AMD Ryzen Threadripper 1920X prissänks inför lanseringen av nästa generation

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

AMD Ryzen Threadripper 1920X prissänks inför lanseringen av nästa generation

Inom kort lanserar AMD nästa generations Ryzen Threadripper-processorer, och inför detta prissänks en av de äldre modellerna avsevärt.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007

Otroligt lågt av AMD!

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | https://valid.x86.fr/fgqnte | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W | Corsair 600T Graphite vit.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W | 32 GB ECC-Minnen.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018
Skrivet av Ratatosk:

Otroligt lågt av AMD!

Nästan lika lågt som intel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Digital medborgare
Registrerad
Aug 2004

Jag funderar just nu på vad man ska välja om man väljer mellan 2700X och 1900X. Det verkar mest skilja på PCI-lanes och 80% högre effekt. Finns det några fördelar med 1900X egentligen. Kommer PUBG att gå snabbare? Kommer videoenkodning gå snabbare?

gfårs 1070. 3570K. 16 Gigabong RAM. Server, NAS, pi, steamlink, casts, nätverkssladdar, sega master system, massor av faptops, mus med 17 knappar, öronproppar, strumpor av ren bomull med elastiskt band för att hålla dem uppe. 2 barn, 1 fru, 99 problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av kelthar:

Jag funderar just nu på vad man ska välja om man väljer mellan 2700X och 1900X. Det verkar mest skilja på PCI-lanes och 80% högre effekt. Finns det några fördelar med 1900X egentligen. Kommer PUBG att gå snabbare? Kommer videoenkodning gå snabbare?

Största fördelen med just 1900x är ju att du har ett TR4 moderkort och kan därför uppgradera till en betydligt snabbare processor. Men är det en spelburk du ska göra så är 2700x bättre eftersom den har lite högre frekvens och ipc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010

Nästan lika billigt som ett moderkort som passar TR4 cpun.. Det är just pris på TR4 moderkorten som förra generationen cpu knappast kommer kommer bli en försäljningssuccé trots prissänkningen.

Annars coolt att det ändå går att fixa en 12 core så billigt, men var inte länge sedan Intels Xeon 12 core var det bästa man kunde köpa och de var riktigt svindyra. ( år 2013 med Ivy Bridge väl?)
Och nu kan ungdomar sitta med liknande cpu som storföretagen hade då.

Gått över till enbart Google Chromebook på klientsidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Dec 2008

Vi får se nästa år men en TR4 1950x för 5-6000kr är intressant, om det kommer ner så långt.

Motherboard: Asus Prime-B350-Plus | Processor: AMD Ryzen 1800X | Graphic: EVGA GTX1080 | Memory: 32 GB Corsair Vengenace DDR4 | PSU: Corsair 1200W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av kelthar:

Fördelarna med 1900X är:

- Fler PCI-lanes
- Du kan köra quad channel-minne

Nackdelarna är:

- Mer latens mellan kärnorna som ligger på olika kiselbrickor (inte lika många kärnor per CCX)
- Dyrare plattform

Om du inte specifikt har någon applikation som kräver många PCI-lanes eller snabbare minnesaccess och som inte mår illa av mer latens mellan CPU-kärnorna och där antalet CPU-kärnor i sig inte är särskilt viktigt så är 2700X det klart bättre alternativet. 1900X har dock den klara fördelen att man kan skryta om att man har en "Threadripper" i sin PC, vilket är betydligt coolare än en Ryzen.

För bäst hjälp, försök att svara på alla frågor som ställs i ett inlägg. Då slipper vi fråga om samma sak fler gånger, och du får hjälp snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Mar 2007

Känns som priset inte varit rätt för 1920x där av ett stort överlager som gör att man prisjusterar för att bli av med dessa medans det går. CPU kostnaden för ett TR4 system är inte den stora kostnaden så även med det nya priset så kommer de inte springa iväg. Om 6-8 månader kommer ryzen 3000 serien med 12/24 så då är denna CPU mer eller mindre omöjlig att sälja.

FX8350 3Dmark HALL OF FAME https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/timespy+graphics+score+... 7420P
4K Fire Strike Ultra 9577p https://www.3dmark.com/3dm/22628026?
Time Spy results 11051p
3Dmark

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Jag är lite av banan generellt när det kommer till överklockning på AMDs processorer.
Men går det att klocka upp, säg 8 av kärnorna till 4ghz (förutsatt att man haft lite tur med kislet kanske) och sänka övriga en aning till?
8 kärnor á 4ghz , samt 8 kärnor á 3,2 ghz för windows och sånt i bakgrunden.

Om så är fallet låter det som att man borde kunna få till en rimlig speldator av det här också hehe. Jaja, onödigt i know i know. Men lite kul om det är möjligt.

🖥 → Ryzen 5 2600 • Sapphire Nitro R9 390 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Söderbäck:

Jag är lite av banan generellt när det kommer till överklockning på AMDs processorer.
Men går det att klocka upp, säg 8 av kärnorna till 4ghz (förutsatt att man haft lite tur med kislet kanske) och sänka övriga en aning till?
8 kärnor á 4ghz , samt 8 kärnor á 3,2 ghz för windows och sånt i bakgrunden.

Om så är fallet låter det som att man borde kunna få till en rimlig speldator av det här också hehe. Jaja, onödigt i know i know. Men lite kul om det är möjligt.

Det finns möjlighet att kontrollera turbo per kärna på Ryzen. Energibesparningsmöjligheterna är dock inte lika bra som man kan tro.

Största problemet med threadripper är att Windows inte kan hantera schemaläggningen ordentligt då du till att börja med har Zeppelin kisel med två CCX-kluster. Dessa fungerar i grund och botten som två separata CPU:er och sedan har du två av dessa zeppelin kisel på samma paket som kommunicerar med varandra via infinity fabric, när de sedan skall nå interminnet i datorn så får du högre latenser än om du jobbat med en ensam kiselbit.

Anandtech har en jättebra artikel som tittar specifikt på threadripper och hur man kan aktivera deras "game-mode" som stänger av en av kiselbitarna, varför det påverkar och hur det påverkar.

Ditt tankesätt är dock inte utan belägg och troligen fungerar de flesta spelen ungefär lika bra som på motsvarande Ryzen i dagsläget, förutsatt man inte har krav på 9000 FPS och sådär.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2004

Hellre högre frekvens än massvis med kärnor. 9900K är jag mest sugen på om den verkligen når 5ghz som ryktena säger och det är ändå 8 kärnor och 16 trådar så räcker gott och väl.

Skickades från m.sweclockers.com

Dreamcast is forever. Shenmue lives!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av dagas:

Hellre högre frekvens än massvis med kärnor. 9900K är jag mest sugen på om den verkligen når 5ghz som ryktena säger och det är ändå 8 kärnor och 16 trådar så räcker gott och väl.

Jag håller nog med dig om att en i9-9900K (när/om den väl kommer ut enligt ryktena) vore en bättre processor än en TR 1920X för de flesta här på forumet.

Med det sagt så är TR 1920X en utgående produkt som är på väg att ersättas, marknadsfört för ett specifikt HEDT-segment för de som faktiskt behöver fler kärnor, jämfört med en i9-9900K som är mer mainstreamfokuserad (8C/16T är inte HEDT längre...) och som är något som Intel inte ens officiellt har lanserat än. Att jämföra dessa två är inte superrelevant.

Då jämför jag hellre med en i7-8700K eller en R7-2700X, d.v.s. produkter som faktiskt finns nu. Och visst, har man inget som kräver jättemånga kärnor (som är lite av grejen med Threadripper) så är båda dom processorerna ett bättre val.

För att en 1920X ska vara värd att ens kolla på för gemene Sweclockare så måste den plus moderkort bli lika billigt eller billigare än t.ex. en 2700X och moderkort.

För bäst hjälp, försök att svara på alla frågor som ställs i ett inlägg. Då slipper vi fråga om samma sak fler gånger, och du får hjälp snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Ratatosk:

Otroligt lågt av AMD!

Skrivet av Ister:

Men inte lika lågt som Glocalnet.

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av DavidtheDoom:

Det finns möjlighet att kontrollera turbo per kärna på Ryzen. Energibesparningsmöjligheterna är dock inte lika bra som man kan tro.

Största problemet med threadripper är att Windows inte kan hantera schemaläggningen ordentligt då du till att börja med har Zeppelin kisel med två CCX-kluster. Dessa fungerar i grund och botten som två separata CPU:er och sedan har du två av dessa zeppelin kisel på samma paket som kommunicerar med varandra via infinity fabric, när de sedan skall nå interminnet i datorn så får du högre latenser än om du jobbat med en ensam kiselbit.

Anandtech har en jättebra artikel som tittar specifikt på threadripper och hur man kan aktivera deras "game-mode" som stänger av en av kiselbitarna, varför det påverkar och hur det påverkar.

Ditt tankesätt är dock inte utan belägg och troligen fungerar de flesta spelen ungefär lika bra som på motsvarande Ryzen i dagsläget, förutsatt man inte har krav på 9000 FPS och sådär.

Allrighty! Tackar för infon.
Tror det var väl balanserad mängd input i frågan för mig i nuläget.

🖥 → Ryzen 5 2600 • Sapphire Nitro R9 390 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av dagas:

Bättre högt varvtal på en borrmaskin än högt vridmoment.

Felet är att du talar generellt och enbart ser till ditt behov. Tom Intel själva anser inte att 8 kärnor och 16 trådar är tillräckligt för alla konsumenter/privatpersoner utan snart kommer lansera en 28 kärnig cpu till oss.

Det fina nu är att att det finns processorer för alla grupper av användare och det är unikt. Tidigare fanns det bara cpuer till företag och mainstream och sedan en rejält överprisat Hedt plattform som nästan inte var bra för någon-
Angående rätt val för mainstream. Så ett modekort för 4000kr som kostar mer än den cpu som de brukar köpa, informerar redan där att de kollar på fel plattform.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en byhåla
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Ister:

Låt Intel ökas uppåt tills dom när atmosfären, sedan rymden och tappar luft därefter.

Nuvarande PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Uppgradering 2018 -> 6850k - MSI x99a Goodlike Gaming - 64GB@3000MHz - M.2 SSD - 2TB SSD
Konsoler -> PS4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Faaan!!! Nu blev man fan sugen.. Men jag kör fortfarande på ddr3 och sånt. Hade varit på tok för dyrt att uppgradera just nu. Min 4790k räcker väl. Men en TR vore fan nice.

What to do!!!?

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan X Maxwell, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

+ Massa andra datorer i varje hörn av huset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Ratatosk:

Otroligt lågt av AMD!

Nästan lika lågt som Glocalnet!

Fan man är sugen på att uppgradera nu....

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW | Sony 46" LCD Full HD | HTC Vive ]
[ Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Förstår inte all klagomål bra att dom sänker priset på dom gamla cpu så vanliga dödingar har råd med en fet cpu
ok att dom inte är värsta i spel men kör man många saker så är det intressant..
Kör själv med en 1920x är helnöjd med den kommer nog inte att byta på flera år som det känns nu.

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Maj 2007

Det är ett jävligt bra pris för 12 kärnor. Ta det från en som spenderade nästan tredubbelt.

i9-7920X 4.7 GHz | 32GB DDR4 3200 MHz | ASUS WS X299 PRO | Geforce GTX 1080 Ti | 500GB NVMe + 2x 500GB SATA SSDs | Philips 40" 4K-skärm, 2x HP Z27n 1440p-skärmar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.0.1
Registrerad
Feb 2003

Gillar hur folk skriver om högre latenser pga uppdelade kluster. Varför nämns inte detta som en STOR nackdel vid t.ex fubbel QPI plattformar? Och hur mycket verklig förlust av prestanda pratar vi egentligen om för att få det till en stor nackdel? Får bara känslan det är något folk anmärker på men har i princip ingen verklig uppfattning om prestanda förlust. Högre latenser. Äsch

.:. 101218 - Mitt allt .:.
http://www.escapefromtarkov.se/ - Svensk EFT Discord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jun 2008

Galet bra pris, man blir smått sugen på att uppgradera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tystberga
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Johan86c:

Bättre högt varvtal på en borrmaskin än högt vridmoment.

Felet är att du talar generellt och enbart ser till ditt behov. Tom Intel själva anser inte att 8 kärnor och 16 trådar är tillräckligt för alla konsumenter/privatpersoner utan snart kommer lansera en 28 kärnig cpu till oss.

Det fina nu är att att det finns processorer för alla grupper av användare och det är unikt. Tidigare fanns det bara cpuer till företag och mainstream och sedan en rejält överprisat Hedt plattform som nästan inte var bra för någon-
Angående rätt val för mainstream. Så ett modekort för 4000kr som kostar mer än den cpu som de brukar köpa, informerar redan där att de kollar på fel plattform.

Fast rent statiskt sätt är det enormt mycket fler program som presterar bättre med en IPC stark 8 kärning cpu än vad det gör med lägre klockade 28 eller fler kärninga cpuer.
Det har Intel förstått ganska länge skulle jag vilja påstå.
Så han kanske inte alls bara har sätt till sina egna behov utan bara konstaterat att flera kärnor inte betyder mer faktiskt prestanda i många fall.

GAMLA KLENODER 486 DX266@80| P54CP75@90| P54C 150@188| P55C166@233| P2 Celeron 433@520| Dual celeron 366@550|Dual P3 Coppermine 650@880|Athlon 1700+@3200+|Athlon 3200+@4000+|Core2duo 8400@4,2| I7 860@3,8|CD2 7400@3,0|I3 2120|I7 2600k@4,7
AKTIVA SYSTEM4790K@4,85|HTPC I5 4670K@STOCK |Lenovo X1 Thinkpad|KID1 I7 860@STOCK |KID2 2500k@stock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Triton242:

Fast rent statiskt sätt är det enormt mycket fler program som presterar bättre med en IPC stark 8 kärning cpu än vad det gör med lägre klockade 28 eller fler kärnings cpuer.
Det har Intel förstått ganska länge skulle jag vilja påstå.

Och 1961 kom Leo III datorn där man kunde köra flera program samtidigt. Så jag håller med ditt påstående på konsumentnivå ändå tills år 1961. https://en.wikipedia.org/wiki/LEO_(computer)#Applications_and_successors

Threadripper 1920X som tråden handlar om att den har sänkt sitt pris är ett gränsfall vad man ska ha denna till. Jag tyckte den innan kändes ej prissvärd, för man gick endast från 8 kärnor till 12 och fick skaffa en betydligt mycket dyrare plattform.
Idag är problemet med denna processor svindyra moderkort, så även om cpun är billig blir systemet ändå dyrt.

Man kan diskutera vad som är rimligt för nördar idag, de som kör all last de har på en 8 kärnig cpu med dagens IPS sitter i alla fall med kraftigt begränsade saker och sysslar med. Inte sagt att de där kan sitta med svåra saker som matematiska beräkningar i kvantfysik etc, men de kör då inte mycket last på sin dator om de nu inte har andra servrar som de läger lasten på.

Det är dock supervanligt att just lägga lasten på andra servrar. Och de nördar som jobbar med Microsoftprodukter kan ofta genom jobbet få Azure helt gratis att leka med. (p.g.a microsoft partnerskap)

*edit*

Skrivet av Triton242:

Så han kanske inte alls bara har sätt till sina egna behov utan bara konstaterat att flera kärnor inte betyder mer faktiskt prestanda i många fall.

Nu var det ett generellt påstående, men som jag skrev för mainstream är Hept, Threadripper, Xeons och allt vad de heter är helt fel plattform för mainstream.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Aug 2007

Shiiit, perfekt uppgradering till min musikstation? (De skalar otroligt bra)

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017
Skrivet av Tomika:

Gillar hur folk skriver om högre latenser pga uppdelade kluster. Varför nämns inte detta som en STOR nackdel vid t.ex fubbel QPI plattformar? Och hur mycket verklig förlust av prestanda pratar vi egentligen om för att få det till en stor nackdel? Får bara känslan det är något folk anmärker på men har i princip ingen verklig uppfattning om prestanda förlust. Högre latenser. Äsch

Det är ett tillräckligt stort problem att AMD själva har en "Game Mode" på Threadripper som stänger av en hel CCX, just eftersom latens mellan de olika kiselbrickorna slår relativt hårt mot gaming, särskilt på 99:e percentilvärdet. I det läget så blir en 1950X i princip likvärdig med en 1800X. och en 1920X likvärdig med en 1600X. Anandtech testade t.ex. har testat detta (Retesting AMD Ryzen Threadripper’s Game Mode: Halving Cores for More Performance) och kom fram till att det faktiskt gör skillnad i vissa spel.

"Fubbel QPI"-plattformar är jag inte helt säker på vad du menar, men ja, det finns en anledning till att det varit just mainstream i7:orna ([678]700K) som vart bäst på spel jämfört med de mer flerkärniga processorerna från Intel. I det här fallet så tror jag inte någon nämnt latens mellan kiselbrickor som något som gör AMDs Threadripper sämre en Intels HEDT, däremot något som gör AMD:s Threadripper sämre än Ryzen just specifikt för spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

@pv2b: Fubbel QPI tror jag han menar med dual socket system.

Där är högre latenser på t.ex ett system med två X5660(jag vet att det är X58 och gammalt men kan dra E5 2670 till exempel också)

Threadripper är som ett dual socket system men med något lägre latens jämfört med ett traditionellt DP system.

Det är lite bättre än vanliga DP system men inte lika bra som att köra singel socket.

Buh!! Nu blev du skrämd va?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Kan ju ändra affinity på Steam så den bara använder ett kluster, spelen ärver affinity. Det kluriga är att luska ut vilken core som hör till vilket kluster.

"Dustybridge" 2500K - 32GB RAM - Tac2 - GTX770 - 120hz - vattenkylning - vad mer behöver man veta? ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vimmerby
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Johan86c:

Man kan diskutera vad som är rimligt för nördar idag, de som kör all last de har på en 8 kärnig cpu med dagens IPS sitter i alla fall med kraftigt begränsade saker och sysslar med. Inte sagt att de där kan sitta med svåra saker som matematiska beräkningar i kvantfysik etc, men de kör då inte mycket last på sin dator om de nu inte har andra servrar som de läger lasten på.

Det är dock supervanligt att just lägga lasten på andra servrar. Och de nördar som jobbar med Microsoftprodukter kan ofta genom jobbet få Azure helt gratis att leka med. (p.g.a microsoft partnerskap)

Kan du förklara detta stycket...

Intel 8086k Delid@5.15,Kraken X62,Asus ROG STRIX Z370-I,32 GB GSKILL LED@CL14@3740,Evga 1080ti Black, 256gb 950 Pro, Intel P600 1TB, Ghost S1, Dell UP3218K,HP OMEN 35