Windows 10 ENERGIALTERNATIV?

Permalänk

Windows 10 ENERGIALTERNATIV?

Har ställt in att skärmen ska slockna efter 20 min och hdd aldrig både på användare och admin! Ändå när jag loggar ut från min användare så slocknar skärmen lätt inom 5 min!!!

Var hittar man den inställningen?

Känns som att Windows 10 inte bryr sig om mina inställningar. Jag har klickat på verkställ.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Energispar Windows 10 Pro?

Har ställt in att skärmen ska slockna efter 20 minuter och att de fysiska diskarna ska stanna vid 2 timmar men upplever att allt detta ändå stängs av kanske redan efter 10 min!

Är det någon mer inställning jag har missat eller?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Inaktiv

Eftersom ingen är inloggad bör den gå efter en standardprofil?

Om jag startar datorn och inte loggar in släcks skärmen ganska omgående. Standard på min är 1m skärmsläckare, 20m skärm och energisparläge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon39592:

Eftersom ingen är inloggad bör den gå efter en standardprofil?

Om jag startar datorn och inte loggar in släcks skärmen ganska omgående. Standard på min är 1m skärmsläckare, 20m skärm och energisparläge.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur ändrar man den standardprofilen?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av swenorth1:

Hur ändrar man den standardprofilen?

Det har jag aldrig funderat på då jag inte haft behov, men varför loggar du ut? Lås datorn istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför ska skärmen vara på när du är utloggad?

Permalänk
Inaktiv

**Trådar sammanfogade, då det inte är tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne: se vidare reglerna §3.3 https://www.sweclockers.com/forum/regler#3 //mod **