Sweclockers marknad till Google Assistens?

Permalänk
Medlem

Sweclockers marknad till Google Assistens?

Skulle ni kunna dra igång
http://console.api.ai och skapa action to Google script så man kan följa se om de kommer in nya artiklar i marknaden direkt via Google Assistansen?

Skulle vara nice med Prata med Sweclockers
Sedan kunna fråga om de har kommit in något nytt på marknaden de senaste 3 timmara så man kan checka den även på GÅ

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UMJ:

Skulle ni kunna dra igång
http://console.api.ai och skapa action to Google script så man kan följa se om de kommer in nya artiklar i marknaden direkt via Google Assistansen?

Skulle vara nice med Prata med Sweclockers
Sedan kunna fråga om de har kommit in något nytt på marknaden de senaste 3 timmara så man kan checka den även på GÅ

Hej,

Tack för din feedback.
Det finns inga planer på att göra en integration till Google Assistens just nu, men jag tar det med mig och kollar på vad det skulle innebära att implementera.
Tills vidare får jag hänvisa till alternativa lösningar, kanske det går att knåpa ihop något på vår befintliga RSS lösning?

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Hej,

Tack för din feedback.
Det finns inga planer på att göra en integration till Google Assistens just nu, men jag tar det med mig och kollar på vad det skulle innebära att implementera.
Tills vidare får jag hänvisa till alternativa lösningar, kanske det går att knåpa ihop något på vår befintliga RSS lösning?

Mvh // Anton

All information som finns på Action on Google man sätter upp kommandon som man kan begära, sedan skickas den tillbaka till er script som sedan genererar svar utifrån en databas.

Så låt säga typ man säger

Okej Google Prata med Sweclockers
Sedan har ni kommandon typ
Visa de senaste produkterna i marknaden
Har jag några missade meddelanden

och så vidare så när en person säger

Visa de senaste produkterna i marknaden

så får ni anrop till er sedan utifrån eran databas skickar tillbaka ett svar till anropet så listas de produkterna rätt simpelt faktiskt. De är som hantera nästan vilken API som helst med Callback funktioner.

Om Sweclockers hade ett öppet API så skulle jag ha satt upp den själv.

Google Home Mini, Home, Home Max kan inte visa något då de saknar display

Klarar ni sätta upp en RSS så har ni datan som ni bara skickar utifrån de anrop ni sätter upp.

Ni programmerare vilka svar och utifrån svaren skickar ni den realativa datan.

Om ni kollar på ICA typ

https://assistant.google.com/services/a/uid/000000c0aeb1299c?...

Då har de förprogrammerad vad som den svarar till för kommandon vilket är

Be ica att lägga till (vilket vara som helst ) till min inköpslista
Fråga ICA vad jag har på min lista
Fråga ICA vad jag ska äta till middag
Prata med ICA

Dessa är de kommandon som ICA tillåter oss att fråga via Google Assistans.

Så när man frågar ICA vad jag har på min lista

Så kommer de visa alla varor som finns tillagda på min inköpslista detta görs utifrån att jag har bundit mitt ICA konto med Assistansen första gången.

Så när jag ställer frågan så listar de bara varor jag har lagt till