Rockstar visar mer från Red Dead Redemption 2 i ny trailer

Permalänk
Medlem

"Realistisk gunfight..." sedan springer killen och höftar folk med en dubbelbarrel på femton-tjugo meters håll med 100% träffsäkerhet. Skrattade lite gott åt den sekvensen faktiskt.

Skrivet av xarl:

vad är problemet med att dom gör så? deras spel är bland dom mest välgjorda på marknaden, andra företag borde lägga ner lika mycket möda som dom gör.

jävla tjat om att tjäna pengar på konsumenter... 500kr för ett spel är inte dyrt.

Han har ju en poäng. Det spelar ingen roll hur välgjort ett spel EA lanserar. Finns det MT i det så ska det per automatik bli nedröstat och gnället är igång.

Folk är lite komiskt icke konsekventa när det kommer till detta.

Skrivet av Fulci:

Varför måste de fortfarande envisas med en minimap? Förstör inlevelsen.

Tycker jag inte. Den är ganska händig och gör det enklare att hitta någonvart.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Isf är jag riktigt imponerad.. Var helt säker på att det spelas på något devkit med 1080ti och optimerat just dessa scener för att sälja in det. Så verkligen svin bra ut.

Ja, jag insåg i efterhand att det förmodligen var så du menade, men man tycker ju att utvecklare i allmänhet bör veta bättre efter Watch Dogs-gate.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ipac:

Källa på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Javisst https://www.usgamer.net/articles/red-dead-redemption-2-gamepl... Bekräftas bland annat här.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag tror det är ett strategisk val av ekonomiavdelningen. De vill sälja spelet som tusan till nästan alla konsolägare, det hade de långtifrån lyckas folk hade vetat att Pc versionen snart kommer. När sedan Pc-versionen finns, ja då kan de sälja spelet för fullpris till vissa igen...
Jag kan riktigt se hur ekonomiavdelningen hos Rockstar firar denna affärsstrategi med champagne.

Det finns inte heller ett problem med piratkopiering till konsoll, vilket gör det till en annu mer optimal strategi.

Jag kan för all del unna dem stora intäkter, men jag har också som princip att inte vara kund hos företag som inte vill ha mig som kund. Spelar jag så gör jag det på datorn. Konsoller intresserar mig inte och jag kommer givetvis aldrig köpa en konsoll bara för ett spel. Eftersom Rockstar då skiter i mig som PC-spelare, tar jag mina pengar och lägger på något annat.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen de kommer till PC/Windows, jag är inte så sugen och spela detta spel på konsol.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Tycker jag inte. Den är ganska händig och gör det enklare att hitta någonvart.

Minimap visar bara din närmaste omgivning, det du ser framför dig eller bakåt i spelet. Ska man hitta till ett ställe får man nog använda kartan.

Dessutom är fiender är markerade med röda prickar var de är på minimap. Kanterna blinkar också rött ifall någon fiende är åt det hållet men utanför minimap. Väldigt orealistiskt för ett westernspel.

Permalänk
Medlem

Tyckte verkligen om ettan och har sett fram emot uppföljaren sedan de första ryktena började spridas.

Däremot är det länge sedan jag körde konsol. Hade första generationen av PS och XBOX, därefter en 360 (eller två). Men har inte känt mig manad att återgå eftersom prestandaskillnaden är så pass påtaglig och jag har så lite tid för spel ändå, samt ingen att lira co-op eller multiplayer med.

Ändå nästan så att jag överväger att plocka upp en XBOX One X eller PS4 Pro för den här titeln. Kanske någon sitter på en som de aldrig använder? Får kika lite i marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Minimap visar bara din närmaste omgivning, det du ser framför dig eller bakåt i spelet. Ska man hitta till ett ställe får man nog använda kartan.

Dessutom är fiender är markerade med röda prickar var de är på minimap. Kanterna blinkar också rött ifall någon fiende är åt det hållet men utanför minimap. Väldigt orealistiskt för ett westernspel.

https://i.imgur.com/UYWQQz4.jpg

Fortfarande. Den visar var man ska gå.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Fortfarande. Den visar var man ska gå.

Du kan se vart du ska gå utan minimap. Så du tycker inte nackdelarna är värt att notera utan hakar upp dig på en grej som går att lösa på annat sätt?

Permalänk

Jäklar vad taggad jag är. Blir ett köp och säkerligen en PS4 Pro också. Kan inte vänta på en PC-version men kommer den så köper jag den också. Så gjorde jag med GTA V och ångrar ingen nu efter tusen timmar. Skönt att bara glida runt i Rockstars spel. Ingen annan utvecklare har lyckat med att göra open world-spel så komplexa men ändå simpla.

Skrivet av Xinpei:

Fortfarande. Den visar var man ska gå.

Du lär kunna stänga av den som i GTA V om du nu vill.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

@Fulci: Om jag uppfattar dig rätt så är du egentligen trött på samma saker som jag är trött på; att man som spelare ständigt ska hållas i handen av spelutvecklaren och därmed blir begränsad i sitt upptäckande och därmed får sin upplevelse av spelvärlden serverad i samma tråkiga förpackning som alla andra också tvingas konsumera.

Att behöva gå och prata med NPCs och själv få lista ut vad man behöver göra, eller hur man ska ta sig till quest objectives ("Klamath is to the east") är någonting som borde finnas i såna här spel, men man kan ju samtidigt lätt föreställa sig hur mycket jobb en spelutvecklare sparar på att bara sätta ut en grön svävande pil à la Oblivion.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viktorph:

Wow, bara wow!

Skickades från m.sweclockers.com

Vad gör spelet så "wow" grafikmässigt är det ju rätt så "meh" inget nytt, liknar spel från 2012. Är det storyn som gör det wow?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Vad gör spelet så "wow" grafikmässigt är det ju rätt så "meh" inget nytt, liknar spel från 2012. Är det storyn som gör det wow?

Tycker inte alls det ser så mycket 2012 ut. Antar att du syftar på GTA V som släpptes 2013? Jag upplever grafiken bättre (konstigt vore det väl annars?) och vad jag kan se så verkar RDR2's combat-mode vara mer avancerat än i GTA. Något som jag eftersträvat ett tag. Dessutom verkar "djupet" i spelet vara mer avancerat än jag upplevde GTA V. Försök stjäla något i en butik, måste du slå ner ägaren eller inte? Du måste hela tiden göra (om du vill) ett val, som har olika konsekvenser för dig och ditt gäng. Det gillar jag.

Storyn verkar trevlig, men man kan ju se liknelser till GTA V om man bortser från årtalet det utspelar sig under. Råna, mörda, resa, utforska. Så det är svårt att säga om det är det som gör det hela intressant. Men det är ju signifikant för just Rockstar Games känns det som.

Förbeställde GTA till PS4 och tyckte det var roligt, i cirka 5 timmar. Online-delen upplevde jag som trist och enformig, precis som single-modet. Detta är väl högst individuellt och jag säger inte att GTA är ett dåligt spel, men jag hade mer att önska. Jag måste nog vara ensam om det. Men rent generellt tycker jag spelen blivit sämre (eller fått mig bara kort intresserad) mot för 20 år sedan. Antar att man blir äldre och mer kräsen.

Nu har jag inte spelat det på några år och söker därför en ersättare, och jag tror att Rockstar kan lyckas ganska bra med RDR2. Det kommer nog bli detta och Resident Evil 2 som jag kommer ägna många timmar åt nästa år.

Permalänk
Medlem

snälla söta Rockstar, Vi vill ha detta till PC.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Vad gör spelet så "wow" grafikmässigt är det ju rätt så "meh" inget nytt, liknar spel från 2012. Är det storyn som gör det wow?

Du kanske ska gå till optikern? 2012.. Lol you funny

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir nog ett köp till PS4. Någon som vet varför det kostar 749:- på PSN ist för det vanliga ~600:-?

För övrigt har jag aldrig klarat ut ettan, bara testat det som hastigast, men tror inte det är ett krav. Jag gissar på att jag inte är den enda som tänker köpa detta spel som inte spelat ut ettan.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ratroder:

Du kanske ska gå till optikern? 2012.. Lol you funny

Skickades från m.sweclockers.com

Seriöst, spelet ser helt normalt ut, inget över det normala... Som ett 2012 AAA-spel.

Alla ps4 fanbois säger samma sak om alla nya släpp...att de ser helt otroligt ut bla bla bla...

För mig är det meh.. Inget speciellt i grafikvägarna.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Verkar bli ett seriöst bra spel med mycket interaktion och möjligheter att påverka storyn för att få en unik upplevelse. Det är något jag gillar starkt! Precis som GTA så har det ju en STOR open world utan loadscreens och GTAs open world gjorde att jag älskade det spelet Trevor gjorde sitt med.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Vill verkligen ha!
Blir skiten konsol-exklusivt vid release kommer jag inte köpa det överhuvudtaget

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om grafiken, men den kommer som vanligt att hållas tillbaka av 'last gen'-konsollerna.

Just GTA V är dock ett exempel på hur de lyckades klämma ut ett ganska imponerande spel på så ofattbart efterbliven hårdvara som Xbox 360 var 2013, och även om skillnaden upp till de versionerna för PS4/XBOne är väldigt stor så är den ännu större till PC. Xbox 360-versionen versus PC-versionen i april 2015 (på en dator med ett GTX 980) såg ut som två olika spel.

Därför kan man förvänta sig att speltitlarna inom samma konsollgeneration inte får så stora förbättringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargas:

@xarl: Singleplayer-storyn i GTA V är bland det bästa jag spelat. Det jag vänder mig mest mot är det totala fokus Rockstar lagt på GTA Online. Jag hade hellre sett ett antal köp-DLC för singleplayer/coop. Jag hoppas verkligen att inte RDR 2 går samma väg som GTA V gjort.
Men visst ... Cashen ska in och inget företag är din kompis.

I majoritet så är jag en SP gamer men GTA Online är riktigt jäkla skoj. Och det är ju där du hittar coop-delen. Synd bara att de inte släppte flera heists.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Synd bara att de inte släppte flera heists.

Det finns nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Kommer bli ett super spel! Älskade förra spelet. Men sedan dess har jag bytt till PC, så kommer inte tvåan till PC köper jag det helt enkelt inte. Viker mig inte för deras dryga taktik.

Skickades från m.sweclockers.com

Dryg taktik vet jag la inte om det är. Spelet har ju planerats att släppas på konsol, och portar man det senare utan buggar som uppstår när variabeln för hårdvara går från 4 olika kombinationer till nästintill oändligt olika många konfigurationer tar en stund.

Det e klart det är drygt med vetskapen om att rykten säger att det kommer så småningom om komma till PC. Men hade man inte vetat det, och det senare släpps till PC hade de snarare hyllas än att ses som "dryga".

T.ex. Om senaste God of War släpptes på PC nästa år hade folk blivit alldeles för ill sig i extas.

Själv väntar jag tills PC-port för konsol-prioriterade spel faktiskt blir spelbara. Vi minns ju vad som hände med GTA IV...

Permalänk
Medlem

Tvek på att det kommer till PC även om man kan hoppas. Dom har väl inte ens hintat om en PC-version?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniPC:

Dryg taktik vet jag la inte om det är. Spelet har ju planerats att släppas på konsol, och portar man det senare utan buggar som uppstår när variabeln för hårdvara går från 4 olika kombinationer till nästintill oändligt olika många konfigurationer tar en stund.

Det e klart det är drygt med vetskapen om att rykten säger att det kommer så småningom om komma till PC. Men hade man inte vetat det, och det senare släpps till PC hade de snarare hyllas än att ses som "dryga".

T.ex. Om senaste God of War släpptes på PC nästa år hade folk blivit alldeles för ill sig i extas.

Själv väntar jag tills PC-port för konsol-prioriterade spel faktiskt blir spelbara. Vi minns ju vad som hände med GTA IV...

De har säkert ett utvecklingsteam på flera hundra med budget i miljardklassen i ryggen. Ovanpå det är konsolerna mer lika en PC än någonsin och drivrutiner från både AMD och Nvidia är bra vilket gör PC som plattform mer tillgänglig än någonsin. Sorry, men jag känner ingen empati för dem helt enkelt.

Förra generationen kanske, men inte denna. Rockstar såg ju hur det gick med GTAV dessutom. Många köpte först till förra gen, sen nuvarande gen och sen till PC också. Allt medan de skrattade hela vägen till banken. Deras taktik gick hem! Klart som korvspad man gärna gör om det!

Så jo. Som konsument tycker jag deras taktik är jävligt dryg. Du behöver inte hålla med, men jag ser det som dryg taktik för att maximera vinst, mjölka kunderna helt enkelt.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Tvek på att det kommer till PC även om man kan hoppas. Dom har väl inte ens hintat om en PC-version?

Det enda vi hört om det är spekulationer baserade på hur det blev med GTA V, samt att en developer eller någon som med det i alla fall skrev RDR2 PS4 & XBOX ONE & PC på sin LinkedIn

Permalänk
Medlem

Det blir nog en PC version. Enklare och porta från dagens konsoler än våra tidigare som Ps3 och Xbox 360.
Jag kommer köpa den till både konsol och PC, företag som rockstar förtjänar eloge för såna mästerverk, att de lägger sån enorm energi på sina spel. De har rätten att tjäna de pengarna, varför ska ja dra upp svenska avundsjukan för att ja vet att de kmr sälja minst 2 kopior av spelet till sina fans?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Klart det kommer en PC version, men man kan räkna med om minst 1år...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Källa på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Är väl bara att titta på klippet så ser man PS4 knapparna i spelets hjälptext...krävs knappast någon källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

snälla söta Rockstar, Vi vill ha detta till PC.

inte jag