Varför fungerar det inte? AOE III

Permalänk

Varför fungerar det inte? AOE III

Hej. Vet inte om denna hamnats rätt, sorry annars.

Satt och lirade lite AOE III (Complete editions) här om kvällen för skojs skull.
Blev nyfiken på hur AI'n jobbar då den alltid tycks vara rätt så effektiv.

Men blev rätt besviken när jag insåg att det enda 'fusket' som finns för AOE III är att få bort de svarta och inte hela skuggan.

Hittade på google att andra lyckats "koda" bort skuggan.

Det jag försöker med är följande:

1. Find the game.con file (NOT game.cfg) - it should be in Age of Empires 3 Trial/StartUp/game.con

2. Select it, right click on it and select properties

3. Uncheck the "Read-Only" box, then click OK

4. Make a copy of the file for backup, just in case the file gets messed up

5. open the game.con file with e.g. with notepad and then copy the following command into it (at the end of the file):

map ("alt-y", "game", "blackmap")
map ("alt-c", "game", "fog")

6. Close and save the file.

7. Now you'll be able to remove the fog in the game using "alt+y" to remove the blackmap and "alt+c" to remove the fog of war.

Problemet är bara, att det fungerar inte? och det gör mig frusterad då det verkar fungera för andra.
När jag trycker in alt i spelet så verkar det som om det redan finns något annat kodat för just alt, kan det vara de som stör?

Någon som kan ha koll på vad detta beror på eller om ska det ändras andra saker på fler ställen?

/Bengan

Permalänk
Medlem

Fungerar det för dom i den tråden?
Kanske är så att det bara fungerade i Trial och att det sedan patchades bort för att undvika just detta i multiplayer?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd återställd*

Ta inte bort starten på tråden även om du hittar en lösning på annat håll. Det är respektlöst mot de som försökt hjälpa dig här och du har en chans att hjälpa andra i framtiden om du istället delar med dig av din lösning här.