Permalänk
Medlem

Koppla reservoar till pump.

Hej!

Det är så att jag ska bygga om min loop och är fortfarande nybörjare på de här.
Jag har just nu en EK-XTOP Revo D5 PWM och en EK-RES X3 150. Jag funderar då på om man skulle på något sätt kunna kombinera dom på något snyggt sätt som ungefär en Combo utan att behöva beställa nytt. Går det t.ex. att köra med endast en EK-AF Extender Rotary M-MG1/4? Eller ska man köra med varsin anslutning och slang emellan?

Tack!

Permalänk
Medlem

Det går, men jag hade i så fall varit noga med att stabilisera både reservoaren och pumpen med brackets mot chassit, så att allt inte vilar på den extendern.

Jag har en rotary extender i mitt bygge, och den känns... wobbly, även när den är hårt åtdragen, så för säkerhets skull låter jag inte några krafter vila på den komponenten.

Om extendern eller en slang är bäst, beror på hur mycket plats du har och var du tänkte placera komponenterna. Funktionellt ska båda funka lika bra så länge reservoaren sitter ovanför pumpen.

Lycka till

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

@kirayatail: Det var ungefär som jag trodde då! Tänkte att man kunde fästa reservoaren med två EK Res x3 hållare och eventuellt ett gömt buntband bara för att få en bättre hållning.

Permalänk
Medlem

Av lathet så orka jag inte fästa sakerna ordengtligt och stötte på att om man använder slang så kan man hänga pumpen under tanken och på så sätt få bort oönskade vibrationer i chassit ganska nice imo

Sen borde det ju inte vara nå problem även om saker lutar på kopplingen, inte som att man flyttar datorn var dag och de är ju typ gjorda för det

Visa signatur

MSI mpower, i5 4670k, 32gb Corsair Dominator, gtx 1070, 850w psu, vatenkylning