Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2017

Front I/O Pins på moderkort

Som en uppföljare till min tidigare tråd behöver jag hjälp, mina frontpanels i/o kontakter stannar inte på pins:en/stiften på moderkortet. Det är helt standard kontakter (dock från ett annat chassi). Min fråga är då, ska jag löda på sladden och ta bort kontakten, limma fast kontakten på moderkortet eller annat förslag? Mvh Travhäst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

hade nog inte försökt löda på dem där, man brukar la få med 2-4 olika typ " distansblock " man kan plugga in dem i, för lättare montering mot modekorter, då kanske man kan löda fast dem på den istället för rakt på MOBO?

Friskt kopplat, Hälften brunnet

ASUS STRIX 980 GTX | Asus P8Z68 Deluxe-Gen 3 | Intel Core i7 3770K | 32 GB Crucial Ballistix DDR3 PC12800/1600MHz CL9 (4 x 8GB) | Noctua NH-D15 | samsung 850 Pro SSD 120gb | Fractal Define R5 | Seasonic Force 80+ Gold 750W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2017
Skrivet av Farthinder:

hade nog inte försökt löda på dem där, man brukar la få med 2-4 olika typ " distansblock " man kan plugga in dem i, för lättare montering mot modekorter, då kanske man kan löda fast dem på den istället för rakt på MOBO?

Jag ska förklara lite tydligare. Inga av mina delar är nya vilket innebär att jag inte fick med distansblock, distanser, skruvar osv. Vet du vart jag kan köpa såna där "distansblock"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

vet tyvärr inte var man kan få tag i sådana :/ är la om någon har dem liggandes och vill bli av med dem? ( har nyss flyttat så har noll koll på mina grejor xD )
men kan försöka kika på det? om inte någon annan snäll själ kan avvara ^^

Friskt kopplat, Hälften brunnet

ASUS STRIX 980 GTX | Asus P8Z68 Deluxe-Gen 3 | Intel Core i7 3770K | 32 GB Crucial Ballistix DDR3 PC12800/1600MHz CL9 (4 x 8GB) | Noctua NH-D15 | samsung 850 Pro SSD 120gb | Fractal Define R5 | Seasonic Force 80+ Gold 750W |