Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011

Defekt EK Supremacy EVO?

Skulle rengöra mitt vattenblock som jag köpte runt jul när jag noterade att det såg lite skumt ut gentemot vad jag sett i recensioner samt i instruktionsboken. Den stora kanalen som går runt om de små räfflade kanalerna i mitten går nämligen inte hela vägen runt, vilket jag tror det ska göra. Här är den:

Dold text

Kommer att kontakta EKWB om detta men ville bara kika om någon kunde säga direkt om den är defekt eller ej!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Du behöver lägga in länken direkt till bilden https://i.imgur.com/JoILmFA.jpg

Aldrig sett någon sån där variant heller, men kanske är något nytt man missat haha

Dold text

Intel Core i7-4790k 4.7GHz / Asus Maximus VII Ranger / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 EVO 500GB / Fractal Design Define S / custom loop / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Audio Technica AT2020USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Naga:

Du behöver lägga in länken direkt till bilden https://i.imgur.com/JoILmFA.jpg

Aldrig sett någon sån där variant heller, men kanske är något nytt man missat haha

Ah, right, genius ...

Ja jag tänkte också att det kanske är en ny variant, men det känns oerhört underligt att de plötsligt skulle komma fram till att det är bra att blockera vattenflödet ganska markant.

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

@SimpLar: Mitt block ser inte ut så där utan har sin stora kanal hela vägen runt. Tippar på att du bara kontaktar och får ny omgående.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av DavidtheDoom:

@SimpLar: Mitt block ser inte ut så där utan har sin stora kanal hela vägen runt. Tippar på att du bara kontaktar och får ny omgående.

Sagt och gjort, tack för feedbacken. Lite synd att inte få ihop min dator idag, men samtidigt är det ju bra att jag upptäckte det. Kan just ha besparat mig själv en delid om jag får lite bättre temps med en korrekt svarvad bas i blocket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011

@Naga @DavidtheDoom Fick svar från EKWB redan (på lördag kväll???), och basplattan är inte defekt! Tydligen så är det en liten justering de gjort på den sedan release bara. Givetvis inte reflekterad i instruktionsboken, varför jag var så förvirrad.

Skönt att slippa behöva skicka tillbaka den, trist att jag nu faktiskt måste ta mig i kragen och delidda min stekheta processor för att kunna överklocka som jag vill.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

@SimpLar:
Det här är en personlig observation efter att ha tittat på din bild:

Kan ju tycka att det är lite märkligt att fenorna på mitten ser ut att göra mindre nytta än dom övriga, men jag vet ju inte hur en cpu ser ut invändigt och vart kylan behövs mest.

AMD K6-III 450, XFX 7950GT 512mb 550M, 64MB Ram, Nåt msi-kort.
Används för korsord online, och harpan.