Hyra ut internethastighet (470mb/s ner 330 mb/s upp)

Permalänk

Hyra ut internethastighet (470mb/s ner 330 mb/s upp)

Hej jag har en server med grym internethastighet kan man på något sätt hyra ut internethastigheten i form av spelservrar eller andra tjänster? så varje spelserver får 20 mb/s ner och 20 mb/s upp tillexempel?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av den nordiska vikingen:

Hej jag har en server med grym internethastighet kan man på något sätt hyra ut internethastigheten i form av spelservrar eller andra tjänster? så varje spelserver får 20 mb/s ner och 20 mb/s upp tillexempel?

Kan o kan, det strider förmodligen mot dina abonnemangsvillkor om du har ett privat abb och inte ett företagsavtal.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Som mrqaffe är inne på så är det troligen mot villkoren du har mot din isp, tänk sen även på att om du börjar hyra ut bandbredd så kommer det även följa med krav från dom som hyr. Så får du elavbrott, linan går ner eller dylikt så kommer du få skit från dom som hyr.

Som privatperson har du låg prio hos isp etc. Det är mycket dyrare för en isp att det inte funkar för ett företag, vilket även är varför företagsabonnemang är mycket dyrare. Priset på 100/100Mbit för mig steg med flera 100% när jag switchade över mitt abonnemang hemma från privat till mitt företag, å andra sidan så kunde jag ringa supporten kl 3 på natten och ha en servicekille ute hos mig innan kl 6 när min fiberconverter strulade.

Mitt tips är att du låter bli att försöka hyra ut något som ligger på ett konsumentavtal, det är för stor chans att det slutar med att det kostar mer än det smakar.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.