"Warranty void if removed" är borta från PSU, går det att skicka in ändå?

Permalänk
Medlem

"Warranty void if removed" är borta från PSU, går det att skicka in ändå?

Först och främst känner jag mig en aning osäker på om tråden skall ligga här, så om inte får den flyttas.

Det hela handlar om att jag har en PSU, närmare bestämt Cooler Master V1200 Platinum.
Den har legat nedpackad ett tag och jag hade mer eller mindre "glömt" att jag hade den.

Jag hittade den igår och jag funderade lite på varför jag faktiskt packade ner den och inte använder den.

Svaret på det fick jag så snart jag kopplat in den till datorn och skulle köra igång.

Det är som så att den vägrar att starta efter ett par tre uppstarter av datorn.

Man kan hålla på i timmar och bara klicka sönder rent ut sagt på strömbrytaren där bak medans man håller in startknappen på datorn.

Så något fel är det på den och jag antar att det är något typ av skydd som sitter inbyggt som utlöst och orsakar detta.

Som jag ser det så har jag inte så mycket att göra med det då jag inte vet var detta skydd sitter eller hur man kan göra för att kring-gå det.

Problemet i det hela är att en av mina vänner insisterade på att testa det i sin supertrånga lilla burk.

Lacken skadades inte men däremot så skalades klistermärket där det står "warranty void if removed" bort.

Då frågar jag mig själv om den typen av försegling enbart gäller vissa länder och att det kanske inte gäller här?

PSUn köptes 2015 och har 7 års garranti från Cooler-Master. Men den garantin är ju synnerligen tandlös om nu klistermärkesgrejen gäller.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Hörde i nått y-tube klipp att dom där warranty void inte borde hindra en från att få en defekt produkt lagad.

https://www.youtube.com/watch?v=qwAGgCpLVeo

Men kanske är andra regler i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Hörde i nått y-tube klipp att dom där warranty void inte borde hindra en från att få en defekt produkt lagad.

https://www.youtube.com/watch?v=qwAGgCpLVeo

Men kanske är andra regler i Sverige

Gäller endast i USA.

Tyvärr finns det stor chans att de nekar garantin. Många glömmer bort att garanti är något företag erbjuder och då på deras egna villkor, bryts dessa villkor har de rätt att neka garanti.

Prata först med butiken du köpte det ifrån och förklara situationen, oftast kan de ta emot det. Glöm inte heller att du har 3 års reklamation men då måste du bevisa att felet funnits sen innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Gäller endast i USA.

Tyvärr finns det stor chans att de nekar garantin. Många glömmer bort att garanti är något företag erbjuder och då på deras egna villkor, bryts dessa villkor har de rätt att neka garanti.

Prata först med butiken du köpte det ifrån och förklara situationen, oftast kan de ta emot det. Glöm inte heller att du har 3 års reklamation men då måste du bevisa att felet funnits sen innan.

För reklamation måste du även agerat inom skälig tid.

Permalänk
Medlem

I morgon skall jag kontakta Komplett och höra mig för iallafall, man vet aldrig.

Även om det känns ganska kört för tillfället om jag säger så. Det är ganska synd på en så pass rejäl och påkostad PSU.

Men då de sätter ett ID på de klisterlapparna så är det även omöjligt att få tag på ett ersättar-klistermärke och sätta dit eftersom ID´t då ej kommer vara kopplat till PSUn.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!