Permalänk
Medlem

Tankar på ny luftkylare till min 5930k

Hej!
Tänkte höra efter om vad ni skulle rekommendera för CPU-kylare till min 5930k? (Socket 2011-3)

Endast luftkylare är intressant, gärna någon som även tål överklockning. Har letat febrilt men hittar inte många som passar denna socket, givetvis beroende på prisklass.
Hade tänkt mig pris upp mot ~550kr, kan gå över om ni kan motivera mig. Länge sedan jag köpte komponenter så väldigt dålig koll om andra socklar har samma hålmönster eller ej.

Gärna på Inet eller Netonnet.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Hej!
Tänkte höra efter om vad ni skulle rekommendera för CPU-kylare till min 5930k? (Socket 2011-3)

Endast luftkylare är intressant, gärna någon som även tål överklockning. Har letat febrilt men hittar inte många som passar denna socket, givetvis beroende på prisklass.
Hade tänkt mig pris upp mot ~550kr, kan gå över om ni kan motivera mig. Länge sedan jag köpte komponenter så väldigt dålig koll om andra socklar har samma hålmönster eller ej.

Gärna på Inet eller Netonnet.

Noctua DH15, kör det till min 5820k som tuffar på i 4.6Ghz. Nåt som mest 72c i sommar värmen när jag spelat spel som Battlefield.
för runt 550kr vet jag inte om det finns så mycket som klarar av dessa.
Edit: tror en DH15 är det bästa alternativet eller något i liknande storlek, vet inte om så mycket mindre kylare klarar av att kyla dessa Processorer, dock aldrig provat men ser ju vad för temps jag får med min i mitt Cosmos 2

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon luftkylare i den prisklassen som duger. Jag skulle rekommendera Thermalright Le Grand Macho, helt annan prisklass dock.

Permalänk
Medlem

@ExcZist
@Larsioni

Tack för svar.
Misstänkte nästan det Får bli att köpa en Noctua eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.