overwatch så funkar det nästan felfritt så länge det inte är mycket i min omgivning men direkt ja kommer till något ställe det är mycket som händer så blir det typ som om musen slutar reagera eller typ fastnar. samma gäller Gta 5 då slutar/reagerar det inte. Men typ som PlayerUnknown's Battlegrounds/ Pubg där funkar det såpass bra att ja knappt märker av något oavsett befolkning eller plats. vill även notera att detta kan förekomma utanför spel också men då handlar det inte om att musen uppför sig underligt. om ja tex ska skriva något långt i en chatt på fb eller något liknande så segas allt ner efter ett par rader. säg att ja ska skriva (( ************ )) fem rader senare in i conversationen så dyker det upp i chattrutan några sekunder senare efter ja skrivit det. vilker resulterar i att om ja ska försöka dra musen över skrivbordet eller liknande samtidigt så går musen i slow motion över skrivbordet.

vill notera att jag provat olika lösningar har testat olika möss/ testat att köra singel kort ist för Sli/ formaterat datorn/ sökt efter corrupta filer/ memtestat / rengjort allt / bytt kylpasta/ virus sökt vid flera tillfällen. Googlat så ja nästan blivit tokig men inte hittat någon med samma problem efter cirka 1 års sökande så vänder mig till er nu och ska även försöka kontakta någon typ av IT support om jag kan.

sorry för långt inlägg men vill försöka få med det mesta bekymmer jag har så någon kanske kan komma på vad mitt problem kan vara

Operativsystem: Windows 8.1 pro
Processor: Intel Core i5 6600K 3.9Ghz
Processorkylare: Corsair h110i v2
Moderkort: ASUS Rog Maximus Vlll Hero
Minne: 2x 4 GB Hyper x ddr4 2400Mhz (( har jag för mig ))
Grafikkort: 2 st msi gtx 970 Gaming 4G sli
Hårddisk: Disk1 : Corsair Force Series GT 120. Disk 2 OCZ Agility 3 120gb. Disk 3 crucial 275 Gb.
Nätaggregat: Corsair RM 850i
Övrig kylning: 3x120mm Corsair
Temperaturer: mellan 60-65C i load och cirka 30-40 idle beroende på rumstempratur

MHV Jim

Permalänk
Medlem

Om det nu inte är något annat fel, så kan det vara att du har för lite minne i burken. Har du kollat hur minnes-hanteringen ser ut när det här inträffar. Säger inte att det är problemet men det skulle kunna vara en orsak.

Nu är jag ingen förespråkare för Windows 10 och än mindre till 8:an, men måste fråga om det finns nån anledning till att du fortfarande har Windows 8.1? Ingen omöjlighet att en uppgradering till 10:an skulle kunna lösa problemet. Den borde ju vara mer optimerad och "buggfri" än 8:an var.

Men som sagt var, rena gissningen här nu.

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderat*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Skrivet av xizy1992:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@57josa: har själv haft fundering på om detta kan vara på grund av minnet. ska testa att rensa Cmos och ska lägga in win10 för att se om det hjälper något.