Nvidia Geforce RTX 2080 Ti och RTX 2080 får grafikkretsarna TU102 respektive TU104

Permalänk
Medlem
Skrivet av poisedfire:

11 GB vram? erhm.. mitt 1080 ti slår i vramet hela tiden så hade behöfts minst 16 gb Vram annars är det knappst lönt att upgradera, är vramet som blir "bottleneck" på kortet snabbst inte själva gpu´n. tråkigt blir inget kör för min del tilsl dom kan leverera ett mer framtids hållbart kort.

Vad spelar du där 11GB VRAM slår i väggen innan något annat?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Wizbro:

Jajamen, spelar liksom du ungefär tre titlar i taget. I detta fall skulle samtliga av dessa dra fördel av bättre grafikdel! Spelar i 3440x1440 som du nämnde, vilket inte alltid är så lätt att driva i 100 fps.

Samma här(upplösning) och mitt GTX970 lider rätt så rejält, haha. Själv uppgraderar jag i alla fall då jag främst är ganska desperat(så pass att det tragiskt nog blivit att jag vant mig vid 30FPS så pass att det känns naturligt...)

Permalänk

@ClintBeastwood: 4 skärmar i 4k uplösning spelar med en bara dom andra har jag som arbets skärmar, spel som fallout 4 specielt med högre texturer eller mod ligger på 10.9 gb alltid i visa fall så vill den gå över 11GB och då sjunker prestandan från stabila 60 fps till typ 5 fps o måste sänka texturerna från ultra till high för att ha en bra spel upplevelse , vilket man inte vill göra med ett sånt grafikkort. star citizen,metro redux 2033 last light med high texsture pack, hunt showdown, ark survival evolved, dishonored 2 med high texture pack, bara några få. vad spelen kräver i vram går uppåt hela tiden därför kan man inte stanna kvar på samma mängd i mer än en generation, är ganska avgörande för oss som utnyttjar såna entusiast kort till max. många nya kommande spel kommer ha 8k textur packet för att få en snyggare 4k uplevelse så dom 11gben räcker inte långt i 4k ultra settings. 1080 ti´s gpu är ganska pigg faktiskt i 4k ultra settings specielt med bra OC den nya kommer vara ett riktigt monster, ska bli incessant att se vad den går för.

Permalänk
Medlem

Nästan 10h kvar...

Spänningen är olidlig!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av poisedfire:

@ClintBeastwood: 4 skärmar i 4k uplösning spelar med en bara dom andra har jag som arbets skärmar, spel som fallout 4 specielt med högre texturer eller mod ligger på 10.9 gb alltid i visa fall så vill den gå över 11GB och då sjunker prestandan från stabila 60 fps till typ 5 fps o måste sänka texturerna från ultra till high för att ha en bra spel upplevelse , vilket man inte vill göra med ett sånt grafikkort. star citizen,metro redux 2033 last light med high texsture pack, hunt showdown, ark survival evolved, dishonored 2 med high texture pack, bara några få. vad spelen kräver i vram går uppåt hela tiden därför kan man inte stanna kvar på samma mängd i mer än en generation, är ganska avgörande för oss som utnyttjar såna entusiast kort till max. många nya kommande spel kommer ha 8k textur packet för att få en snyggare 4k uplevelse så dom 11gben räcker inte långt i 4k ultra settings. 1080 ti´s gpu är ganska pigg faktiskt i 4k ultra settings specielt med bra OC den nya kommer vara ett riktigt monster, ska bli incessant att se vad den går för.

Dessa texturpaket tenderar att vara ett extremt slöseri med resurser så det är inte rimligt att dra några slutsatser från det.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om tredjepartskorten?

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Om inte 2080 TI är som man har tänkt sig så är det väl bara att lämna tillbaka? De lovade ju en prestanda på 5stycken 1080ti? ^^

Permalänk
Medlem

Var ni först ut med den här nyheten @Jacob?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.