Ny installation win10 drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Ny installation win10 drivrutiner.

Hej har just dragit in en fräsch installation av Windows 10.

Min fråga gäller drivrutiner, om vi skippar kringutrustning som mus, tgb, headset och bara fokuserar på burken.
Jag har installerat senaste nvidia drivrutinen redan men sen vet jag inte om jag måste göra något mer?

Förr i tiden så gick jag alltid in på moderkorts tillverkarens hemsida och installerade chipset drivrutiner INF, rapid storage, Intel management engine, audio drivers, LAN osv.

Nu körde jag "Intel driver and support assistant" och den säger att allt är uppdaterat redan.

Allt verkar funka som det ska, så min fråga är om man nu för tiden måste installera allt sånt manuellt? vinner man någonting på det? Eller har Windows redan fixat det åt mig?

EDIT: kan tillägga att jag har en ganska ny dator från förra året asus h270 mobo.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Precis som förr bör du installera senaste chipset etc från tillverkarens hemsida.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.