Spec tillräcklig för monster hunter world?

Permalänk

Spec tillräcklig för monster hunter world?

Hej!

Tror ni att spelupplevelsen blir ok i monster hunter world med följande spec eller behöver jag uppgradera grafik/processor?

Intel i5 4670k, 16gb ram ddr3, gtx970, samsung ssd 250gb, 27" gsync skärm som jag helst vill köra i 1440p.

/Tobias

Permalänk
Medlem

Rullar förmodligen ok i 1440p låga settings. Köp det och avgör själv. Kan alltid refunda spel smidigt via steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har liknande fast med 980 och det är lite tufft i 1440p.
Du kan nog hamna runt 60 om du kör i relativt låga inställningar eller stänger av vissa grafiska delar.
Jag har inte kollat så jätte noggrant men lär finnas vissa inställningar som folk rekommenderar att stänga av för prestandansskull

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inställningen som påverkar mest är "Volume Rendering Quality". Bäst att stänga av den helt och hållet, spelet ser också bättre utan den vad jag har hört. En till inställning om jag kommer ihåg rätt är LOD.

Permalänk
Medlem

Har själv just börjat spela det och kör liknande setup och funkar fint i High 1440p med lite små ändringar.
Har iofs annan prop (5930k i 4,4) och en liten klockning på mitt 970.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Skrivet av n0rman:

Rullar förmodligen ok i 1440p låga settings. Köp det och avgör själv. Kan alltid refunda spel smidigt via steam.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, ja kommer förmodligen att köpa det i slutet av månaden. Refund låter bra.

Permalänk

Tack för input! Lutar åt att jag provar med nuvarande setup och sänker grafiken. Blir jag alltför missnöjd så får jag väl leta efter ett beg 1070 för en vettig peng.

Skickades från m.sweclockers.com