Nvidia Geforce GTX 2060 prestandatestas i 3DMark – presterar i klass med GTX 1080

Permalänk
Medlem

mjölk mtx

Med så här låga prestanda ökningar så är det 1080p 60hz skärmar & PS4 VR som gäller ett par år till, Tack Nvidia hoppas ni har det roligt i eran fantasivärld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blobster:

Med så här låga prestanda ökningar så är det 1080p 60hz skärmar & PS4 VR som gäller ett par år till, Tack Nvidia hoppas ni har det roligt i eran fantasivärld.

Nja om utvecklare kunde optimera grafikkorten som Nintendo gör för sina konsoler så skulle vi kunna köra högsta grafiken på 4K med ett amd 480

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blobster:

Med så här låga prestanda ökningar så är det 1080p 60hz skärmar & PS4 VR som gäller ett par år till, Tack Nvidia hoppas ni har det roligt i eran fantasivärld.

Lågt? Ett 1080 är ju typ i lågkant 50+% bättre än en 1060 hur är det en låg prestanda ökning? Vad kräver du? Tiodubbla?

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig om referens ligger ovanför 4000kr strecket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blobster:

Med så här låga prestanda ökningar så är det 1080p 60hz skärmar & PS4 VR som gäller ett par år till, Tack Nvidia hoppas ni har det roligt i eran fantasivärld.

Det går nog köra både 1440p och 4k på ett 1080/2060kort så länge man inte drar upp alla inställningar till max skulle jag tro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Gissar på ett pris mellan 5000-5500kr (450-500 USD) för 2060, GTX 1080 kommer nog vara aktuellt länge framöver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Räcker det inte med 5gb, eller när agerar det som flaskhals?

Skickades från m.sweclockers.com

När du använder mer textur typ som 4k på högsta inställningen så blir vram fullt å då börja det lagga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gugg305:

När du använder mer textur typ som 4k på högsta inställningen så blir vram fullt å då börja det lagga.

Såg dessa artikel om VRAM usage.

https://www.gamingscan.com/how-much-vram-do-i-need/
https://www.techspot.com/article/1600-far-cry-5-benchmarks/pa...

5GB kommer nog ligga på gränsen.
Vet inte om dx11 och dx12 tar lika mycket plats i vram?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

5GB kommer nog ligga på gränsen.

När då? FC5 är inte särskilt representativt för VRAM-användningen i spel och de som har ett 2060 kommer knappast sitta och spela i 4K heller, så de kommer garanterat att klara sig med 5 GB VRAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

När då? FC5 är inte särskilt representativt för VRAM-användningen i spel och de som har ett 2060 kommer knappast sitta och spela i 4K heller, så de kommer garanterat att klara sig med 5 GB VRAM.

Ja ett 2060 är nog inte optimalt för 4k. 40 fps borde den klara kan jag tycka. Fast 60 fps är ju att föredra.
Intressant är att det skiljer 30-45 ish% i fps mellan 1440 och 2160.

Har du en 1440 skärm och vill köra i 60-100 fps är kanske detta kort ett bra köp.

Får se vad benchmarkings säger vid release. Om den nu presterar som en 1080?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Ja ett 2060 är nog inte optimalt för 4k. 40 fps borde den klara kan jag tycka. Fast 60 fps är ju att föredra.
Intressant är att det skiljer 30-45 ish% i fps mellan 1440 och 2160.

2160p har 225% fler pixlar än 1440p, vilket det inte verkar som när man ser beteckningarna.

Skrivet av kotz:

Har du en 1440 skärm och vill köra i 60-100 fps är kanske detta kort ett bra köp.

Får se vad benchmarkings säger vid release. Om den nu presterar som en 1080?

Det skulle inte förvåna mig om det presterade som ett 1080 i många fall. Samtidigt är det ju ofta så när man tittar i mellanklassen att korten är ganska lika varandra hårdvarumässigt, och att man får betala för högre binnade kretsar samt högre minnesmängder. 5 GB är ju säkert ett val man har gjort för att segmentera kortet "rätt", vilket antagligen innebär att det klarar sig bra med den mängden för den prestanda man kan förvänta sig ur kortet beträffande höga upplösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Funkat hur länge som helst och är inga som helst problem ta dom poäng av översätta till % till spel.
Brukar också använda BF då det maxar ens kort.

@Magma86
Se post ovan jag citera så ser du.

Ok, tack.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

@Masyve: Vad är NV link? Oo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zitoc:

@Masyve: Vad är NV link? Oo

Länken de använder för Quadro-korten. Företags-SLI typ fast inte riktigt.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Masyve:

är den effektiv för gaming? Har förbokat 2x 2080ti typ.. så därför jag frågar -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zitoc:

@Masyve:

är den effektiv för gaming? Har förbokat 2x 2080ti typ.. så därför jag frågar -_-

Japp, samma sak som SLI eller bättre på en del sätt! Vad i helv ska du spela med två 2080Ti? 4k surround?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Masyve:

har 3440x1440 skärm.. vill ha 100+ fps i ultra settings.. helt enkelt..