Permalänk

Kan inte spela spel (krashar)

Fick hem datorn igår av inet som skulle bygga den. Felet är när jag startar spelen kommer det upp att jag ska ladda ner något i app store. Sedan klickar jag bort det sen allt bara krashar. Om någon vet felet snälla hjälp

Visa signatur

Grafikkort: 1070 ti. Processor: Ryzen 7 1800x. Moderkort: Asus Prime b350-plus. Ram: 16gb 2400mhz. Nätaggregat: Fractal design 600w. Kylare: Cryorig h7 quad lumi. Chassi: Phanteks Eclipse p400s tempered glass. SSD: 250GB Samsung M.2. Hårddisk: 2TB seagate barracuda. Operativsystem: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

Det hade hjälpt om du var lite mer specifik än "ladda ner något".

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

@Naga: Fortnite då

Visa signatur

Grafikkort: 1070 ti. Processor: Ryzen 7 1800x. Moderkort: Asus Prime b350-plus. Ram: 16gb 2400mhz. Nätaggregat: Fractal design 600w. Kylare: Cryorig h7 quad lumi. Chassi: Phanteks Eclipse p400s tempered glass. SSD: 250GB Samsung M.2. Hårddisk: 2TB seagate barracuda. Operativsystem: Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

@Detvardyrt: Vad är det windows vill att du ska ladda ner i storen? Varför gör du inte det?

Permalänk
Medlem

Ett tips, var tydligare när du ska förklara dina problem. Hur ska vi kunna annars försöka hjälpa dig

Permalänk

@PsyCor: Windows vill att jag ska ladda ner någon gaming overlay från microsoft store

Visa signatur

Grafikkort: 1070 ti. Processor: Ryzen 7 1800x. Moderkort: Asus Prime b350-plus. Ram: 16gb 2400mhz. Nätaggregat: Fractal design 600w. Kylare: Cryorig h7 quad lumi. Chassi: Phanteks Eclipse p400s tempered glass. SSD: 250GB Samsung M.2. Hårddisk: 2TB seagate barracuda. Operativsystem: Windows 10 Home

Permalänk

@PsyCor: Det finns inget som heter så i app store

Visa signatur

Grafikkort: 1070 ti. Processor: Ryzen 7 1800x. Moderkort: Asus Prime b350-plus. Ram: 16gb 2400mhz. Nätaggregat: Fractal design 600w. Kylare: Cryorig h7 quad lumi. Chassi: Phanteks Eclipse p400s tempered glass. SSD: 250GB Samsung M.2. Hårddisk: 2TB seagate barracuda. Operativsystem: Windows 10 Home

Permalänk
Inaktiv

Till att börja med, har du alla de senaste drivrutinerna installerade?
Ser alla temperaturer bra ut?
Har du låtit Windows köra alla uppdateringar så inte det ligger och tuggar i bakgrunden?
Har du uppdaterat ditt Bios till senaste versionen?
Om du inte har byggt datorn själv är det god idé att du öppnar lådan och se till så nån kabel har lossnat eller sitter löst, detta kan hända under transporter med mycket vibrationer. Snurrar alla fläktar?

Permalänk

@anon179202: Jag har alla drivrutinerna installerade, och alla fläktar snurrar bra.

Visa signatur

Grafikkort: 1070 ti. Processor: Ryzen 7 1800x. Moderkort: Asus Prime b350-plus. Ram: 16gb 2400mhz. Nätaggregat: Fractal design 600w. Kylare: Cryorig h7 quad lumi. Chassi: Phanteks Eclipse p400s tempered glass. SSD: 250GB Samsung M.2. Hårddisk: 2TB seagate barracuda. Operativsystem: Windows 10 Home

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Detvardyrt:

@Clawfinger6: Jag har alla drivrutinerna installerade, och alla fläktar snurrar bra.

Är det när du ska ladda ner eller när du ska starta spelet det kraschar?
Exakt när kraschar det? Vad händer? Fryser hela datorn så du måste hålla in resetknappen med en omstart?
Vi behöver lite info här.

Permalänk

@anon179202: Det krashar när jag startar det och det kommer up att du måste ladda ner (ms-gamingoverlay) för att kunna spela. Sen krashar det bara

Visa signatur

Grafikkort: 1070 ti. Processor: Ryzen 7 1800x. Moderkort: Asus Prime b350-plus. Ram: 16gb 2400mhz. Nätaggregat: Fractal design 600w. Kylare: Cryorig h7 quad lumi. Chassi: Phanteks Eclipse p400s tempered glass. SSD: 250GB Samsung M.2. Hårddisk: 2TB seagate barracuda. Operativsystem: Windows 10 Home

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Detvardyrt:

@Clawfinger6: Det krashar när jag startar det och det kommer up att du måste ladda ner (ms-gamingoverlay) för att kunna spela. Sen krashar det bara

Har googlat lite på detta nu och det finns mängder med trådar om krascher hit och dit.
Har tre saker du kan göra..

Du kan öppna tjänster och kolla så alla fem Xbox tjänster är igång( har tydligen med det att göra.) Sätt dom alla på 'automatiskt' och starta om.
Sen du kan även prova köra Powershell, högerklicka och kör som admin och klistra in

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}

Tryck sedan Enter.

Tredje är att, för att spelet ska funka utan krascher köra Nvidia drivare 387.92
Du kan med fördel rensa ut den gamla drivaren med DDU först.