Laptop skärm ansluten till fel grafikkort

Permalänk

Laptop skärm ansluten till fel grafikkort

Hej!
Jag har en MSI GL62 6QF laptop som jag återställde igår.
Men då har laptop skärmen anslutit sig till fel grafikkort då moderkortet har ett eget grafikkort (Intel HD graphics 530)
men jag har ett Nvidia Geforce gtx 960m i datorn...

Har testat DDU och Nvidias kontroll panel med 3d saken....
Nån som har nån idé vad jag kan göra?

Har läst runt lite och nån sa att det måste ändra i BIOS men hur gör man det isåfall?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

För att komma in i bios så trycker man oftast på delete, f2 eller f9 vid uppstart (jag brukar trycka på knappen flera gånger)

Ibland så fungerar inte det, då brukar jag hålla inne Skift samtidigt som jag trycker på "Starta Om" Där inne skall det finnas en möjlighet att komma in i Bios eller UEFI som det också kallas.

Permalänk

@Rywern: Ja jag vet hur man kommer in i bios men det är lite oklart vilken inställning jag ska ändra där

Permalänk
Hjälpsam

Normalt i laptop kör den på det integrerade för att spara värme och batteri medan det diskreta kickar igång vid 3D belastning. Testa att bencha och se vad du får för resultat och om det stämmer överens med Intel eller NVIDIA.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

@Fluf: Det låter rimligt problemet är ju bara att innan jag återställde var skärmen ansluten till nvidia.. Vad betyder Bencha?