BlackPlayer Ex slutar efter en låt

Permalänk
Medlem

BlackPlayer Ex slutar efter en låt

Hej!

Har gått runt med ett problem väldigt länge nu men har bestämt mig för att försöka lösa det och har insett att jag behöver hjälp för att komma framåt.

Problemet är att när jag streamar musik i appen BlackPlayer EX från min telefon till min chromecast, som är kopplad till min tv via hdmi som i sin tur är kopplade till mitt högtalarsystem via optisk kabel så slutar musiken alltid när en låt tar slut och sedan står det bara "ingen media vald" därefter måste man välja nästa låt manuellt för att få det att fungera.

Jag har testat två olika mobiler (OnePlus 3 och OnePlus 5)
Två olika routrar (Asus och TP-Link)
5GHz och 2,4 GHz
Avaktivera batterioptimering för appen
Oändligt med uppstarter och olika versioner av mjukvara av app, router, chromecast.

När jag skippar appen och istället kör med androids inbyggda skärspegling fungerar det utan problem, men är ju lite tråkigt att min skärm syns på tv:n istället för det appen skulle visat (albumbild etc).

Tacksam för hjälp!
/b

Permalänk
Medlem

Låter snarare som ett problem med appen eller chromecasten kan jag tycka.
Pröva t.ex. https://plus.google.com/u/1/communities/116699651117862058032... vilket är bugreports för appen.

Citat:

Huawei P Smart.

When casting, I have to keep my phone screen on otherwise the casting stops at the end of the track and I just get the 'BlakPkayer' logo.

Also, even if I leave my screen on, casting plays a couple of songs then stops.

var redan skrivet av en annan med svaret

Citat:

BlackPlayer Support
Im aware of this isssue, I have the same on my S9. Working on solving it, but it might take time

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: Se där, då kan jag ju sluta mitt felsökande. Ganska märkligt att det tar så lång tid att fixa dock... Tack iaf!