Varför heter det fortfarande Rockbjörnen?

Permalänk
Medlem

Varför heter det fortfarande Rockbjörnen?

Förut var det väl bara rockband som va med? Nu är det inte direkt mycket rock längre när artister som till exempel Samir och Viktor är med.
Det är så långt ifrån rock man bara kan komma.

Döp om spektaklet till popbjörnen liknande istället.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

Kanske det, men nu är det inte vi sweclockare som har makt över det beslutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Förut var det väl bara rockband som va med? Nu är det inte direkt mycket rock längre när artister som till exempel Samir och Viktor är med.
Det är så långt ifrån rock man bara kan komma.

Döp om spektaklet till popbjörnen liknande istället.

Du har rätt i din sak, rockbjörnen liksom en massa annat har spårat ur och blandat in annat, för att till sist mer eller mindre helt och hållet köra på den typen.

Skulle kännas lika fel att döpa min burk till "vattenpelaren" när det uppenbarligen inte rör sig en enda droppe innanför det chassit.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Du har rätt i din sak, rockbjörnen liksom en massa annat har spårat ur och blandat in annat, för att till sist mer eller mindre helt och hållet köra på den typen.

Skulle kännas lika fel att döpa min burk till "vattenpelaren" när det uppenbarligen inte rör sig en enda droppe innanför det chassit.

/Lifooz

Ja är det verkligen så få som fortfarande gillar rock att man inte kan ha ett litet program helt dedikerat till ämnet? Är rock en musikstil som håller på att försvinna?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Ja är det verkligen så få som fortfarande gillar rock att man inte kan ha ett litet program helt dedikerat till ämnet? Är rock en musikstil som håller på att försvinna?

Jag tror inte att rocken någonsin faktiskt försvinner, dels för att det skulle gå ut över fler genrer som Metal, NDH, och fler där till.

Sedan är hipphopparna inte starka nog att rå på en riktig rockbjörn, hehe.

Däremot är det nästan skrämmande att se statistik över yngre generationer, typ 98 och frammåt, det är ju typ bara hiphop och rapp överallt nästan. Visst finns det en och annan som går mot strömmen, men om man ser överlag. Och den musiken är ju knappast särskilt bra så det är skumt att den blivit så universell.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Musik var definitivt bättre förr jämfört med all överproducerad smörja som utgör största delen av dagens mainstreammusik.

”Årets manliga liveartist”
Benjamin Ingrosso
Övriga nominerade:
Felix Sandman
Darin
Jireel
Danny Saucedo

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Wizex vann bästa grupp premiär året..
En del annan icke rock som vinnare under resterande år..

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rockbj%C3%B6rnen

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Musik var definitivt bättre förr jämfört med all överproducerad smörja som utgör största delen av dagens mainstreammusik.

Tveksamt om det verkligen stämmer. Tänk på att man bara kommer ihåg den bästa musiken som gjordes förr, precis som att 99% av all dagens musik kommer vara bortglömd om femtio år.

Dessutom görs det massvis med grym musik idag, i alla genrar. Tyvärr har de flesta så jävla kass musiksmak att den bra musiken drunknar i alla smörja. Men men, alla tycker förstås att ens egen musiksmak är bäst...

Permalänk
Avstängd

Jo, jag håller med, Varför heter denna webbsite fortfarande sweclockers exempelvis när det sällan är diskussioner om Överklockning och dylikt och mest gnäll och trollande. Borde döpas om till gnällclockers istället.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Det var inte mycket rock ens från början, 1979 vann Wizex och Ulf Lundell.
Antar att Lundell kan räknas om rock, om man är snäll.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rockbj%C3%B6rnen

Edit: sen på bollen.

Permalänk
Medlem

De har väl ingen prestige kvar iaf, varför det är ett spektakel då vet jag inte dock.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA