Permalänk
Medlem

dator vs spelkonsol?

Hej,

Är i tankarna om att köpa en xbox one x imorgon, eller sälja min macbook pro och köpa mig en redig speldator för ca 25,000kr.
Jag spelar inte särskilt mycket utan mer någon timme per dag skulle jag säga, och jag skulle nog utgå utifrån spelarbasen, dvs välja system där det finns flest spelare.

Spel som jag spelar och kommer spela är bla Siege, Battlefield, counterstrike, och sådana spel.

Hur hade ni gjort? Har ni stått inför samma val ?

Edit: Har lika många vänner som spelar Konsol som jag har på datorn .

Permalänk

Föredrar du att spela FPS med mus och tangentbord, köp datorn.
Föredrar du Gamepad, Köp XboneX.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

PS4 Har höst antal spelare i Battlefield 1.

https://battlefieldtracker.com/bf1/insights/population

PC är väl för övrigt den största plattformen, men har aldrig stått inför ditt val, då jag blev PC-frälst redan som litet barn. Den är mest modulär, störst, och har flest spel, som för övrigt är billigare, men det jämnar väl ut sig i.o.m. att datorn är dyr i sig.

Felaktig info
Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drickz:

PC Har höst antal spelare i Battlefield 1.

https://battlefieldtracker.com/bf1/insights/population

PC är väl för övrigt den största plattformen, men har aldrig stått inför ditt val, då jag blev PC-frälst redan som litet barn. Den är mest modulär, störst, och har flest spel, som för övrigt är billigare, men det jämnar väl ut sig i.o.m. att datorn är dyr i sig.

Stämmer väl inte, ps4 hade väl mycket mer spelare än pc, både battlefield 4 och battlefield 1. Eller har jag missförstått det?

Permalänk
Medlem

@Hasson39: Precis som du så är jag mer av en causal spelare som spelar lite då och då. Gick från Xbox One till PC för knappt ett år sedan, och skulle med facit i handen inte göra samma sak igen. Extremt dyrt jämfört med antal timmar jag spelat. De timmar jag faktiskt spelar har väl varit skoj dock, så helt onödigt var det inte.

Känns din Macbook trött i övrigt, så du ändå behöver uppdatera datorn, så är det väl värt att kika på det. I övrigt skulle jag personligen hänga kvar på det billigare alternativet.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Stämmer väl inte, ps4 hade väl mycket mer spelare än pc, både battlefield 4 och battlefield 1. Eller har jag missförstått det?

Du, det är sant. Jag var trött och blandade ihop ps och pc

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB