Analytiker: "Låga förbokningssiffror för Battlefield V"

Permalänk

Har bara förbokat ett spel, någonsin. Crackdown till xbox360. Då gjorde jag det för att försäkra mig om att få en kopia av ett spel som jag suttit på en dressin framför hypetåget länge.

Idag känns det mer som en status, att förboka?

BF V skall inhandlas för sisådär 400kr av någon skumrask nyckelsäljare, men om jag spelar det återstår att se.

Visa signatur

Jag har sällan rätt, men bevisa mig gärna inte motsatsen :) Sinnesro bivras. Gömmer mig bakom Thinkpad L580 & PS4

Permalänk

Jag som fortfarande spelar trean :I

Visa signatur

HP

Permalänk
Skrivet av Donathan:

Man blir ju dels tårögd eftersom det är så vackert men samtidigt blir man förbannad.

Varför släppte dom inte den trailern först?!

Någon på PR avdelningen behöver hänga från Brandenburger Tor.

Detta ser riktigt fint ut

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kolla på FIFA som lägger till lite nya dribblingar varje år och folk köper och är nöjda.

Tro mig, de är inte nöjda.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygplanet:

Ser fram emot ett BF utan alla incels då de vägrar spela det eftersom man kan spela som kvinna.

ha det trevligt med att köpa skins tills du ser ut som en clown i andravärldskriget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozric:

Nya trailern ser betydligt trevligare ut: https://www.youtube.com/watch?v=-FEgeuGsmzQ

betydligt bättre trailer än första. Det enda som fattades var orginal BF 1942 soundtrack för nostalgi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

"After launch you will get something I know alot of you have been asking for... It's Battle Royale."

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag serien har tappat sina rötter... och så hjälpte det inte att man känner sig blåst då man köpte premium till BF1. Dom presenterade premium till att börja med som det billigaste alternativet om man ville ha expansionerna... bara för att sedan markant sänka priset på både spel och expansions, innan de sista expantionerna ens var ute.

Man blev med andra ord straffad för att man stödde spelet och köpte tidigt, utan att få något extra för det. Riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem

Jag älskade BF2, BF3 och framförallt BF4! Men DICE tappade kraftigt mitt sug efter BF1... saknade helt samma känsla som i BF2,3 och 4. BF StarWars har aldrig riktigt varit min grej och vad jag kan se är BF5 typ samma som BF1 så jag avvaktar på mera recensioner m.m. innan jag tar steget in i kriget igen.
Så för min del har det "inget" att göra med andra spel som COD varför jag avvaktar nya BF5!!

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Själv tycker jag serien har tappat sina rötter... och så hjälpte det inte att man känner sig blåst då man köpte premium till BF1. Dom presenterade premium till att börja med som det billigaste alternativet om man ville ha expansionerna... bara för att sedan markant sänka priset på både spel och expansions, innan de sista expantionerna ens var ute.

Man blev med andra ord straffad för att man stödde spelet och köpte tidigt, utan att få något extra för det. Riktigt dåligt.

Exakt! Mycket riktigt! Hur tänkte dom...?

Visa signatur

Life is short, make the best of it

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Själv tycker jag serien har tappat sina rötter... och så hjälpte det inte att man känner sig blåst då man köpte premium till BF1. Dom presenterade premium till att börja med som det billigaste alternativet om man ville ha expansionerna... bara för att sedan markant sänka priset på både spel och expansions, innan de sista expantionerna ens var ute.

Man blev med andra ord straffad för att man stödde spelet och köpte tidigt, utan att få något extra för det. Riktigt dåligt.

Inte första gången. Samma visa när det kommer till SWTOR. Man fick en skyffel i baken full med hån.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

@dlq84: FÖr att inte glömma hur nerdummade de blivit. BF4 är sista spelet i serien som går att spela

Åsikter är självfallet subjektiva, men det du menar saknar ju 100% substans. Du kan väl åtminstone motivera dina (negativa) åsikter.

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Medlem

Älskade battlefield-spelen som släpptes tidigt 2000-tal. Typ Battlefield 2, battlefield 2142, Battlefield 3. Men tror det var för battlefield 3 som man började sälja "premiummaterial" back to kharkov 2 veckor efter spelet släppts typ.

Känns extremt oseriöst att sluta uppdatera spelet, och att inte ens fixa buggar för att istället sälja expansioner och DLC. Därmed är jag inte kund längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Inte konstigt enligt mig, sämst trailer, gjort massa historiskt inkorrekta grejer. Och släpps bara på Origin på PC.

Historiskt korrekt är väl bara relevant när det gynnar spelupplevelsen/känslan tycker jag, folk skickar upp tanks i luften med landminor för att skjuta flygplan och ingen gapar om historia där. Alla blev bara sura för att de föll för den lågt hängande mediafrukten och PK-horade.

Men det är bara att njuta av misslyckandet IMHO, ett par till franchises som blir sabbade av politisk sandlåda och korttids ögontjäneri på bekostnad av en förbannad spelarbas som är typ PK-hippies antites kommer svida i kassan, och när det svider i kassan är det inte kul att vara hjälte på Twitter längre. Om de verkligen får blöda ekonomiskt den här gången (om, fan vet jag) så kan jag sätta en tunna skit på att nästa spel inte har samma skit.

Jag tror att det här påverkar iaf, har inga bevis direkt men sättet de sket på sin fan base vid den här kontroversen borde straffa sig.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Då det verkligen känns som att EA/DICE helt struntar i det höga antalet fuskare så känns det inte så QL att investera typ 1000:- på en ny titel i BF serien

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Alla blev bara sura för att de föll för den lågt hängande mediafrukten och PK-horade.

Dessutom gör EA/DICE misstaget att tro att den klick högljudda extremister de försöker blidka med "inkluderande" inslag vare sig tillhör kundgruppen eller kommer att låta sig blidkas i det långa loppet, någonting som tas upp i bl.a. detta YT-klipp.

Med den här utvecklingen är det bara en tidsfråga innan Battlefield hamnar på samma skräphög som EA skickade hela Mass Effect-franchisen till, när en SJW-dominerad spelstudio fick ta avgörande beslut om spelets handling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Dessutom gör EA/DICE misstaget att tro att den klick högljudda extremister de försöker blidka med "inkluderande" inslag vare sig tillhör kundgruppen eller kommer att låta sig blidkas i det långa loppet, någonting som tas upp i bl.a. detta YT-klipp.

Med den här utvecklingen är det bara en tidsfråga innan Battlefield hamnar på samma skräphög som EA skickade hela Mass Effect-franchisen till, när en SJW-dominerad spelstudio fick ta avgörande beslut om spelets handling.

Sverige är fullt a kommunister som låter vänster politiker ta över våra företag?
Asså.....kan man ta sådana klipp på allvar?

Vad är swj förresten?
Jag undviker 4chan och dess motsvarigheter så jag har inte koll på alla "nya" förkortningar.

Vad är det som är så pk med BF5?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Det är vad SJWs vill få dig att tro iaf, att allt handlar om kvinner i spel, usch fy vad vi män är dåliga. Kolla annars på Battlefront 2 pollen. Karaktärer som folk vill ha mest - Ahsoka Tano och Asajj Ventress. Hur går det ihop då? Båda är ju tjejer, buuuuuuuuu!!! Fans skiter fullkomligt i att det. Dom är awesome karaktärer i Clone Wars med tung backstory. Ser vi dom i Episode IX så skulle folk jubla. Men det kommer ju aldrig hända, för dom ger oss vad dom tycker vi ska ha, inte vad vi vill ha.

Nej, det var en dålig trailer för BFV. Den var mer Fortnite än den var Battlefield. Och att dom sen fantisera fram att "gamers gillar inte kvinnor, därför klagar dom!" hjälpte inte intrycket för faktiska gamers och fans av Battlefield. Den nya trailern är 1000x bättre, dock så kunde den ju ha episka Battlefield temat för att vara 100,000x bättre

Du verkar väkdigt besviken över något men jag förstår inte riktigt vad.

Jag har tyvärr varken sett battlefront pollen, förra trailern eller lärt mig vilka sjw är.
Såg bara att några post tidigare gnällde på kvinnor och hur historiskt inkorrekt det var.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@henkiii
Var din fråga uppriktig så står det för Social Justice Warrior.
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=SJW

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Asså.....kan man ta sådana klipp på allvar?

Man kan leda en häst till vatten, men man kan inte tvinga den att dricka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplanet:

????

Såg trailer 2 nu, så som man har längtat till WW2 Dogfights i ett Battlefield spel igen... Hoppas de sätter den känslan igen, de kom nära men inte hela vägen i BF1.

Efter jag lirat alfan 1 & 2 så upplevde jag det tyvärr som inte i närheten av känslan som i 1942.

Går inte få samma fart på planen, troligtvis pga mindre kartor än förr.

Problem 1, de senaste BF spelen inkl V så spelets höjd i luften varit allt för låg för att kunna ha intressanta dogfights.
Man behöver dvs inte stiga mycket för att åka på det osynliga taket, vilket gör allt 90% av alla dogfights slutade med att man flög in i varandra.

Problem 2, nerfats till den grad att det flygplanen inte uppfyller någon större poäng än till transport.