Streamingtjänst som sänder fotboll?

Permalänk

Streamingtjänst som sänder fotboll?

Vet inte om denna tråd hör hemma här, och om så är fallet så får en admin ta bort den!

Vad jag har förstått det som, så har Viasat, Cmore, och andra streamingtjänster förlorat deras tillåtelse till att streama fotbollsligor såsom La Liga och Serie A.

Har även förstått det som att det kommit en ny tjänst som heter Strive, som kommer att sända dom ligorna för enbart 79kr/månaden.

Jag brukade betala för Viaplay Sport förut, då dom visade nästintill allt inom fotboll, och för min del då Copa Del Rey, Super Copa, La Liga, och Champions League. Visst att priset var ganska så saftigt (399kr/månaden), men jag brydde mig inte, då jag kunde följa alla matcher som mitt favoritlag (Barcelona) spelade.

Vad jag har förstått är att Strive kommer att ha rättigheterna till att sända La Liga, men att Champions League fortfarande kommer att sändas på Viaplay Sport.

Dit jag vill komma är, finns det någon här som vet en streamingtjänst som kommer att sända Copa Del Rey, La Liga, och Champions League? Jag vill helst inte betala för två olika tjänster, om det nu finns en tjänst som sänder allt.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@westinw0w:

Inte i Sverige vad jag vet, Viaplay har väl CL, PL och Bundesliga.
Vet inte om det finns något utomlands och man kan använda vpn?

Permalänk
Skrivet av Fump:

@westinw0w:

Inte i Sverige vad jag vet, Viaplay har väl CL, PL och Bundesliga.
Vet inte om det finns något utomlands och man kan använda vpn?

Jag blev tipsad av en kompis om någon tjänst som heter "iptvking", där man tydligen kan få alla ligor för 1500kr/året. Det lät ju för bra för att vara sant, så gick in på deras sida och läste om det. Dom ger tydligen alla Viasat kanaler och Cmore kanaler osv, och redan där är det ju värt flera tusentals kronor.

Sen läste jag dock om självaste betalningen, att det sker via swish, och att man växlar in sina pengar mot bitcoins. Känner ju att det där inte kan vara legit alls..

Permalänk
Medlem
Skrivet av westinw0w:

Jag blev tipsad av en kompis om någon tjänst som heter "iptvking", där man tydligen kan få alla ligor för 1500kr/året. Det lät ju för bra för att vara sant, så gick in på deras sida och läste om det. Dom ger tydligen alla Viasat kanaler och Cmore kanaler osv, och redan där är det ju värt flera tusentals kronor.

Sen läste jag dock om självaste betalningen, att det sker via swish, och att man växlar in sina pengar mot bitcoins. Känner ju att det där inte kan vara legit alls..

Nej, det är inte legit.

Det finns inga andra leverantörer för Champions League än Viasat i Sverige. De äger ensamrätt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Nej, det är inte legit.

Det finns inga andra leverantörer för Champions League än Viasat i Sverige. De äger ensamrätt.

Så om man vill se båda så har man typ inget mer val än att skaffa både Strive och Viaplay Sport dvs..

Permalänk
Medlem

Att få det "legit" för resonabla pengar kan man nog glömma.

Alla matcher jag fått för mig att kolla det senaste har funnits i minst Full HD-streams över Ace Stream(p2p).

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av westinw0w:

Så om man vill se båda så har man typ inget mer val än att skaffa både Strive och Viaplay Sport dvs..

Precis så. Om man vill göra det legit iaf.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |