Fått hem falska RAM minnen?

Permalänk
Medlem

^
Den får jag med, DDR3-minnen fast DDR4 på bilderna.

Edit: Med engelska på.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Ja, det står olika beroende på vilket språk man väljer.

Permalänk
Medlem

Nytt försök

Nytt försök med DDR2 och DDR4. På toppen av bilden så ligger baksidan av DDR4 underst. Medans framsida av DDR2 överst. På så sätt så är missing plots position snarlik. Däremot jämför man bara framsidan av minnena så är det ju mer tydlig skillnad.

Bild 3

Permalänk
Medlem

@SayZk och övriga:

VARNING

För tillfället verkar det råda ett ganska stort problem hos Amazon. Har läst många trådar på bl.a. Reddit där användare köper t.ex. en 8700K direkt från Amazon som levereras i en försluten 8700K låda men får en gammal Pentium CPU med ett klistermärke på. Se t.ex. denna tråd:

https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/7vun5k/bought_...

Det verkar vara några lustigkurrar som köper produkter, öppnar dem försiktigt och byter ut innehåller till något snarlikt för att sedan returnera produkten "i nytt, oöppnat skick". Andra köpare får därefter denna produkt med bl.a. "rebrandade" CPU:er, RAM-minnen m.m. Problemet är ganska stort och har påverkar flertal köpare men inget verkar ha gjorts för att motverka detta från Amazons sida än så länge.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberNerd:

@Masen666: Det är nog för att du har engelska som förvalt språk. På alla andra språk står det DDR4. Du kan ändra språk längst upp på sidan.

När jag klickar på länken kommer jag till den tyska sidan där det står DDR4. Om jag byter till engelska står det DDR3.

Där ser man...Seriös sida....NOT!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av CyberNerd:

@Masen666: Det är nog för att du har engelska som förvalt språk. På alla andra språk står det DDR4. Du kan ändra språk längst upp på sidan.

När jag klickar på länken kommer jag till den tyska sidan där det står DDR4. Om jag byter till engelska står det DDR3.

Ja det är en underlig "översättning" och du har nog sett samma sak som mig, att produkten skiljer beroende på vilket språk som visades.

Och det med att folk bytt ut returnerade varor kan ju också vara en orsak till problemet och den förvirring som uppstått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Där ser man...Seriös sida....NOT!

jo det är en seriös sida bara oseriösa kunder!

Visa signatur