Permalänk
Medlem

Problem med Avast

Någon mer än mig som fick problem med att komma ut på nätet efter att ha uppgraderat Avast programvaran?
Jag raderade Avast helt och nu fungerar internet igen. Visst det kanske skyddar, men jag vill kunna surfa också

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Någon mer än mig som fick problem med att komma ut på nätet efter att ha uppgraderat Avast programvaran?
Jag raderade Avast helt och nu fungerar internet igen. Visst det kanske skyddar, men jag vill kunna surfa också

Jag har också Avast men gratisversionen och har inte märkt av något konstigt med nätverksanslutningar

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag har också Avast men gratisversionen och har inte märkt av något konstigt med nätverksanslutningar

Har också gratisversionen. Jag uppgraderade nyss från den lilla ikonen vid klockan efter det gick det inte att komma ut på nätet. Kanske någon inställning som kommit till som inte fanns innan? Det är ju en ny meny i programmet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Jag kommer ut som vanligt...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag kommer ut som vanligt...

Hmm, den nya versionen kraschar innan den installerat klart. Får gå tillbaka till en gamma version och testa

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Hmm, den nya versionen kraschar innan den installerat klart. Får gå tillbaka till en gamma version och testa

Testat universallösningen för när saker inte fungerar som man vill?

Starta om datorn

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd

Hur uppdaterade du?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat allt och det funkar inte alls att installera längre. Kanske för att det är dåliga sektorer på disken. Får göra en installation på den andra disken som är hel. Tråkigt jobb, men tydligen enda vägen.

Som det är nu så vill det inte slutföra installationen, men det verkar som den försöker uppgradera till den senaste även om man installerar en äldre version

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

-Löst-

Löste det. Tog ner en version för offline installation av Avast och nu kraschar det inte längre

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare