Hur skall ni köpa era 20-serie kort?

Permalänk
Medlem

Hur skall ni köpa era 20-serie kort?

Vill köpa RTX 2080 när det kommer ut, och behöver verkligen få tag i det så snabbt som möjligt. Vad har ni för tips på att få tag i ett kort så fort som möjligt? Är det att köpa direkt från Nvidias hemsida? Köpa från en svensk sida som inet/webhallen/komplett osv? Eller eventuellt köpa från newegg eller amazon..

Hörde att man inte kan förbeställa korten heller.. Jag kom ihåg när jag skulle köpa 1070 när det kom ut så var de slut i en vecka innan jag kunde få tag i ett. Jag vill verkligen vara förberedd denna gången då jag måste beställa min nya dator inför mina 3D design studier som börjar om 2 veckor.

Mvh. Fabian

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

2 veckor? Vi vet väl inte ännu ens när de släpps. Om du sitter på datorn i signaturen så klarar du nog dina studier utmärkt med den till en början innan uppgraderingsdjävulen får tag i dig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ett 1060 skulle räcka till designstudier. Så som ovan skrev kan du vara helt lugn.

Permalänk
Avstängd

Lite habegär får han väl ha?

Permalänk
Medlem

Jag behöver inga råd angående vilket grafikkort jag ska välja, tack. Klart jag inte MÅSTE ha ett 2080, men jag VILL. För det andra så har jag inte längre datorn i min signatur längre då jag har sålt den. Och för det tredje så måste jag inte ha datorn inom 2 veckor prick, ville bara lägga mer tyngd på att jag behöver få tag i ett kort så fort som möjligt när det släpps då jag i nuläget sitter på en surface pro 4.

Ingen svarade på vad jag faktiskt undrade utan gick direkt till ''påhopp'' om man kan kalla det så. Men jag frågar igen.. Hur tror ni att man kan få tag på ett 20serie kort så fort som möjligt?

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt varför du ska ha en bättre dator för 3d design studior men
Häng på sidorna när korten släpps bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Vet inte riktigt varför du ska ha en bättre dator för 3d design studior men
Häng på sidorna när korten släpps bara.

Antar att du utgick från min signaturs specs. Tog bort datorn i signaturen då jag har sålt den för någon vecka sedan! Och när det gäller 3D program så som maya, zbrush mm så kan man aldrig ha för mycket

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabazo:

Jag behöver inga råd angående vilket grafikkort jag ska välja, tack. Klart jag inte MÅSTE ha ett 2080, men jag VILL. För det andra så har jag inte längre datorn i min signatur längre då jag har sålt den. Och för det tredje så måste jag inte ha datorn inom 2 veckor prick, ville bara lägga mer tyngd på att jag behöver få tag i ett kort så fort som möjligt när det släpps då jag i nuläget sitter på en surface pro 4.

Ingen svarade på vad jag faktiskt undrade utan gick direkt till ''påhopp'' om man kan kalla det så. Men jag frågar igen.. Hur tror ni att man kan få tag på ett 20serie kort så fort som möjligt?

Wow..

Jag lånar din retorik.

För det första, ingen har gjort något påhopp. För det andra, du har en dator i din signatur som flera anser duga till det du kommer att göra, att du sen sålt den är helt OMÖJLIGT att veta för oss. För det tredje, hur ska vi som läser din tråd FÖRSTÅ att du INTE behöver det om 2 veckor när du själv säger att du vill ha det till studiestart?

Låt mig nu gå on topic och svara på din undran.
Hur långt är ett snöre? Det finns inget svar. Det finns inte ens ett bekräftat datum än.

Visa signatur

i7 7700K | Gigabyte Z270 | 16gb DDR4 | GTX1070 | Samsung EVO 960 250gb

Permalänk
Medlem

För att svara på frågan i titeln: köper mitt begagnat när någon tröttnat på det och det är billigare.

Permalänk
Medlem

Det gäller att använda tangenten F5 på diverse online-butiker dagen det släpps.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av htoor:

Wow..

Jag lånar din retorik.

För det första, ingen har gjort något påhopp. För det andra, du har en dator i din signatur som flera anser duga till det du kommer att göra, att du sen sålt den är helt OMÖJLIGT att veta för oss. För det tredje, hur ska vi som läser din tråd FÖRSTÅ att du INTE behöver det om 2 veckor när du själv säger att du vill ha det till studiestart?

Låt mig nu gå on topic och svara på din undran.
Hur långt är ett snöre? Det finns inget svar. Det finns inte ens ett bekräftat datum än.

Nu när jag läste igenom det så insåg jag att det kanske kom ut lite aggressivt, ber om ursäkt.

Skrev dock att kursen börjar om 2 veckor, inte att jag var tvungen att beställa inom 2 veckor. Även om signaturen signalerar att jag har/hade en dator av den kapaciteten så var det fortfarande orelevant till frågan jag ställde. Vill bara få tips på hur andra har tänkt få tag i grafikkorten så snabbt som möjligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

Jag kommer att försöka köpa mitt som jag köpte mitt 1060.

Någon av tillverkarna kommer att dumpa priset på ett av korten så att de hamnar överst på prisjakt för att knipa ett övertag mot konkurrenterna.

GTX 1060 6gb kostar fortfarande 1k mer än vad jag köpte det för.....

Dock har jag inget behov av ett snabbare grafikkort så jag kommer troligen att avstå denna generation.

Vill du köpa ett 20-kort tidigt fär du köpa det från nvidia då 3:e parts tillverkarna får vänta ett tag innan de ordnat med egen kylare osv till försäljning.
Founders edition som de kallar dem är dock dyrare än 3:e part korten.
Om nvidia nu har samma strategi denna gång som de haft ett tag nu.

[off topic]
Ta inte bort din signatur för ngn kommentar på forumet.
Den hjälper mer än den skadar.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Jag kommer att försöka köpa mitt som jag köpte mitt 1060.

Någon av tillverkarna kommer att dumpa priset på ett av korten så att de hamnar överst på prisjakt för att knipa ett övertag mot konkurrenterna.

GTX 1060 6gb kostar fortfarande 1k mer än vad jag köpte det för.....

Dock har jag inget behov av ett snabbare grafikkort så jag kommer troligen att avstå denna generation.

Vill du köpa ett 20-kort tidigt fär du köpa det från nvidia då 3:e parts tillverkarna får vänta ett tag innan de ordnat med egen kylare osv till försäljning.
Founders edition som de kallar dem är dock dyrare än 3:e part korten.
Om nvidia nu har samma strategi denna gång som de haft ett tag nu.

[off topic]
Ta inte bort din signatur för ngn kommentar på forumet.
Den hjälper mer än den skadar.

Fick tag i ett founders 1070 från förra launchen och hade väldigt bekväma temps från den! Det ryktas ju om att Nvidia founders cards kommer ha dubbel fläkt så känns ännu mer bekvämt att gå på ett FE kort än vad det gjorde förra gången.

Det var mitt misstag från början att inte ta bort signaturen. För att inte skapa mer förvirring i framtida inlägg så tog jag bort den Men snart så kommer den tillbaka in all its glory med lite uppgraderade komponenter!

Tack för ditt svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

Förhandsbokningar för RTX 2080 ska börja imorgon (2018-08-20).

Har för mig att det var 18:00 svensk tid som Nvidias event skulle börja.
Så troligtvis går det inte att förboka något före 18:00.

Hoppas du kan härda ut 23 timmar till.

Permalänk
Medlem

Kan ju kolla på någon guide på youtube hur man köper supreme - samma princip...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Förhandsbokningar för RTX 2080 ska börja imorgon (2018-08-20).

Har för mig att det var 18:00 svensk tid som Nvidias event skulle börja.
Så troligtvis går det inte att förboka något före 18:00.

Hoppas du kan härda ut 23 timmar till.

Jodå det ska jag nog allt klara haha

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

Tar ett 2070 om priset är mänskligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI GeForce RTX 3080 | Gigabyte B550 AORUS PRO AC | Ryzen 5 5600X 3.7 GHz | 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | CL16 Kingston A2000 1TB M.2 NVMe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Castanea:

Tar ett 2070 om priset är mänskligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad innebär ett mänskligt pris?

Priserna som har presenterats hittills är höga men tänker man att man skall ha kortet i två år så är det inte så mycket pengar per dag. Mycket handlar om intresse. En del betalar gladeligen. 500+ kr per månad för att kunna följa sitt favoritlag i fotbolll t ex. Det är det få som ifrågasätter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Vet inte riktigt varför du ska ha en bättre dator för 3d design studior men
Häng på sidorna när korten släpps bara.

Han vill skryta inför sina polare...

Permalänk
Medlem

@joakim99: "Vad innebär ett mänskligt pris?"

6300-6500. Funderar på att köpa ett i USA istället men jag är nervig inför transporten tillbaka samt hur jag gör om jag behöver använda garantin.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 3080 | Gigabyte B550 AORUS PRO AC | Ryzen 5 5600X 3.7 GHz | 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | CL16 Kingston A2000 1TB M.2 NVMe

Permalänk

Börjar med att sälja min obeloånade stockholmslägenhet, tänker att jag kan äta okokta nudlar och dra en förlängningskabel från elkontakten alldeles inanför dörren på hemköp så att jag kan streama raytracad pubg på gatan tills jag betalat av resten av kortet.

Eventuellt överklocka när ute tempen börjar närma sig minusgraderna.

Jag köper all hårdvara på webhallen för jag har en 2X experience achivement där som gör att min avatar får nya kläder på deras sida.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag varit ute efter en ny dator sedan 2014 med en dator från 2009, så tänkte jag vänta tills 2070 släpps, men ett pris över 6000 kr är ointressant. Har ett GTX460 i nuläget.
Trodde även att det inte skulle dröja till okt/nov innan de släpps och att svenska återförsäljare skulle våga sätta pris på kortet och inte fega ur.
Så i nuläget funderar jag på att skaffa ett 1070-kort istället.