Diablo III släpps till Nintendo Switch under 2018 – får exklusiv Ganondorf-rustning

Permalänk
Melding Plague

Diablo III släpps till Nintendo Switch under 2018 – får exklusiv Ganondorf-rustning

Spelutbudet till Nintendo Switch utökas senare i år i form av Diablo III, vilket kommer med expansionen Reaper of Souls inkluderat samt exklusivt innehåll baserat på The Legend of Zelda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jahapp,då köper vi en switch igen då.

Permalänk
Medlem

Känns som ett perfekt spel för switch. Köra rifts när man sitter på bussen. Blir väl D3 till ännu en konsol man köper då

Visa signatur

| Asus Strix Z270H| i7 6700k | 16GB Ballistix 2400Mhz DDR4 | 2 TB Seagate | Samsung Evo 850 250GB | MSI GTX 1080 Seahawk X | EVGA Supernova G3 750W

Permalänk
Medlem

Kör hellre Titan Quest som släpptes till Switch nyligen.

Permalänk
Medlem

Jahapp, då köper vi en till konsol då...

Permalänk
Medlem

Härligt! Testade diablo 3 på PS4at och då lite mindre seriöst som det ju blir i soffan, vilket verkligen gav spelet nytt liv. Genren är perfekt för denna typ av plattform. Hade varit riktigt kul om D4 hade krossplattformsstöd så man kan ligga i soffan/ sitta på bussen o farma, för att senare sitta vid datorn när man ska pusha grifts eller lira pvp (förutsatt att det finns då). Vilket spel det hade varit

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Kör hellre Titan Quest som släpptes till Switch nyligen.

Jasså, man kan ju hoppas att de inte har lika trasig multiplayer som PC, alla utom den som skapar spelet får skyhög ping så det blir ospelbart...:P

Permalänk

Kul för folk som har en Switch antar jag. Själv är jag mätt på D3 och vill ha nytt, nytt, nytt. Diablo 4 har en lång bit kvar men förhoppningsvis har dom en presentation på gång inför blizzcon. Tveksam till en my expansion till 3:an då det förmodligen är i maintenance mode.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jasså, man kan ju hoppas att de inte har lika trasig multiplayer som PC, alla utom den som skapar spelet får skyhög ping så det blir ospelbart...:P

Något nytt eller detta problem? Aldrig vart med om / tänkt på något sånt nämligen. Men lirar sällan på svinhög nivå med polarna så vi har kanske inte märkt det, och det var ett bra tag sedan vi lirade nu också om det är nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv

@Zemlan: Samma "problem" på Grim Dawn och beror snarare på att många som spelar är från Asien eller USA...

Brukar hosta med VPN igång och tyskarna jag kör med ligger runt 20-60.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Något nytt eller detta problem? Aldrig vart med om / tänkt på något sånt nämligen. Men lirar sällan på svinhög nivå med polarna så vi har kanske inte märkt det, och det var ett bra tag sedan vi lirade nu också om det är nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av anon291473:

@Zemlan: Samma "problem" på Grim Dawn och beror snarare på att många som spelar är från Asien eller USA...

Brukar hosta med VPN igång och tyskarna jag kör med ligger runt 20-60.

Jag spelar mest med européer så har aldrig upplevt Ping problem i vare sig Titan Quest eller det i min mening bättre Grim Dawn. Men detta har inget med påstådda svagheter spelen i sig att göra utan det är ett fenomen som man har i alla spel som inte kör dedikerade servrar över väldigt stora avstånd. Det beror på hur trafiken routas. Detta då vissa länders stamnät inte är bra.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

@Megacrash: Titan Quest till Switch är jäkligt buggigt, spelat kanske 5 - 10 timmar och haft 4 - 5 krascher var av en gjorde att jag var tvungen att starta om. Trots detta så är det ett roligt spel så hoppas att Diablo är lika kul då jag aldrig spelade det när det kom ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Något nytt eller detta problem? Aldrig vart med om / tänkt på något sånt nämligen. Men lirar sällan på svinhög nivå med polarna så vi har kanske inte märkt det, och det var ett bra tag sedan vi lirade nu också om det är nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av knkg:

@Megacrash: Titan Quest till Switch är jäkligt buggigt, spelat kanske 5 - 10 timmar och haft 4 - 5 krascher var av en gjorde att jag var tvungen att starta om. Trots detta så är det ett roligt spel så hoppas att Diablo är lika kul då jag aldrig spelade det när det kom ut.

Ja har spelet på skiva sen det släpptes och vad jag minns fanns det inge problem med lagg. Det är nu med steam utgåvan som skiten tydligen kommit och de orkar inte patcha uppenbarligen då det här problemet är flera år gammalt nu. Ska funka bra att LAN:a, det är bara när man kör online som det är lagg i MP.

Permalänk
Medlem

Switch känns så slut i mina ögon nu, vet inte hur många retro titlar (som ofta kostar runt 500 kr) som släppts nu samt massa portningar från Wii U vs nya titlar (och då räknar jag inte den drös av indiespel till Switch som i sin tu är på samma nivå som mobilspelen man kan ladda ner gratis).

De stora AAA titlarna från tredjepartis tillverkare lyser fortfarande med sin frånvaro. För mig är Switch en flopp och inte värt pengarna på långa vägar! Ångrar mig att jag skaffade en Switch som det ser ut nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Switch känns så slut i mina ögon nu, vet inte hur många retro titlar (som ofta kostar runt 500 kr) som släppts nu samt massa portningar från Wii U vs nya titlar (och då räknar jag inte den drös av indiespel till Switch som i sin tu är på samma nivå som mobilspelen man kan ladda ner gratis).

De stora AAA titlarna från tredjepartis tillverkare lyser fortfarande med sin frånvaro. För mig är Switch en flopp och inte värt pengarna på långa vägar! Ångrar mig att jag skaffade en Switch som det ser ut nu.

Pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Switch känns så slut i mina ögon nu, vet inte hur många retro titlar (som ofta kostar runt 500 kr) som släppts nu samt massa portningar från Wii U vs nya titlar (och då räknar jag inte den drös av indiespel till Switch som i sin tu är på samma nivå som mobilspelen man kan ladda ner gratis).

De stora AAA titlarna från tredjepartis tillverkare lyser fortfarande med sin frånvaro. För mig är Switch en flopp och inte värt pengarna på långa vägar! Ångrar mig att jag skaffade en Switch som det ser ut nu.

Vilka stora AAA titlar är det du tänker på? I början var det en hel del refresh utav Wii U titlar (bra för oss som hoppade över Wii U), men nu mera kommer det en hel del exklusiva titlar till Switch.

Sen är det ju klart att stora portningar kostar då det inte är gratis att porta spel. När de väl tjänat in pengarna så sjunker priset precis som för andra platformar, bara att Switchen ligger efter de andra konsolerna som funnits mycket längre och spelen utvecklades för. Kollar du på Dark Souls Remastered så är priset det samma för Switch/PS4/XBOX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Vilka stora AAA titlar är det du tänker på? I början var det en hel del refresh utav Wii U titlar (bra för oss som hoppade över Wii U), men nu mera kommer det en hel del exklusiva titlar till Switch.

Sen är det ju klart att stora portningar kostar då det inte är gratis att porta spel. När de väl tjänat in pengarna så sjunker priset precis som för andra platformar, bara att Switchen ligger efter de andra konsolerna som funnits mycket längre och spelen utvecklades för. Kollar du på Dark Souls Remastered så är priset det samma för Switch/PS4/XBOX.

Det finns nästan inga av de stora spelutvecklarna som stöttar Switch pga den har för klen hårdvara, tänker tex på CoD, Assassions Creed och liknande som finns för övriga plattformar. Wii U kunde lika väl ha levt vidare än att man köpte en ny konsol som i princip har samma utbud med väldigt få skillnader (jag har Wii U sedan innan), så hittils är det väldigt få intressanta titlar som är nya på Switch för mig eftersom jag räknar bort alla Wii U portningar.

Att porta spel borde vara det billigaste som finns, det kan inte vara så mycke annat än kompilera om källkoden samt ändra kontroller och anpassa grafik. Så gamla retro titlar borde nästan vara gratis. Skyrim kostar fortfarande över 500 kr till Switch... Det va inte dessa titlar jag gick och suktade över när jag skaffade Switch. Även Nintendos egna titlar är ganska få ännu även om några är på g som tex Smash.

Diablo får man typ sitta med förstoringsglas om man ska spela det i bärbart läge samt det gör sig bäst med mus och tangentbord på PC fast för 6 år sedan..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Diablo får man typ sitta med förstoringsglas om man ska spela det i bärbart läge samt det gör sig bäst med mus och tangentbord på PC fast för 6 år sedan..

Själv tyckte jag inte att man såg så mycket från announcement trailern om man såg / inte såg något när man spelade Diablo i handheld mode med Switchen, men du kanske har provat?
Isf, har Blizzard ej gjort några försök till lösningar att göra det lättare och mer spelbart med Switchen? Är det bara en ren port där man enbart konfigurerat kontrollerna?