Bästa betalda VPN-tjänsten med dedikerad IP?

Permalänk
Avstängd

Bästa betalda VPN-tjänsten med dedikerad IP?

Tjena! Jag är på jakt efter den bästa betalda VPN-tjänsten (eller några av de bästa för att kunna jämföra pris) som jag kan presentera för en internetkund som jag jobbar regelbundet åt.

Kunden låter mig få arbeta i Wordpress-bloggar via en betald VPN-tjänst som heter PureVPN som tydligen ska vara den äldsta och billigaste av alla betalda VPN-tjänster som finns idag.

Samtidigt så är det en teknologisk katastrof vilket jag inte verkar vara ensam om:
- https://restoreprivacy.com/purevpn-review/
- https://thebestvpn.com/reviews/purevpn/

Det som händer är att jag ansluter via PureVPN som en VPN-anslutning direkt i Windows 10 eller via PureVPN:s egen nedladdningsbara klient. Jag får en dedikerad utländsk IP-adress som Wordpress-bloggarna är inställda på att "acceptera" så jag kan logga in och arbeta åt kunden.

Men jag kommer ändå inte ut på internet. I cmd ipconfig så ser jag rätt dedikerad IP-adress men ingen default gateway (0.0.0.0 ser jag) men VPN ska tydligen inte behöva en default gateway? Ibland fungerar det och ibland fungerar det även hos päronen som har Teila 31/8-lina, men även där fungerar det inte ibland så jag misstänker att måste vara PureVPN som VPN-tjänst som är extremt ostabilt vilket även ovanstående recensioner pekar på?

Om jag inte kan göra detta arbete varje vecka åt kunden pga. VPN-problem så får kunden överbelastning i sitt eget arbete och jag går miste om ca 500 € per månad i intäkter. Därför vill jag kunna argumentera för VARFÖR kunden borde byta, ELLER ALTERNATIVT: bara acceptera min fasta publika IP-adress som jag har fått från Bahnhof.

Kan jag argumentera för att det "är säkert" eller "lika osäkert som PureVPN är" med att låta Wordpress-bloggarna "acceptera" min fasta publika IP-adress från Bahnhof för att kunna logga in och arbeta?

Jag är nämligen trött på att det ska vara ett tärningskast om jag ska kunna jobba 4 gånger per månad, vilket är vad som krävs för 500 € intäkter från denna kund med just denna regelbundna arbetsuppgift, med detta och vill gärna kunna få kunden att byta VPN-tjänst eller bara tillåta min fasta publika IP-adress så jag slipper gråta när skiten inte bara vill fungera.

Det känns också irriterande att jag ska behöva åka med buss fram och tillbaka till päronen bara för att kolla om PureVPN fungerar där eller inte vilket då skulle bli att göra 4 ggr per månad bara för den arbetsuppgiften som sedan tar ca 2-3 timmar per gång.

Så tipsa mig gärna om bättre alternativ än PureVPN som betald VPN-tjänst ELLER hur jag kan motivera att publik fast IP-adress från Bahnhof som Wordpress-bloggarna "accepterar" (är väl nån fil som man som skriver in vilka adresser som skall godtas och vilka som skall nekas?) är minst lika säkert (eller osäkert) som en VPN-tjänst. Det är irriterande både för mig och kunden att en eller flera gånger i månaden tjata om att jag inte kan logga in och arbeta åt kunden.

Tack för alla tips och all hjälp på förväg! / AplAy.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Kan jag argumentera för att det "är säkert" eller "lika osäkert som PureVPN är" med att låta Wordpress-bloggarna "acceptera" min fasta publika IP-adress från Bahnhof för att kunna logga in och arbeta?

Ja, så är det. Såvida inte du har en VPN direkt till servern du ska arbeta på finns ingen anledning att köpa en extern tjänst. Man flyttar ju bara ändpunkten för din anslutning och betalar pengar i onödan.

Visa signatur

Här hade jag tänkt skriva ett skämt om UDP,
men var osäker på om det skulle nå fram.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Plattelöparn:

Ja, så är det. Såvida inte du har en VPN direkt till servern du ska arbeta på finns ingen anledning att köpa en extern tjänst. Man flyttar ju bara ändpunkten för din anslutning och betalar pengar i onödan.

Tack så mycket för svaret! Har skickat bild på svaret till kunden och bett denne om att visa den för sin IT-tekniker så får jag se hur det ligger till i detta fall med VPN direkt ansluten eller inte för att se vilka möjligheter som finns.

Det är ju sjukt: PureVPN verkar ha problem med läckande IP-adresser, lagring av användardata trots att de påstår inte lagra något och är även en billig skräptjänst mest. Så jag förstår inte varför någon skulle vilja använda denna mer än att komma åt landsbaserade tjänster? Jag loggar ju bara in på Wordpress-bloggar för att skriva blogginlägg.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Jag kommer att gå med ExpressVPN om det inte finns någon annan anständig vpn. men jag har också hört bra saker om andra välrenommerade vpns som strongvpn, nord, etc. Och om de är lika ansedda måste priset övervägas. Hittills uttrycker Expressvpn men väntar innan jag går vidare till alla andra nyckelfaktorer relaterade till VPN innan jag bestämmer. Men, jag undviker PureVPN på grund av IP läckage problem som nämnts ovan.

Permalänk
Medlem

Din kund hade ju kunnat säta upp en egen VPN server. Borde ju vara billigt och säkrare.