Hörlursadapter eller förgrening

Permalänk

Hörlursadapter eller förgrening

Tja!

Har ett par Sony MDR-XB950B1 som jag använder med blåtand till min telefon, allt fungerar ju kanon där. Men skulle vilja använda dessa till min laptop när jag spelar.

När jag ansluter lurarna via blåtand till datorn kommer det upp två enheter, en som heter stereo och en som heter handsfree. Mitt problem är att om jag spelar något spel och vill prata i tex skype med vänner så måste jag använda handsfree läget, vilket innebär okey ljud i Skype men ljudet i spel blir fruktansvärt dåligt.

Switchar jag över till Stereo-läget låter de riktigt bra i spel men då hör jag ingen i Skype.

Min fundering är om det går att använda kabel istället? Är med en 3.5mm kontakt till lurarna men den är kombinerad mic/ljud, min dator har separata 3.5mm för detta. Så jag får bara ljud i höger element och ingen mic.

Finns det någon splitter eller liknande som delar upp "envägs" kabeln från headsetet så jag får två stycken 3.5mm kablar? En för mic och en för ljud.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Ok! det är såpass simpelt? Fast du menar en sån här då?

https://www.teknikmagasinet.se/produkter/hemteknik/kablar-kon...

Den du länkat är tvärtom mot det jag vill.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

@SimpanDirr: Så simpelt är det, att jag inte länkade rätt får väl skyllas på fredag kväll, rätt trött och alkohol.
Med viss reservation för att det finns två olika standards; iPhone och android har olika konfiguration, kolla med återförsäljaren att du kan byta om den inte funkar som tänkt.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.