Permalänk
Avstängd

Köpa sökord?

Efter den senaste tidens bilbränder har Moderaterna köpt Google-annonser kring ämnet.

Det innebär att den som googlar på ”bilbränder” dirigeras till partiets hemsida.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLjyQ4/efter-brandvagen-...

Hur gör man det?

Permalänk
Medlem

Sen när blir man dirigerad när man googlar något? Ingen använder helt ärligt 'Jag har tur' heller för den delen.

Permalänk
Medlem

Jag förstår faktiskt inte helt vad du menar! Jag försöker att reproducera det eftersom jag blev nyfiken. Men för mig kommer nyheter om bilbränder upp (som jag förväntar mig att det ska)!

Permalänk
Medlem

Får inget resultat som leder till moderaterna. Däremot längst upp kommer det upp Aftonbladet som länkas i första inlägget.

Fake news?

Permalänk
Medlem

är det inte bara SEO?

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Undie:

Sen när blir man dirigerad när man googlar något? Ingen använder helt ärligt 'Jag har tur' heller för den delen.

Läste du länken?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Forsgren:

Jag förstår faktiskt inte helt vad du menar! Jag försöker att reproducera det eftersom jag blev nyfiken. Men för mig kommer nyheter om bilbränder upp (som jag förväntar mig att det ska)!

Kan förklara varför du inte förstod vad jag skrev. Du glömde eller sket i att läsa länken. JAg har citerat en liten del av artikeln. Läs det så kommer du förstå... Eller så kommer du inte förstå...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wargreymon:

Får inget resultat som leder till moderaterna. Däremot längst upp kommer det upp Aftonbladet som länkas i första inlägget.

Fake news?

Vet inte. Känns så men ändå inte... Idag lär det vara möjligt med allt. Köpa sökordet för swecklockers så kanske man dirigeras till Miljöpartiet...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av korbevel:

är det inte bara SEO?

I min värld är det så men aftonbladet ser det annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidalism:

Läste du länken?

Vad vill du komma fram till?
Att det står Den som googlar ”bilbränder” ser sedan några dagar tillbaka annonser för Moderaternas sajt?

Det är inte det jag anmärkte på om du läste min kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidalism:

Kan förklara varför du inte förstod vad jag skrev. Du glömde eller sket i att läsa länken. JAg har citerat en liten del av artikeln. Läs det så kommer du förstå... Eller så kommer du inte förstå...

Jag läste länken och det du skrev. Men jag blev inte dirigerad till en annan sida när jag googlade bilbränder. Inte heller fick jag upp något om Moderaterna när jag googlade bilbränder. Det är just därför jag frågade.

Det känns du gick väldigt mycket på offensiven. Jag menade inget illa, som jag skrev var jag nyfiken av det du länkade. Kanske är sent och jag är trött, men lyckas inte faktiskt!

Men som någon annan skrev, om det är annonser så är det väl bara SEO.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Undie:

Vad vill du komma fram till?
Att det står Den som googlar ”bilbränder” ser sedan några dagar tillbaka annonser för Moderaternas sajt?

Det är inte det jag anmärkte på om du läste min kommentar.

Mår du dåligt på något sätt? Vad är du inte förstår, du har för fan en en länk till aftonbladet där det står. Tror du det är jag som knopat ihop något påhitte?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Forsgren:

Jag läste länken och det du skrev. Men jag blev inte dirigerad till en annan sida när jag googlade bilbränder. Inte heller fick jag upp något om Moderaterna när jag googlade bilbränder. Det är just därför jag frågade.

Det känns du gick väldigt mycket på offensiven. Jag menade inget illa, som jag skrev var jag nyfiken av det du länkade. Kanske är sent och jag är trött, men lyckas inte faktiskt!

Men som någon annan skrev, om det är annonser så är det väl bara SEO.

Klockan är mycket för vissa. Bäst att avsluta här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidalism:

Mår du dåligt på något sätt? Vad är du inte förstår, du har för fan en en länk till aftonbladet där det står. Tror du det är jag som knopat ihop något påhitte?

Du verkar ha svårigheter med att förstå samt bete dig med vanligt hyfs så jag ger upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Undie:

Sen när blir man dirigerad när man googlar något? Ingen använder helt ärligt 'Jag har tur' heller för den delen.

Skrivet av Undie:

Du verkar ha svårigheter med att förstå samt bete dig med vanligt hyfs så jag ger upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, vi ser vem som har svårigheter.

Permalänk
Medlem

Den visar ju i videon på sidan att det är en ANNONS som visas i google resultaten.

Detta åstadkommer du med AdWords

Permalänk
Medlem

Går det att köpa sökordet "vidalism" och sen dirigera till http://www.vett-och-etikett.com ? 🤔

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §1*

Tråd låst tack vara en tråkig och otrevlig ton.

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...