Philips Brilliance bdm3270qp2 till PS4?

Permalänk
Medlem

Philips Brilliance bdm3270qp2 till PS4?

Hej!

Sitter och letar efter en ny datorskärm som även kommer att användas som skärm till min vanliga PS4 (alltså inte Pro). Jag spelar inte spel som kräver blixtsnabb respons utan spelar mer storyspel, The Last of Us och Wolfenstein till exempel. Philips Brilliance bdm3270qp2 verkar vara en skärm som hade passat mig i smaken rent designmässigt och storleksmässigt. Jag läste ett test på Sweclockers hemsida om just denna skärm, där dem skrev att "total fördröjning, Display lag, är kring 30 ms". Är detta en acceptabel fördröjning med tanke på min spelsmak, eller kommer det att vara märkbar fördröjning som kommer sinka upplevelsen? Undrar också ifall det kommer att se bra ut att spela med en PS4 på en 1440p-skärm?

Tacksam för svar!

Permalänk
Bildexpert 📺

@albalb: 30 ms är som spelläget på en typisk TV. Vad som är problematisk latens är en smaksak och jag skulle säga att med din spelkälla och den typ av spel du spelar så är det vanligtvis inget hinder för dig. Mycket beror förstås på vad man kör på innan. Även om man tänker på latenser i absoluta termer (30 ms är sämre än 20 ms etc.) handlar det mer om vad man är van vid sedan tidigare.

Att skala PS4 till 2560x1440 behöver inte nödvändigtvis vara problematisk då spel kan renderas i lägre upplösning än vad som skickas ut. Dock vill du undvika dubbla skalningar. Kan PS4:n skicka ut 2560x1440 (har själv ingen möjlighet att kolla detta) lär det underlätta.

Men jag tror återigen att mycket hänger på vad man jämför. Den som kört PC-spel renderade i 1920x1080 på en 1920x1080-skärm brukar tycka konsolspel är ganska pixliga och smetiga överlag. För dig som kört kanske enbart PS4 brukar det inte vara lika besvärande.

Permalänk
Medlem

Sist jag provade koppla min PS4 till en 32" 1440p skärm så blev det 1920x1080 i mitten på skärmen, med tjock svart kant runtom.
Skalade jag upp med skärminställningar så blev det väldigt grynigt/suddigt.
Kom fram till att PS4 inte stödjer 1440p.
Vet ej om detta är ändrat. Har för mig att jag läst att Xbox One lagt till stöd för 1440.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken