MSI GE73VR eller annan med GTX 1070 Budget runt 18k

Permalänk
Medlem

MSI GE73VR eller annan med GTX 1070 Budget runt 18k

Har haft en MacBook Pro för vanlig användning i soffan och en stationär speldator i ett eget rum men nu är båda för gamla och behöver bytas ut.

Ny MacBook Pro 15" som jag har idag skulle gå på 30k och sen en speldator på det så blir det 15-17k till.
Grejen är att jag sällan får ro eller tid att gå iväg och sätta mig vid speldatorn så jag tänkte kombinera till en gaminglaptop och behålla skärm, mus och tangentbord i spelrummet så om jag vill kan jag koppla in det.

Har tittat på MSI GE73VR

Jag är bara lite tveksam till att det är en I7-7700HQ och jag helst hade velat ha åttonde generationen men då sticker priset iväg rätt rejält.

Är MSI GE73VR en vettig dator eller borde jag titta på något annat?

Permalänk
Medlem

Varför har du en dyr laptop för casual soffa användande ?
Har du en stationär redan kan du ju bara uppdAtera det nödvändig? Behålla chassi, psu. Blir inte så dyrt.

Hade hellre funderat lite mer över ditt casual val. Behöver du verkligen en påkostad MacBook? Finns prisvärda ,macbook alternativ också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den stationära är en Phenom 2 nånting, DDR3 ram med ett ATI 5890 (har jag för mig) så visst jag kan behålla chassit och PSUn och nån gammal ssd för lagring men resten behöver bytas ut och att byta ut allt och sen ändå skaffa en duglig bärbar blir ju dyrare än att skaffa en vettig bärbar som går att koppla till min sparade kringutrustning.