Xiaomi lanserar mekaniskt tangentbord för under 400 kronor

Permalänk
Melding Plague

Xiaomi lanserar mekaniskt tangentbord för under 400 kronor

Ytterligare en aktör ger sig in på tangentbordsmarknaden, då Xiaomi lanserar sitt första mekaniska tangentbord som bland annat särskiljer sig med en låg prislapp för segmentet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Det var på tiden. Det blev lite löjligt när var och varannan tillverkare skulle ha 1500 för ett sketet tangentbord utan några särskilda funktioner utöver mekaniska brytare.

Permalänk
Medlem

Någon som förstått sig på vad tangentbordet då skulle kosta totalt sett att beställa från Kina? Vi säger att det kostar 450 inklusive moms och frakt. Vad blir totalsumman innan postnord ger mig paketet?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Inte det första tror jag, har sett ett av dem tidigare.

Hittade detta: https://www.androidcentral.com/xiaomi-made-100-mechanical-key...
Alltså Xiaomi Yuemi MK01.

Tycker faktiskt att deras äldre verkar bättre, gillar kompaktare format på mina tangentbord. Snyggt i vitt dessutom.

Permalänk
Medlem

Usch för röda brytare. Sitter mkt hellre med rubber dome då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Kommer keyloggern på köpet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Usch för röda brytare. Sitter mkt hellre med rubber dome då.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, ja därav det låga priset

Permalänk
Administrativ avgift

Xiaomi gör kvalitéts saker så detta blir nog skitbra! Ska jag beställa ett och skicka till redaktionen tro?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Xiaomi gör kvalitéts saker så detta blir nog skitbra! Ska jag beställa ett och skicka till redaktionen tro?

De kan väl beställa själva?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack Kina, kommer de med inbyggd keylogger?

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk

Grymt! Xiaomi gör riktigt bra grejer! Köpte zigbee-sensorer till mitt smartahem-projekt. De kostade 100kr styck men håller samma kvalitet som produkter för 400-1000kr. Riktigt imponerande måste jag säga! Är inte ett dugg orolig över priset. Lär motsvara ett för 1200kr!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebstr:

Någon som förstått sig på vad tangentbordet då skulle kosta totalt sett att beställa från Kina? Vi säger att det kostar 450 inklusive moms och frakt. Vad blir totalsumman innan postnord ger mig paketet?

Köpte en AC från Kina

285kr produkt
Frakt 0kr
Tull 77kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebstr:

Någon som förstått sig på vad tangentbordet då skulle kosta totalt sett att beställa från Kina? Vi säger att det kostar 450 inklusive moms och frakt. Vad blir totalsumman innan postnord ger mig paketet?

Om produkten kostar 450 kr med frakten blir det cirka 637 kr innan du får den i handen. Momsen är på 25% och importavgiften är på 75 kr.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Usch för röda brytare. Sitter mkt hellre med rubber dome då.

Skickades från m.sweclockers.com

Röda brytare är ju dom bästa! 8) Linjära ftw. Tycker t.ex som Bruna etc har sån äcklig känsla, känns precis som att det har kommit något klet i tangenten så den fastnar och sen släpper. Men det är bara jag det.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Köpte en AC från Kina

285kr produkt
Frakt 0kr
Tull 77kr

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Hund:

Om produkten kostar 450 kr med frakten blir det cirka 637 kr innan du får den i handen. Momsen är på 25% och importavgiften är på 75 kr.

Tack, då vet jag ungefär vad jag kan vänta mig. Vissa saker är alltså fortfarande tokigt mycket billigare trots påslaget

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Skrivet av downup:

Köpte en AC från Kina

285kr produkt
Frakt 0kr
Tull 77kr

Skickades från m.sweclockers.com

Var och vilken köpte du?

Permalänk
Medlem

För det priset kan man juh köpa 2st!

Permalänk
Medlem

Hade varit ett jättebra pris om den hade haft Cherry MX silence för 400 spänn.

Själv är jag på jakt efter tysta brytare av just Cherry MX Silence, men dom ligger uppe i tusenlapps strecket.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Xiaomi är en del av Kinas kommande premium segment som kommer att konkurrera ut alla.
Halva priset mot konkurrenterna med likvärdig produkt eller bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppleMuffin:

Kommer keyloggern på köpet?

Det är en feature. Man behöver aldrig riskera att förlora lösenord, uppsatser eller annat man har skrivit med detta tangentbord. Allt finns tryggt lagrat på Xiaomis servrar

Skrivet av PlogarN97:

Usch för röda brytare. Sitter mkt hellre med rubber dome då.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår inte heller vitsen med röda brytare. Ska man ändå ha ett mekaniskt tangentbord vill man väl ha något som "känns" mekaniskt också, som blå eller åtminstone bruna brytare.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Förstår inte heller vitsen med röda brytare. Ska man ändå ha ett mekaniskt tangentbord vill man väl ha något som "känns" mekaniskt också, som blå eller åtminstone bruna brytare.

Fast det är ju en väldig skillnad mellan membran och röda.

Dessutom så är allt annat än buckling spring bara för plebs. /s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Folk som klagar om röda förstår sig inte på röda och har troligen endast provat dåliga röda främst från cherrys kassa tillverkning 2008-2016 eller annat billigt skräp. "vintage" cherry reds och gateron reds är bra grejer. Ska inte kännas som om du trycker på något över huvudtaget, bara lent.

Som sagt, röda är för spel. Mycket bättre än membran. Oh lol bucking springs vem vill att något tungt trycker emot när det ska göra snabba knappkombinationer? Åker du bil mer bromsarna på också?

Permalänk

Hoppas dom släpper ett tenkeyless också, eller ett kompaktare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4670k, r9 280x,8 gb ram. Fattigt tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Dessutom så är allt annat än buckling spring bara för plebs. /s

Då råkar inte äga ett bräde från Unicomp och kan berätta om kvalitén?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Då råkar inte äga ett bräde från Unicomp och kan berätta om kvalitén?

Haha nej, sitter med ett nyinköpt Corsair K95 RGB PLATINUM med MX Speed (aka röda med kortare slaglängd) efter att mitt Logitech G910 inte kunde hantera en skvätt Pepsi Max

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Inaktiv

Förklara gärna om jag har fundementalt har missförstått något. Är "mekaniska tangentbord" gamla vanliga hederliga tangentbord som man kan hitta på soptippen med spicade funktioner, eller föreligger det någon sorts övrig funktionalitet som utgör prisskillnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon52343:

Förklara gärna om jag har fundementalt har missförstått något. Är "mekaniska tangentbord" gamla vanliga hederliga tangentbord som man kan hitta på soptippen med spicade funktioner, eller föreligger det någon sorts övrig funktionalitet som utgör prisskillnaden?

Vad är det du frågar? Varför ett mekaniskt tangentbord kostar 500kr? 1000kr? 2000kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Var och vilken köpte du?

https://www.amazon.de/LYW-Raumluftk%C3%BChler-Einstellbare-Lu...

Permalänk
Medlem

Verdict

The Xiaomi Game Keyboard is a product with a price of 229 yuan. It comes with a simple design, excellent aluminum alloy CNC top cover, PBT transparent keycap, and independent RGB backlight. Though it was discovered by our dismantling that it is not a ‘mechanical keyboard’ that people mistakenly believe, it is still worth the price as a hybrid that combines the advantages of mechanical shaft feel and thin film structure. Of course, the purchase of a very personalized product such as a keyboard is identical to buying a shoe – you should like its feel, or you need to feel it before you can draw conclusions. Hittade jag om detta bord

https://www.xiaomitoday.com/xiaomi-game-keyboard-review/