Thermaltake Level 20 GT är premiumchassi med stora expansionsmöjligheter

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake Level 20 GT är premiumchassi med stora expansionsmöjligheter

På chassimarknaden är härdat glas en ihållande trend och Thermaltake släpper nu en datorlåda med fyra glaspaneler och utrymme för radiatorer, lagring och fläktar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

3000:- är lite magstarkt för ett chassi, men det ser ju rätt lovande ut. Kan tänka mig att bygga nästa rigg i denna.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

3000:- är lite magstarkt för ett chassi, men det ser ju rätt lovande ut. Kan tänka mig att bygga nästa rigg i denna.

Jag är mycket nöjd med mitt Cosmos 2 som kostade över 3000:- kr
Edit: chassit ser najs ut men inget jag själv skulle vilja ha hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Jag är mycket nöjd med mitt Cosmos 2 som kostade över 3000:- kr
Edit: chassit ser najs ut men inget jag själv skulle vilja ha hehe

Cosmos II är ett riktigt UFO!
Jag hade det själv ett tag, men det var dels alldeles för stort och hade ett utseende som gjorde det svårt att få att passa in då datorn står i Vardagsrummet. Sedan lät det rätt mycket om den även med fancontroller på lägsta hastighet.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

För stort för min smak och behov. Aningen dyrt också.
En mindre variant kan helt klart vara intressant.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

3000 för ett chassi i sig är inte mycket om man får det man betalar för, men det får ju gärna vara snyggt också! Gillar inte designen på detta torn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm, jag är på jakt efter något nytt, kraven är plats för 420 radiator och vertikal gpumontering, men jag är lätt skeptisk till färgen, skulle gärna se det i vitt personligen, de grå inslagen tilltalar inte mig personligen. ska titta efter en recension på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Cosmos II är ett riktigt UFO!
Jag hade det själv ett tag, men det var dels alldeles för stort och hade ett utseende som gjorde det svårt att få att passa in då datorn står i Vardagsrummet. Sedan lät det rätt mycket om den även med fancontroller på lägsta hastighet.

Jag tycker att min går rätt tyst, hör mest en gammal fläkt skramla. Sen visst mitt define r4 går tystare men datorn är varmare med. Köpte just lådan för att den var stor och har ett udda utseende😂
Alla gillar olika lådor och utseenden vilken kanske är bra hehe. 😎
Bästa lådan jag ägt enligt mig själv 😁

Permalänk
Medlem

Det var ju inte det snyggaste jag sett om man säger så, sen 3k för TT chassi vet jag inte om det är värt om man kollar till kvaliteten TT har använt innan

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Avstängd

Rätt fult faktiskt, enormt nöjd med min Corsair Obsidian 800D som fått vara med några år nu. Och ett Seasonic Platinum 860W som också fått vara med ett tag. Trotjänare båda två

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av CyberVillain:

Rätt fult faktiskt, enormt nöjd med min Corsair Obsidian 800D som fått vara med några år nu. Och ett Seasonic Platinum 860W som också fått vara med ett tag. Trotjänare båda två

Håller med. 800D är snudd på ett fulländat chassi på alla sätt om du frågar mig, det enda man idag hade kunnat göra bättre är att ersätta alla 3,5" slottar med typ dubbla 120 mm fläktar exempelvis, kanske också med plats för radiator om man vill fläska på extra hårt.

Permalänk
Medlem

Jag har Level 10GT som jag köpte för 5-6 år sedan, 3000:- är en struntsumma om man ser till byggkvaliteten i den här thermaltake-serien.

Kul att dom helt ändrat design, älskar thermaltakes chassin, väldigt genomtänkta. Man får vad man betalar för och lite till.

Någon skrev magstarkt. Du har aldrig köpt ett premium-chassi, gissar jag av full tower-modell?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Jag har Level 10GT som jag köpte för 5-6 år sedan, 3000:- är en struntsumma om man ser till byggkvaliteten i den här thermaltake-serien.

Kul att dom helt ändrat design, älskar thermaltakes chassin, väldigt genomtänkta. Man får vad man betalar för och lite till.

Någon skrev magstarkt. Du har aldrig köpt ett premium-chassi, gissar jag av full tower-modell?

Skickades från m.sweclockers.com

Det var jag som skrev, och jo, jag har köpt ett flertal premium chassin igenom åren. Bland annat Cosmos II. Sedan har jag funnit att midrange också fungerar ypperligt, till snällare prislapp

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Varför dessa "premium" (t.ex. Cosmos II) chassin nästan alltid ser ut som något designat av Lidl och tillverkat delat mellan Kina och Kazakstan är för mig obegripligt.

Men förklaringen är nog ilinje med att smaken är som baken.