Coolermaster Storm trooper/stryker: Köra 6 st + fläktar med den inbyggda fläktkontrollen

Permalänk

Coolermaster Storm trooper/stryker: Köra 6 st + fläktar med den inbyggda fläktkontrollen

Tjo.
Jag vet inte om detta tillhör denna forumdel. Annars så kan någon moderator vara snäll att flytta tråden till rätt forumdel
Jag har ett Coolermaster Storm Trooper (Svart med glasruta) (Storm stryker är vit) men annars så är dom nästan helt identiska.

Redan när jag köpte chassit och den CPU:N jag hade då så köpte jag även Coolermaster hyper 212 evo. Fungerade utmärkt.
Sen så kollade jag in cmstore.eu där man kan köpa extra saker och reservdelar till chassit.
Lite forskning så visade det sig att dom lysande chassifläktarna var mer effektiva på cpu kylaren, så jag köpte en tredje "hårddisksbur" för att få in en tredje fläkt i fronten och 2 fläktar till kylaren.

Nu till saken. Jag har 6 fläktar anslutna till kontrollen i fronten på chassit men jag vet inte hur mycket jag vågar belasta kontrollen. Coolermaster rekommenderar MAX 4 fläktar.
Man kan lösa det med en enkel Y-kontakt men jag tror inte fläktkontrollen orkar så mycket mer.
Finns det något relä eller något som jag kan använda mig av?
Jag vill inte ha någon kontroller på fronten då alla platser är upptagna. USB (intern) kontroller vill jag heller inte ha då jag anser att då kan jag använda moderkortets fläktstyrning.

Öppen för förslag.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk

Funkar en till fläkthub?

Om fläktkontrollen har pwm kanske du kan skaffa en fläkthub som den här:

https://www.inet.se/produkt/5320578/deepcool-fh-10-flakthubb?...

Då kan du koppla in 10 fläktar till!