Samsung lanserar Galaxy Note 9 med större batteri och uppdaterad penna

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Samsung lanserar Galaxy Note 9 med större batteri och uppdaterad penna

Samsung avtäcker Galaxy Note 9, som bestyckas med större skärm och bättre kamera. Därtill ser batteriet en rejäl uppgradering samtidigt som pekpennan får utökad funktionalitet.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Man får la hoppas att den här lanseringen inte blir lika "explosiv" som den förra!

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg, Innerstaden
Registrerad
Dec 2010

Tröttnat till att betala "release" priser för mobiler. De ska ha nästan 11K för enklaste modellen.

Låt Samsung svettas lite med låg försäljning och tuff konkurrens och om två månader har de sänkt priset med några tusen.

This forum post is private with absolutely no associations with ANY computer hardware or software manufacturer whatsoever, and the opinions expressed are not to be construed as anything other than the purely personal opinions of myself.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Ozzed:

Man får la hoppas att den här lanseringen inte blir lika "explosiv" som den förra!

Fast många kunder efterfrågar en telefon som även går att använda i självförvar.

Nå Galaxy Note 9 hade jag ej tackat nej till som företagstelefon. Jag förstår direkt behovet av den och att kunna använda penna gör att man kan arbeta så mycket bättre. Jag själv använder mest min egen mobil för att ta reda på information, det är väldigt sällan jag ändrar någon information i ett dokument/ritningen etc från mobilen.

Det som dock förvånar mig är att så otroligt många brukar köpa en Galaxy Note. Jag ser det lite som kommande Threadripper 2, jag ser behovet. Men jag ser inte att den skulle bli en försäljningssuccé jämtemot andra processorer.
Orsaken jag tvivlar är som personen ovanför, 10 000kr är mycket för en mobil. Jag la runt 5000kr för min senaste mobil och det var extremt mycket, men då fick jag också en väldigt schysst mobil.

i7 7700K & Ryzen 1800X. Båda har 64GB ram, 500 GB 960 Evo m.2. Grafikkort är något jag hittade i en container..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av FYNXER:

Tröttnat till att betala "release" priser för mobiler. De ska ha nästan 11K för enklaste modellen.

Huawei P20 Pro kommer ju också snart så varför stressa.

Låt Samsung svettas lite med låg försäljning på Note 9 och om två månader har de sänkt priset med några tusen pga konkurrensen.

P20 Pro har väl funnits ute en bra stund nu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

Har 4000 mAh i min telefon redan, och en 40+20+8 mpx kamera, tror jag hoppar...

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW | Sony 46" LCD Full HD | HTC Vive ]
[ Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av FYNXER:

Huawei P20 Pro kommer ju också snart så varför stressa.

Låt Samsung svettas lite med låg försäljning på Note 9 och om två månader har de sänkt priset med några tusen pga konkurrensen.

Jag tycker mobilerna runt 3000 kronor ger prestanda så det räcker och blir över för min del.

Speldator: AMD FX-8120 I Sapphire R9 270X DualX I 8GB I Kingston SSDNOW V300 120 GB I Crucial BX100 500GB I 320GB 640GB I W10
Acer B1 770 I LG G3 I Nvidia Shield TV V2 I PS4 PS3 & X360 I 2DS DS PSP I Canon EOS M I Raspberry Pi 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Ozzed:

Var det stora problem med Note 8?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg, Innerstaden
Registrerad
Dec 2010

@peckapecan:

Skrivet av peckapecan:

P20 Pro har väl funnits ute en bra stund nu?

Menade Mate 20 Pro med Kirin 980 chippet.

Var lite för snabb att skriva där

This forum post is private with absolutely no associations with ANY computer hardware or software manufacturer whatsoever, and the opinions expressed are not to be construed as anything other than the purely personal opinions of myself.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var det stora problem med Note 8?

Han syftade på 7an: https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/samsung-stoppar-galaxy-not...
8an var det inte mer problem med än någon annan populär telefon vad jag har hört.

Skrivet av Swedish Berserk:

Jag tycker mobilerna runt 3000 kronor ger prestanda så det räcker och blir över för min del.

Jag håller med, men betalar man lite mer får man lite mer. Note 9 utklassar dock de flesta mobiler för vissa saker tack vare pennan. Fast majoriteten av alla smartphoneanvändare vill inte ha en penna i sin mobil, så det är en mobil för en viss grupp av användare.
Utklassa= Redigera caritning med fingret den som kan, varvid 99,9999% av användarna svarar varför i ..... skulle jag vilja editera en cadritning i mobilen.

i7 7700K & Ryzen 1800X. Båda har 64GB ram, 500 GB 960 Evo m.2. Grafikkort är något jag hittade i en container..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av FYNXER:

Låt Samsung svettas lite med låg försäljning och tuff konkurrens och om två månader har de sänkt priset med några tusen.

Ja, kontantpriserna är ju onekligen höga. Skall man köpa på release så är det bättre att köra på abonnemang på 24 mån dessvärre, är ju plus och minus med att binda sig dock. Kollar man på priserna så ligger Note 9 ca 80kr/mån högre i pris än S9+ så det känns ganska rimligt iaf, Comviq och Tre verkar även prisvärdast, prisjämförelse med alla operatörer finns här.

Själv blev jag dock ganska besviken med uppgraderingen från Note 8 och S9+ så står över denna skulle jag tro. Skall bli intressant och se hur bra den säljer dock.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Snapdragon vs Exyonys eller vad det nu hette. Vilken av dessa var den klart sämre processorn som EU fick nöja sig med?

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KISTA
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av xpanterx:

Har 4000 mAh i min telefon redan, och en 40+20+8 mpx kamera, tror jag hoppar...

Har också en sådan. Bästa jag har haft på länge.

FD define r4 vit// MB: ASUS MAXIMUS VII RANGER Z97 + HyperX Savage red 16GB (2x8GB) 2400Mhz// CPU: 4790K 4,8GHz + Corsair Hydro H75 PnP// GPU: EVGA GTX 970 4GB FTW+// System Disc: Samsung 850 evo 500Gb + Win10 x64// lagring: Seagate 2TB+Corsair Force3 SSD 120Gb// PSU: Corsair RM750x// MATTA: Xtrfy NiP Lightning Large// MUS: CM Storm Reaper aluminium// Tangentbord: ASUS CERBERUS// HUAWEI P20 PRO BLUE 128GB// ASUS N56VZ gammal och trött// OVPN.com// Sennheiser PC 360 Special Edition 2017

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Om bara telefonen hade iOS så hade det varit perfekt för mig

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2007

Jag har note 8, så jag väntar nog på note 10, byter med 2 års mellanrum. Gillar note modeller, har haft note 1 och note 3, note 5 kom aldrig till Sverige och note 7 blev som det blev, men sen kom note 8 och köpte den direkt.

Intel i7 7700K, XFX Radeon P390, 16 gb, EVGA G2 750w | Intel i7 2600K, Radeon 6870, 16 gb, EVGA G2 750w | Laptop Asus FX502VM, i5 7300HQ, Nvidia 1060, 8 gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Vill gärna veta vad som hände med mobilmarknaden oO
Visst är det imponerande enheter som tillverkas idag men om man drar en paralell till t.ex laptopmarknaden så får man en mac för samma pris och en budget pc kan lägga sig på mindre än halva priset oO

Krossade nyligen min S8 och då de vill ha nära på 3000kr för att fixa displayen så valde jag att denna gång testa köpa en Xiaomi Mi istället för 2400kr.

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Allexz:

Visst är det imponerande enheter som tillverkas idag men om man drar en paralell till t.ex laptopmarknaden så får man en mac för samma pris och en budget pc kan lägga sig på mindre än halva priset oO

Krossade nyligen min S8 och då de vill ha nära på 3000kr för att fixa displayen så valde jag att denna gång testa köpa en Xiaomi Mi istället för 2400kr.

OLED är dyrt, bra kameror lika så dessutom har de två. 512 GB lagring som ryms i en mobil är dyrt.

Folk betalar gärna om de kan göra allt och lite till från mobilen, då behöver de inte vara lika stationära i livet :P.

2700x @4,3Ghz || 16GB DDR4 @3200Mhz @CL14 || GTX 780 @1,2Ghz || 1TB SSD (MX500) || Corsair HX750 || FD R6 Tempered glass vit (100% Noctua och Noiseblocker fläktar) || Crosshair Hero VII || Corsair H100i V2|| Silverstone SST-ARM22SC skärmstativ || Asus 27" FHD IPS + Acer 21" x223HQ FHD TN ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summoners Rift
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Allexz:

Fick också ett pris på ca 2800:- men tog det på försäkringen.

Intel i7 4790K @ 4.7Ghz | ASUS SaberTooth Z97 MARK II | Gigabyte Geforce GTX 980 | 16GB RAM @ 1600MHz | 1000W PSU |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jun 2011

Förhandsköper man Note 9 och hämtar i butik så kan man också nyttja inbyteserbjudandet upp till 2400:- rabatt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Johan86c:

Han syftade på 7an: https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/samsung-stoppar-galaxy-not...
8an var det inte mer problem med än någon annan populär telefon vad jag har hört.

Självklart vet jag att det var problem med 7an men skriver en person förra i en tråd om note 9 bör ju den personen prata om note 8 därför jag blev förvånad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Allexz:

Några förklaringar:
1: Folk köper mobiler med abonnemang, de betalar varje månad pengar och då får de råd. (enligt samma resonemang som sms-lånare tar)
2: Många får jobbmobiler från jobbet, på många arbetsplatser är tom smartphones ett grundkrav för att kunna jobba där.
3: Folk ersätter andra prylar med mobilen. Tidigare hade man mobil, kamera, mp3 spelare, vissa hade även videokamera etc.
4: Mobil har blivit en statussymbol, lite som kläder.

Nå jag köper billigare mobiler som du, detta av flera anledningar. Inte bara det att jag sparar pengar utan jag känner det moralisk fel att ge pengar till giriga företag helt i onödan. (det finns billigare alternativ)

Jag är fundersam på hur mobilutvecklingen kommer utvecklas. När "alla" mobiler har en helt platt skärm på framsidan, där högtalare, kamera är dold bakom skärmen, så vad ska locka folk att köpa en ny bättre mobil?
Är det specifikationer som 64 core, 512GB ram etc? Knappast, så vi får se vad som händer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jan 2013

duly noted

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Nov 2007

Detta verkar bli ett riktigt monster men det är en skapligt stor investering.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2007

Jag får mina 512gb under 10 000kr styck. Så jag tycker det är bra pris på senaste Note.

WINDOWS 10 X64 | GIGABYTE X370 GAMING K7 | AMD RYZEN 7 1800X | GTX 1080Ti | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 960PRO 500GB | WD RAID0 8TB | NZXT KRAKEN X62 | STEELSERIES APEX GAMING | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G602 MUS | NZXT H442 SE CHASSI | Acer Predator X34A | LG OLED65G6V |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018

och 12 tusen som grädde på moset.
nä jag är jävligt trött på att köpa splitternya mobiler.
4-5 år gamla mobiler funkar hur bra som helst, det är knappt någon skillnad på dessa gamla och de splitternya.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Björkvik
Registrerad
Aug 2002

Får ju även några tusen i rabatt, beroende på telefon. Så upp till 5000 i rabatt, blir ju inte så extremt dyr då

Intel i5 4670k @ 4300MHz (Turbo) | Gigabyte 1070 G1 Gaming | 32GB DDR3 2400MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Cooling23:

Om bara telefonen hade iOS så hade det varit perfekt för mig

Spekuleras om att det kommer några intressanta Apple telefoner i år, även en lite större modell:
https://www.youtube.com/watch?v=0sXvuUrJa0o&t

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

Jag är sugen på att skaffa en Note men när jag läser att dom har uppdaterat batteri så i mina öron så låter det som dom har lat på mera C4 i mobilen så jag väntar i några månader och se vad som händer och att priset har gått ner.

Jag gillar även att dom har fixat kylning till den får hoppas att den gör någon skillnad.

Skrivet av Ozzed:

Vi har redan nog med skogsbränder vi behöver inte flera.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Jun 2016
Skrivet av trickeh2k:

Snapdragon vs Exyonys eller vad det nu hette. Vilken av dessa var den klart sämre processorn som EU fick nöja sig med?

Exyonys i sverige och det är den bättre enligt mig har en OP6 med snapdragon 845 chip och det chippet klarar inte coda h265 videos för uppselning ens , men min gamla s8 klarar det på det förra gen Exyonys chip

If it can't run Crisys its a calculater

https://www.sweclockers.com/galleri/14571-obsidian-5th

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Steffe:

Får ju även några tusen i rabatt, beroende på telefon. Så upp till 5000 i rabatt, blir ju inte så extremt dyr då

Vart/hur då?