Permalänk
Medlem

Delid skåne

Tjena,

Såg sidan www.delid.dk är det någon som har erfarenhet utav dem?

Tänkte delida min 8086k och vågar inte göra det själv, dem har dropp off där dem utför jobbet inom 1h och jag bor i malmö så ligger relativt nära. Vågar ej skicka processorn

Tänkte höra om någon har erfarenhet, känner till någon mer trustworthy sida nära sverige eller om någon mer är intresserad av att åka över och delidda sin cpu.

Har brobizz och 4 platser i bilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deki90:

Tjena,

Såg sidan www.delid.dk är det någon som har erfarenhet utav dem?

Tänkte delida min 8086k och vågar inte göra det själv, dem har dropp off där dem utför jobbet inom 1h och jag bor i malmö så ligger relativt nära. Vågar ej skicka processorn

Tänkte höra om någon har erfarenhet, känner till någon mer trustworthy sida nära sverige eller om någon mer är intresserad av att åka över och delidda sin cpu.

Har brobizz och 4 platser i bilen

Var själv väldigt försiktig när jag skulle delidda men det var supersmidigt å kändes som man hade stora marginaler, åtminstone på min 8700K. Priserna var dock inte superhöga å att köpa in all utrustning är nog lika dyrt, så då kanske det är lika braå åka över sundet!

Min CPU gick från 100C i OCCT efter 5 min till ca 70-75C efter 1h 15m med delidd! Supernöjd!

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Ska bygga ihop min dator kommande veckor om allt går vägen. Väntar och ser hur varmt min 8086k går i mitt lilla chassi innan jag funderar på delidd. Men är intresserad av resultatet du får, så dela gärna med dig av det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🗄️ : LZmod A24-v5 2.0 . . . . . . . . . . . . . . .🔌: Enhance ENP7140 400W /w Noctua NF-A4x20 . . . . . .
🏬: ASUS ROG Strix B550-I Gaming. . . . .🎞️: 32GB Corsair LPX Vengeance B 3200MHz C16 . . . . .
🔲: AMD Ryzen 7 5700x . . . . . . . . . . . . . .❄️: Cryorig C7G . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
💾: M.2 Samsung 990 PRO 2 TB . . . . . . . 💾: M.2 Samsung 980 PRO 2 TB . . . . . . . . . . . .. . . . . . . .
🏴: PNY RTX A2000 6GB . . . . . . . . . . . . 🖥️: Dell 34" UltraSharp U3421WE 21:9 Curved USB-C . . .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deki90:

Tjena,

Såg sidan www.delid.dk är det någon som har erfarenhet utav dem?

Tänkte delida min 8086k och vågar inte göra det själv, dem har dropp off där dem utför jobbet inom 1h och jag bor i malmö så ligger relativt nära. Vågar ej skicka processorn

Tänkte höra om någon har erfarenhet, känner till någon mer trustworthy sida nära sverige eller om någon mer är intresserad av att åka över och delidda sin cpu.

Har brobizz och 4 platser i bilen

Blev det någon delidd?

Visa signatur

🗄️ : LZmod A24-v5 2.0 . . . . . . . . . . . . . . .🔌: Enhance ENP7140 400W /w Noctua NF-A4x20 . . . . . .
🏬: ASUS ROG Strix B550-I Gaming. . . . .🎞️: 32GB Corsair LPX Vengeance B 3200MHz C16 . . . . .
🔲: AMD Ryzen 7 5700x . . . . . . . . . . . . . .❄️: Cryorig C7G . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
💾: M.2 Samsung 990 PRO 2 TB . . . . . . . 💾: M.2 Samsung 980 PRO 2 TB . . . . . . . . . . . .. . . . . . . .
🏴: PNY RTX A2000 6GB . . . . . . . . . . . . 🖥️: Dell 34" UltraSharp U3421WE 21:9 Curved USB-C . . .

Permalänk
Medlem

@GreenKeg: Tjena!

Jag bytte kylare och nöjde mig med tempen som jag fick!

Jag pratade med ägaren å delid.dk och han besvarade en del frågor osv. Kändes väldigt legit och säkert men efter kylarbytet så var det inte värt det för min del.

Ska du göra det och inte vill ta risken själv samt få hans försäkring på köpet så kör på!

Kanske i framtiden för min del!