Blizzard: "Vi har flera Diablo-projekt på gång"

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Hur gör man om man vill spela Diablo 2 på en modern dator? För det verkar inte finnas på Battlenet och min dator har ingen dvd-läsare.

du registrerar spelet med din cd-kod på blizzards hemsida så får du en länk på din kontosida där du kan ladda ner installern.

kan t.om. va så att du inte äns behöver aktivera det vet inte om länken ev alltid finns där eller inte eftersom jag redan aktiverat min kopia hos dem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

För en som lagt ner tusentals timmar på Diablo II så vore en remaster naturligtvis häftigt. När jag tänker tillbaka på det så undrar jag om det är någon enskild aktivitet, förutom sömn och möjligtvis skolarbete, som jag ägnade mer tid åt från yngre tonåren och tio år framåt. Spiken i kistan var tillslut Diablo III. Till skillnad från många andra så hade jag egentligen iget emot trean, förutom lite väl cheesy story kanske, men det var som om ögonblicket hade passerat utan att man tagit notis, och det gav aldrig samma kick som tvåan.

Men låter sig en remaster göras? Jag har för mig att jag läste att grafiken var uppbyggd så att det krävdes massor av arbete för att skala om allt till en ny upplösning (som dom ju la till i LoD).

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Känns inte intressant längre....gnistan var falnat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Kefir_Tribe:

För en som lagt ner tusentals timmar på Diablo II så vore en remaster naturligtvis häftigt. När jag tänker tillbaka på det så undrar jag om det är någon enskild aktivitet, förutom sömn och möjligtvis skolarbete, som jag ägnade mer tid åt från yngre tonåren och tio år framåt. Spiken i kistan var tillslut Diablo III. Till skillnad från många andra så hade jag egentligen iget emot trean, förutom lite väl cheesy story kanske, men det var som om ögonblicket hade passerat utan att man tagit notis, och det gav aldrig samma kick som tvåan.

Men låter sig en remaster göras? Jag har för mig att jag läste att grafiken var uppbyggd så att det krävdes massor av arbete för att skala om allt till en ny upplösning (som dom ju la till i LoD).

Storyn skulle ju kunna ta lite olika vägar, precis som i SWTOR, men Blizzard bestämde sig för att stryka det för de tyckte inte att det skulle bli bra om olika spelare i partyt ville välja olika. SWTOR löste det tycker jag, men Blizz ville inte ha det så. Möjligtvis hade de då för lite tid på sig att få till en vettig story.

edit: Ni som skriver om "hoppas på RMAH och att man kan spela på Switch", trollar ni? Kommer ni inte ihåg vad mkt skit Blizzard fick för RMAH, samt att D3 endast går att köra online? Hela idén med Switch är ju att den är portabel. Säkert kommer nästa spel också att vara always online och det skulle ju vara märkligt om det släpptes till en konsol som av sin natur är offline ganska ofta.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur mycket pengar Blizzard sitter på - kanske dags att komma på något nytt, och nej ni får inte återanvända andras ider igen.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 verkar vara på gång till Switch;

https://www.diablofans.com/news/49037-diablo-3-coming-to-nint...

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Gött att de släpper något nytt och fräscht äntligen.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Gött att de släpper något nytt och fräscht äntligen.

Mm, eller hur! Själv skulle jag gärna köpa det till Switchen, men är inte så sugen på att betala 60$ för ett spel jag redan äger på PC..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -