Att deaktivera IPv6 på Com Hem WiFi Hub C2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

Att deaktivera IPv6 på Com Hem WiFi Hub C2

Hej!

Comhem skickade Hub C2 till mig och nu kan jag inte spela online längre på min xbox. Google säger att Fifa fungerar inte med IPv6 och min xbox får en IPv6 adress av router. Jag försökte att inaktivera IPv6 på routers hemsidan men det går inte. Kan nån hjälpa mig? tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2018

Det låter som om du egentligen har en bugg i FIFA och inte egentligen ett nätverksproblem. Kontakta supporten för spelet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/bin/bash
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av davidjee:

Hej!

Comhem skickade Hub C2 till mig och nu kan jag inte spela online längre på min xbox. Google säger att Fifa fungerar inte med IPv6 och min xbox får en IPv6 adress av router. Jag försökte att inaktivera IPv6 på routers hemsidan men det går inte. Kan nån hjälpa mig? tack

http://pichost.org/images/2018/08/11/11.png

Tror inte du kan avvaktivera själv, du måste ringa kundtjänst. Men innan du gör det, kan du inte stänga av IPv6 i din xbox? Hela problemet låter dock absurt eftersom IPv4 och IPv6 funkar alldeles utmärkt att använda samtidigt, så om Fifa spelet verkligen inte "fungerar med IPv6" så borde problemet mer vara att dom inte har tjänsten tillgänglig via IPv6 men i det fallet så ska ju allt gå via IPv4 istället. Dual-stack är ju liksom till för att man ska kunna succesivt gå över till mer IPv6 men ändå ha kvar funktionalitet på IPv4.

Anyway, kolla om du kan slå av IPv6 på XBOXen först innan du ber ComHem slå av det i modemet.

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --